برای رفع نیازهای آموزشی قزوین به 300 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم


برای رفع نیازهای آموزشی قزوین به 300 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم

به گزارش رکنا ازقزوین،ابراهیم سعادت فر در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر ، اظهار کرد: ۶ مدرسه مورد بهره برداری در مناطق شهری و ۱۴ طرح آموزشی در مناطق روستایی از جمله پروژه های قابل...

به گزارش رکنا ازقزوین،ابراهیم سعادت فر در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر ، اظهار کرد: ۶ مدرسه مورد بهره برداری در مناطق شهری و ۱۴ طرح آموزشی در مناطق روستایی از جمله پروژه های قابل افتتاح در دهه مبارک فجر امسال هستند.

وی، خیران مدرسه ساز را عضو جدایی ناپذیر نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اعلام کرد و یادآور شد: این در حالی است که با وجود فعالیت بسیاری از واحدهای تولیدی، کارخانجات و موسسات حقیقی و حقوقی، انتظار مشارکت بیشتری را در این زمینه در سطح استان داریم.

سعادت فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح جابجایی مدرسه پاسداران قزوین، گفت: این طرح یکی از پروژه های شاخص کشوری نیز محسوب می شود و تاکنون نیز با پیشرفت ۸۰ درصدی روبرو است.

سعادت فر با اشاره به مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی بیان کرد: تعهدات خیرین مدرسه‌ساز در سال ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰، 36میلیارد تومان بوده که در سال 1400-1401 این رقم به 43 میلیارد تومان افزایش یافت و با تلاش همکاران در حوزه مشارکت‌های مردمی در سال 1401 - 1402 این رقم به 140 میلیارد تومان رسیده و متوسط تحقق تعهدات خیرین حدود 80 درصد است.

وی تصریح کرد: در سه سال گذشته 85 پروژه با 450 کلاس درس و زیربنای 6 هزار مترمربع با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده که رقم قابل قبولی است و جای تقدیر دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر گفت: در ایام دهه فجر امسال تعداد ۲۰ فضای آموزشی، فرهنگی و ورزشی افتتاح می شود که این طرحها شامل ۵۲ کلاس درس با زیربنای ۷ هزار و ۳۳۸ مترمربع است.

وی اضافه کرد: برای افتتاح این طرح های آموزشی بیش از ۹۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی بیان کرد: رویکرد ما برای ساخت فضاهای آموزشی، توجه به مناطق پرجمعیت شهری و کم برخوردار روستایی است که از مجموع ۲۰ پروژه قابل بهره برداری در ایام مبارک دهه فجر، تعداد ۶ پروژه در شهرها و ۱۴ پروژه در روستاهای استان قرار دارد.

سعادتفر گفت: ۴ پروژه در شهرستان آبیک، ۳ پروژه در شهرستان البرز، ۲ پروژه در شهرستان آوج، همچنین در شهرستان تاکستان ۵ پروژه و ۳ پروژه در شهرستان قزوین در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان کرد: 26 درصد مدارس سطح استان نیاز به بازسازی مجدد دارند و 17 درصد هم نیازمند مقاوم سازی بوده، ضمن اینکه 57 درصد مدارس استان دارای استحکام کافی هستند و هر ساله تعدادی از مدارس نیازمند مقاوم سازی و تخریب و بازسازی را بر اساس اولویت‌های موجود در دستور کار قرار داریم.

سعادتفر به سرانه آموزشی استان اشاره کرد و یادآورشد: سرانه آموزشی در کشور هشت مترمربع به ازای هر دانش آموز و متوسط کشوری ۵.۲ دهم درصد است و در حال حاضر سرانه آموزشی استان کمتر از سرانه متوسط کشوری و حدود ۴.۶ دهم درصد است.

مدیرکل نوسازی،توسعه وتجهیزات مدارس اظهارداشت: شهرستان البرز به دلیل تراکم جمعیت و افزایش ساخت و ساز در شهرهای حومه این شهرستان همچون شهر مهرگان، دارای کمترین سرانه آموزشی است و به همین دلیل تامین نیازهای این شهرستان در اولویت اجرای پروژه های اداره نوسازی قرار دارد.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته 19 مدرسه در مهرگان احداث شده و امسال هم یک مدرسه دیگر را آماده بهره‌برداری خواهیم داشت و هم اکنون در مهرگان حداقل به 33 مدرسه دیگر نیاز داریم.

وی افزود: مصوبات سفر در حوزه نوسازی مدارس 300 میلیارد تومان است که 60 درصد آن محقق شده و برای طرح های نیمه تمام و جابجایی دبیرستان پاسداران و تکمیل استخر راه آهن و شهید رجایی هزینه شده است.

وی در خصوص مدرسه جدید پاسداران هم گفت: دبیرستان 18 کلاسه فاخر پاسداران با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا تکمیل شود.

سعادتفر اظهارداشت: این مدرسه سبز با معماری ایرانی اسلامی ساخته شده و با 4500 متر زیربنا دارای تجهیزات مدرن و به روز است که از سلول های خورشیدی برای تامین انرژی بهره می برد و دوستدار محیط زیست است.

لیلا بیگدلی/قزوین


برای رفع نیازهای آموزشی قزوین به 300 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا