جزئیات مسدود کردن حساب های بانکی بدهکاران مالیاتی اعلام شد


جزئیات مسدود کردن حساب های بانکی بدهکاران مالیاتی اعلام شد

بر اساس مصوبات بخش اول بودجه ۱۴۰۳ برداشت سیستمی از حساب کسانی که بدهکار مالیاتی عنوان شده‌اند مجاز شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، چندی قبل رسیدگی به بخش اول لایحه بودجه 1403 در مجلس شورای اسلامی به پایان رسیده و بعد از برگزاری انتخابات بررسی بخش دوم بودجه در مجلس اغاز میشود.

یکی از نکات جالب توجه بند ث تبصره 6 لایحه بودجه سال 1403 است که در ان امده؛ به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول به موقع درآمدهای مالیاتی با رعایت فصل 9 باب 4 قانون مالیات مستقیم، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است حسب درخواست سامانه‌ای سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به مسدود کردن حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به میزان بدهی قطعی به صورت سامانه‌ای(سیستمی) و برخط بر اساس سامانه‌های موجود اقدام کند. بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مکلفند وجوه مسدود شده را حداکثر ظرف پنج روز پس از مسدودی به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند. بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری حسب مورد در صورت تخلف از اجرای این حکم با مودی مسئولیت تضامنی دارند.

در نهایت در روز چهارم بررسی نمایندگان دور یازدهم مجلس با تصویب بند ث تبصره 6 لایحه بودجه 1403کل کشور در بخش هزینه ای، بانک مرکزی را مکلف کردند تا حسب درخواست سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به مسدود کردن حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به میزان بدهی قطعی اقدام کند.

منبع : تسنیم
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


راز قتل همسر و فرزند با آتش افروزی