شهرک کریات‌شمونه موشک‌باران شد


شهرک کریات‌شمونه موشک‌باران شد

رسانه‌های عبری صبح امروز جمعه اول فوریه اعلام کردند که در پی افزایش تنش‌ها در مرزهای شمال فلسطین اشغالی، آژیرهای خطر در مناطق مرزی به صدا در آمده و تنها شهرک کریات شمونه با ۲۰ موشک از جنوب لبنان هدف قرار گرفته است.

شهرک کریات‌شمونه موشک‌باران شد

به گزارش راهبرد معاصر، «۲۰ موشک از جنوب لبنان به سمت کریات شمونه شلیک شد و یکی از موشک‌ها مستقیماً به ساختمانی در این شهرک اصابت کرد»، این گزارش رسانه‌های عبری از حمله موشکی جنوب لبنان به سمت شهرک‌های اسرائیلی است.

رسانه‌های اسرائیلی پیش از گزارش این حملات، اعلام کردند که آژیرهای خطر برای چند بار متوالی در شهرک‌های کریات شمونه، کفار یووال و معیان باروخ در منطقه اصبع الجلیل در مرز لبنان و فلسطین به صدا درآمده‌اند.

فعال شدن آژیرهای خطر در شهرک‌های شمال

جنبش حزب‌الله لبنان از ابتدای آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون که ۱۱۹ روز از آن می‌گذرد، عملیات‌ها و حملات خود را در حمایت از مردم ثابت‌قدم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از نیروهای شجاع مقاومت فلسطین ادامه داده و موجب تلفات مستقیم در صف اشغالگران شده است.

ارتش اسرائیل در روز صد و دوازدهم از جنگ علیه غزه و تداوم درگیری‌ها در مرزهای شمال اراضی اشغالی، اعلام کرد که «تعداد افسران و سربازان مجروح ما از ابتدای جنگ ۷ اکتبر به ۲۷۴۸ نفر و از آغاز حمله زمینی به ۱۲۵۸ نفر افزایش یافته است».

سربازان کشته و زخمی‌شده اسرائیل در مرز با لبنان

پیش از آغاز حملات موشکی از لبنان، رسانه‌های محلی اعلام کردند که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطقی اطراف شهرک الناقوره را گلوله‌باران کرده است؛ علاوه بر آن حومه شهر خیام در جنوب لبنان هم هدف جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفت.

امروز هم رسانه‌های عبری علاوه بر اعلام حملات موشکی به کریات شمونه، گزارش دادند که ۲ موشک از جنوب لبنان به سمت یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم اسرائیل در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

طبق این گزارش‌ها سخنگوی شهرداری کریات شمونه علی‌رغم اصات مستقیم برخی موشک‌ها به اهداف تعیین‌شده، اذعان کرده که اصابت ۴ راکت در مناطق باز شهرک بدون آسیب و خسارت ثبت شده است./ فارس


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟