هوای سرد و بارانی در گیلان ماندگار شد


هوای سرد و بارانی در گیلان ماندگار شد

- کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به ماندگاری هوای سرد و بارشی در این استان تا فردا (جمعه) گفت: هوای پایدار از شنبه هفته آینده مهمان گیلانی ها می شود.

علاءالدین حسینی روز پنجشنبه اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی همچنان نشانگر استقرار توده هوای بارشی و سرد تا جمعه در گیلان است؛ بر این اساس شرایط برای ابرناکی و مه آلودگی هوا، بارندگی و وزش باد گاهی شدید ، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف و کولاک و احتمال رعد و برق مهیا می‌باشد.

وی با اشاره به خروج تدریجی سامانه سرد و بارشی از عصر و شب فردا (جمعه) از گیلان اضافه کرد: با خروج این شرایط جوی و شکل‌گیری جریانات جنوبی از شنبه هفته آینده، کاهش ابر، در ارتفاعات و دامنه‌ها یخبندان، در برخی مناطق جلگه‌ای و ساحلی پدیده مه تا اواسط هفته آینده پیش‌بینی شده‌است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: شهرستان بندرانزلی با حدود ۱۱۷ میلیمتر بارندگی، شفت با ۶۵ و لیفکوه فومن به ترتیب بیشترین بارندگی‌هایی ۷۲ ساعت گذشته استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه دمای هوا از شنبه تا اواسط هفته آینده طی روز بین هشت تا ۱۰ درجه افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: اسب‌وونی تالش صبح امروز با پنج درجه سلسیوس کمترین و شهرستان املش با ۱۰ درجه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین دمای استان را به خود اختصاص داده‌اند ضمن اینکه دمای فعلی رشت ۶ درجه و رطوبت ۱۰۰ درصد است.

هوای سرد و بارانی در گیلان ماندگار شد

کارشناس هواشناسی استان گیلان خاطر نشان کرد: امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی نامناسب است اما از شنبه پیش رو تا اواسط هفته آینده مناسب خواهد شد.

بر اساس آخرین خبرها در زمان حاضر در چهار محور اسالم - خلخال، سیاهکل - دیلمان، توتکابن - حشمت آباد و قوشه لانه- کلیشم بارش خفیف برف گزارش شده‌است؛ مناطق جلگه‌ای باران می‌بارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم