گلایه های کسانی که سهمیه بنزین آنها یک شبه پرید / این کار دولت یعنی صرفه جویی نکنید!


گلایه های کسانی که سهمیه بنزین آنها یک شبه پرید / این کار دولت یعنی صرفه جویی نکنید!

به گزارش رکنا، از زمان آغاز طرح سهمیه بندی بنزین ، سقف مدت‌ زمان ذخیره بنزین در کارت‌ های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت 6 ماه در نظر گرفته شد که از اردیبهشت‌ ماه سال 1399 به...

به گزارش رکنا، از زمان آغاز طرح سهمیه بندی بنزین ، سقف مدت‌ زمان ذخیره بنزین در کارت‌ های هوشمند سوخت برای خودروهای شخصی و موتورسیکلت 6 ماه در نظر گرفته شد که از اردیبهشت‌ ماه سال 1399 به دلیل دوره کرونا به 9 ماه افزایش یافت اما حالا بسیار غیرمنتظره، یک شبه و بدون اطلاع رسانی عمومی، سقف مدت زمان ذخیره بنزین سهمیه ای به 6 ماه تغییر یافت. این در حالی است که بسیاری از مردم سهمیه بنزین خود را برای سفر ذخیره کرده بودند و حالا سهمیه 3 ماه آنها سوخت شده و سهمیه بهمن ماه اغلب آنها نیز واریز نشده است.

روز چهارشنبه 4 بهمن ماه 1402، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت اعلام کرد: «ستاد کرونا در ایام کرونا تصمیماتی درباره سهمیه‌ بندی بنزین گرفته بود. چون ممنوعیت‌ هایی برای سفر وجود داشت که پس از ماه‌ های اتمام دوره کرونا و عادی شدن شرایط، این ستاد کان لم یکن شد. در حالت عادی قبل کرونا بنزین 6 ماه ذخیره می‌ شد و الان هم همین است.»

در پی پیگیری خبرنگار رکنا از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، این شرکت ضمن تایید اظهارات سخنگوی دولت، گفت: «از ابتدای بهمن ماه 1402 مدت زمان ذخیره بنزین سهمیه ای 1500 تومانی از 9 ماه به 6 ماه تغییر یافته است.»

این در حالی است که در سنوات گذشته هرگونه اقدامی درخصوص تغییر سهمیه بنزین یا قیمت بنزین با اطلاع رسانی عمومی همراه بود تا فرصتی برای مصرف سهمیه قبلی به مردم داده شود اما این بار بدون اطلاع رسانی عمومی، میزان 3 ماه ذخیره افرادی که بنزین سهمیه ای را مصرف نکرده بودند، سوخت شد.

پرسش این است، چرا باید سهمیه بنزین مردم بدون اطلاع رسانی عمومی حذف شود؟ زیرا مردم با هدف مصرف بنزین در شرایط خاص مثل مسافرت های نوروزی آن را ذخیره و مصرف نکرده بودند و اغلببه جای استفاده از خودرو شخصی با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد کرده اند که با این تصمیم یک شبه و بدون اطلاع رسانی قبلی حقوق آنها پایمال شده است و به نوعی افراد صرفه جو مجازات شدند.

تعداد کمی از پیامهای مردمی قابل درج که بعد از انتشار خبر « 3ماه سهمیه بنزین برخی از مردم حذف شد! » در رکنا به این دلیل ارسال شده را بخوانید:

سه ماه ذخیره بنزین من را سوزاندند!

در این خصوص یکی از مخاطبان برای رکنا نوشت: کار من مسافرکشی است و سهمیه خود را برای مسافرت ذخیره کرده بودم. سه ماه ذخیره بنزین من را سوزاندند. این حق من و زن و بچه من بود؟

او در ادامه نوشت: چند روز یک بار بنزین آزاد زدم که سهمیه ام را به دلیل کاهش هزینه های سفر زخیره داشته باشم. خدا باعث و بانی آن را .... کند.

مخاطب دیگر برای رکنا نوشت: دقیقا همین مشکل برای من ایجاد شده است. حدود 540 لیتر سهمیه بنزین در کارت خود ذخیره داشتم، ولی موقع استفاده از کارت سوخت متوجه شدم که سهمیه باقیمانده در کارت 360 لیتر است. این در صورتی است که پیش از این اعلام کرده بودند تا زمانی که ذخیره کارت به کمتر از 360 لیتر برسد، کارت شارژ نمی شود، نه اینکه مازاد آن را حذف می کنند!!!

نظرات مخاطبان دیگر رکنا را در ادامه بخوانید:

*سیدمصطفی نوشت: دزدی فقط بالا رفتن از دیوار مردم نیست. سالهاست که دولت ها با خلق پول و چاپ اسکناس و ایجاد تورم دست در جیب ملت کردند. اسم این را هم باید بذاریم دزدی از کارت مردم. بنده ۳ سال گذشته از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کردم و بنزین را طی سال برای تعطیلات عید ذخیره می کردم اما..........

*ناشناس نوشت: .......... قیامتی هم هست و نوبت ما هم می رسد.

4 ماه سهمیه بنزین ما سوخت / این دزدی است نه حذف یک شبه!

*محمد یاسین نوشت: دقیقا ما هم برای عید ذخیره کرده بودیم. سه ماه سهمیه بنزین سوخت و سهمیه بهمن هم واریز نشد، یعنی 4 ماه!

*محمود نوشت: واقعا مردم را چی فرض کردند که بدون کوچکترین اطلاع رسانی یک شبه سهمیه سه ماه را حذف می کنند. کسانی که برای اطلاع رسانی مردم پیشیزی ارزش قائل نیستند. ای کاش در شعارهایشان انقدر از ملت و مردم استفاده نمی کردند.

*محمد نوشت: این دزدی است نه حذف یک شبه!

*حمید نوشت: این سهمیه و حق مردم است و برداشت آن خیانت به سهمیه مردم می باشد. ان شاالله جوابگو باشند.

*حسن نوشت: دولت امید و عدالت که از دولت حسن روحانی ناامیدوارانه تر عمل می کند. حذف ناگهانی سهمیه مردم دزدی آشکار و به منزله راهزنی و زورگیری است.

* ناشناس نوشت: دزدی می کنی برو از جای دیگر دزدی کن. چرا دست در جیب ملت می کنی؟ خزانه ات را با این پول ها نمی توانی پر کنی. به خدا آفریقایی ها از ما بهتر زندگی می کنند.

*فاطمه نوشت: خدا لعنتتون کند. اگر این کار اسمش دزدی نیست، پس چیست؟

*محسن ولی زاده نوشت: اینها که دم از حق الناس میزنند، این جوری حق مردم را پایمال می کنند. البته توجیح دارند برای خودشون.

*سید نوشت: حرام و حق الناس است. اگر هم بنا به کم کردن بود چرا یک شبه؟ می گفتی از سال آینده بناست کم شود تا ما استفاده کنیم. چقدر حرام خوری! آخه حکومت اسلامی این رو می گوید؟ مراجع این را می گویند؟ آخه چرا؟؟؟

*مجید نوشت: سلام. خدا ازتون نگذرد، کار من مسافرکشی و کار با اسنپ و با ماشینِ بنزین‌ سوز است و سهمیه ام را برای مسافرت ذخیره کرده بودم. دقیقا 3 ماه ذخیره من را سوزاندند. این حق من و زن و بچه من بود؟ دو سه روز یک بار بنزین آزاد زدم که سهمیه ام را برای کاهش هزینه های سفر ذخیره داشته باشم. خدا لعنت کند باعث و بانیشو.

*کابر دیگر نوشت: 180 تا بنزین من را همینطوری دزدیدند.

*حسن نوشت: خدا .......... سه ماه بنزین من رفت.

*مهرانگیز نوشت: باسلام، دولت اسلامی نباید بدون اطلاع سهمیه بنزینی که در کارت سوخت موجود بود را بسوزاند. این کار نوعی دستبرد به کارت سوخت می باشد و اصلا بنا به هر دلیلی این شیوه قابل قبول نیست و انتظار تجدید نظر از مقام کننده کار داریم.

*احمد نوشت: این دزدی تو روز روشن و علنی پایمال حق مردم تو مملکت اسلامی است...

*جواد نوشت: کار بسیار خوبی کردند به نظرم.

*ناشناس نوشت: فقط می تونم بگم واقعا متاسف هستم براشون. مگه سهمیه نبوده؟ مگه میشه بدون اجازه سهمیه را بردارند؟ یعنی حرام نیست اینکار؟

*علی نوشت: .......... به کسی که این تصمیم را گرفت. چرا سهمیه ما را که برای مسافرت جمع کرده بودیم حذف کردید؟

100 لیتر سهمیه من را کم کردند، ای کاش مهلتی می دادند!

*احمد نوشت: سلام، واقعا درست گفتید. 100 لیتر سهمیه من را کم کردند و به 360 لیتر کاهش دادند. ای کاش مهلتی می دادند.

*رضا نوشت: به نظر بنده دولت باید به اونایی که بنزین مصرف نکردند، جایزه هم بدهد، نه اینکه بیاد 3 ماه ذخیره آنها را کم کند. دزدی علنی.

* یک کاربر نوشت: دست در جیب مردم!

*حسن نوشت: تو روحشون. یک شبه تصمیم می گیرند، صبح اجرا می کنند.

*دلسرد نوشت: سلام، اتفاقا آنهایی که ذخیره نگه داشته بودند، یکی مثل دیگه. سعی می کنم حتی شده زمین می ریزم تا سهمیه ام نسوزد.

* محمود نوشت: اینگونه تصمیمات باعث از بین رفتن اعتبار و شیوع عدم اعتماد می‌گردد و تسری این حالت به قوانین دولت و مسئولین، همراهی مردم را از دست داده اند.

*ناشناس نوشت: چرا قبلا اطلاع رسانی نشده تا مردم سهمیه خود را مصرف کنند و سه ماه سهمیه به نفع دولت شد!

*مانیار نوشت: یکیشون من. اگر کسی می تونه پیگیری کنه .......... هر چقدر هم لازمه هزینه ها را می دهم. این کار نوعی دزدی حساب میشه. کجا باید شکایت کرد؟

*علی اصغر نوشت: فقط دود بنزین به چشم ما میره، تمام کارت هامون را مسدود کردند. خطای 25 میزنه. دزدها دارند دزدی می کنند. لعنت به همه دزدان که دزدی میکنند.

*حبیب نوشت: اونوقت به نظر شما این اسمش دزدی نیست؟ حتما باید از دیوار کسی بالا برید تا بگند دزد؟ سهمیه ایی که شخص صرفه جویی کرده ماشین بیرون نبرده از اتوبوس استفاده کرده تا بنزین را ذخیره کنه تا وقتی خواست یه مسافرتی را بره این جوری بدزدند؟

*حاجی نوشت: معلوم نیست فاز مسئولین چیه؟! کسی که سهمیه اش را کم مصرف کرده مدیریت داره می کنه ذخیره اش باید بسوزه؟؟؟ هدف از سهمیه بندی مگر کاهش مصرف نیست؟ الان کسی که سهمیه ذخیره شده داره باید بیشتر مصرف کنه که نسوزه؟؟؟ اندکی فکر پشت این تصمیمات چرا نیست؟ هر که ذخیره کرده باید نوش جانش بشه، هیچ وقت نباید بسوزه. چرا حقش باید بسوزه؟؟؟

*مهدی نوشت: خدالعنت کنه .......... که دست تو جیب مردم میکنه.

سوخت سهمیه بدون اطلاع قبلی، مصداق بارز تسلط زور و قدرت است

*مهدی نوشت: واقعا هرجور فکر می کنم این سوخت شدن سهمیه بدون اطلاع قبلی، مصداق بارز تسلط زور و قدرت بر ناتوانی مردم بی گناه است. حداکثر تفاوت 270 هزارتومان می‌ شود، ولی این اقدام دلیل دیگری بر بی اعتمادی مردم .... چه خوب بود باز این چنین نمی شد! واقعا متاسفم از این همه تصمیمات عجیب، زشت و نادرست!

*حسین نوشت: لطفا از دوستان در وزارت نفت بپرسید، چرا بدون اینکه فرصت داده شود، هم سهمیه را دزدیدند و هم سهمیه را واریز نکردند؟ اگر اسمش سهمیه هست، چرا و با اجازه کی این کار را کردند؟ لطف وزارت نفت دزدی را معنی کند!!!؟؟؟

*بابک نوشت: سوزاندن یه هویی ذخیره سوخت رانندگان، نوعی دزدی محسوب میشه. آنهم از سوی دولت.

*علی نوشت: سهمیه بنزین اسنپ ما را یک سال هست ندادید، حالا این هم روش دردهای سرگردانه.

*امیر نوشت: برای منم پیش اومده 540 داشتم شده 360 لیتر. خدا لعنتشون کنه .......... تقاص بی کفایتی شون را مردم بیچاره باید بدهند. خودشون ..........

*بهرام نوشت: واقعا دولت دیگه شورش را در آورده به چه حقی سهمیه ما که همش با گاز کار می کنیم که مقداری بنزین برای مسافرت و ضرورت ذخیره داشته باشیم را حذف یا بهتره بگم .......... خدا ازتون نگذره ...........

یک کاربر نوشت: دولت عوض برداشتن سقف ذخیره بنزین، ذخیره بنزین مردم را بدون اطلاع رسانی حذف کرد. به این کار دولت به نظر شما چه می گویند؟

*ناشناس نوشت: باعث تاسف است. از طرفی می گویند جهت جلوگیری از آلودگی هوای شهرها از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. از این طرف بنزین ذخیره شده برای مسافرت سالانه که در جاده های بیرون شهرها سوخته می شود و به تمیزی هوای شهرها کمک می کند را حذف می کنند. یعنی این بنزین را باید داخل شهر می سوزاندی؟ مگر توی جیب شما ذخیره شده بود که سنگینی می کرد؟ به کدام حرف شما باید اطمینان کرد؟

*ناشناس نوشت: من اگه اطلاع داشتم می خواد 180 لیتر را حذف کنند، می رفتم پمپ بنزین اون را صلواتی می دادم مردم بزنند حالا عیبی ندارد اونا ..........

این کار دولت ظلم آشکار در حق کسانی بود که بنزین خود را برای مسافرت ذخیره کرده بودند

*سعید نوشت: این رفتار دولت ثابت می کنه که نباید به حرف اونا اعتماد کرد و چیزی به نام صرفه جویی و برنامه‌ ریزی برای این دولت بی معناست. این کار دولت ظلم آشکار در حق کسانی بود که بنزین خودشونو برای مسافرت ذخیره کرده بودند، ولی با این کار ثابت کردند مردم اندازه پشیزی براشون اهمیت ندارد و مردم هم به این دولت بی اعتماد شدند. از این به بعد هم دیگه صرفه جویی بی صرفه جویی ..........

*امیر نوشت: فقط زورشون به ملت بدبخت رسیده. تاوان تمام گندکاری های به اسم قاچاق سوخت را از مردم‌ می گیرند .......... دارین برید اونهایی که با کشتی قاچاق می کنند را بگیرید.

*ناشناس نوشت: من با وجود مشکلات فراوان در سرما و گرما به خودم سختی می دادم، (خانواده امو) پیاده می بردمشون بیرون که صرفه جویی و ذخیره کنیم و بذاریم برای یک مسافرت و به پدر و مادر و خواهرانم سر بزنیم که بدون اطلاع رسانی قبلی این کار را کردید. شاید از لحاظ هزینه ای مبلغی نشود ولی واقعا جنبه روانی زیادی برام داشته و نمی تونم هضمش کنم. فکر می کنم بقیه هم همین نظر را داشته باشند که بعد چرا نزدیک انتخابات اجرا کردند برام سوال شده و خواهش می کنم به گوش مسئولین برسونید. چرا بدون اطلاع قبلی و .......... این کار را کردین؟ بیان توضیح بدند و سهمیه های کسانی که ذخیره کردند را برگردانید و زمان برای مصرف بذارید و ...........

*ناشناس نوشت: سلام، اگر فردی در صرفه جویی و کمتر مصرف کرده به خاطر آلودگی و محیط زیست. این کار که دولت انجام داده یعنی پاداش به این گونه افراد داده است؟؟؟!!!

*ناشناس نوشت: سلام. من پارسال کارت سوخت ماشین را گم کردم، تا درخواست دادم و کارت اومد به دستم حدودن7 ماه شد و این مدت کاملا سوخت آزاد استفاده می‌ کردم تا زمانی که کارت سوخت حدود سه ماه پیش به دست من رسید و 540 لیتر بنزین داشتم. حالا فهمیدم که کارت 360 لیتر شده، هر جور بخوای حساب کنی، دولت حق چنین کاری را نداره.

*ناشناس نوشت: آنقدر با اتوبوس و مترو رفتیم که بنزینی جمع کنیم، شب عید بهار و ببرم مسافرت. اینم جایزه دولت به من.

*ناشناس نوشت: واقعا متاسفم برای دولتی که تو روز روشن از مردم خودش .......... می‌کنه، در صورتی که می شد از قبل اعلام کنند و این جوری بنزین مردم سوخت نشه. البته این هم یه نوع کسب درآمد هست.

*عباس نوشت: دیگه دولت قبلی را مسخره می کنند که خواب بود که صبح فهمید بنزین گرون شده! اینا همه ...........

*حسین نوشت: صلاح مملکت خویش خسروان دانند. مگه شما فضولین؟؟؟


گلایه های کسانی که سهمیه بنزین آنها یک شبه پرید / این کار دولت یعنی صرفه جویی نکنید!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید