پیش‌بینی بورس امروز 14 بهمن 1402


پیش‌بینی بورس امروز 14 بهمن 1402

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران برای سومین روز ریزش کرد.

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه ۱۴ دی- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش ۳ هزار و ۳۶ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و ۶۹۸ واحد پایین آمد. شاخص کل فرابورس ۷۱ واحد افت کرد و شاخص هم وزن فرابورس ۳۳۹ واحد کاهش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت لیزینگ پارسیان (ولپارس)، شرکت بیمه ما (ما) و شرکت واسپاری ملت (ولملت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت آ س پ (آ. س. پ) و شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های وایران (شرکت لیزینگ ایرانیان)، کفپارس (شرکت فراورده‌های نسوز پارس) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) و شرکت بیمه میهن (میهن) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، ۴۹ نماد صف خرید داشتند و ۴۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۵۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۳۴۶ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۱۳ درصدی به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس امروز 14 بهمن 1402

پیش بینی بورس امروز

روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس تهران برای روز سوم ریزش کرد. نماد‌های فولاد، پارسان، وبملت و فارس بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

همچنین برای سومین روز متوالی، شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم.

نماد دی بیشترین خروج پول حقیقی را داشت و پس از دی، نماد‌های ثفارس، خودرو، فملی و وبملت در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نماد‌های شگستر، ثجنوب، فنر، سمگا و کرومیت بیشترین ورود سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۸ درصدی نسبت به روز قبل به ۴ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان رسید.

بنابراین، بازار با رکود نسبی مواجه بود و خروج سرمایه ادامه داشت. ناظران معتقدند اگر شاخص امروز برای چهارمین روز متوالی ریزش کند می‌توان آن را در یک روند نزولی توصیف کرد. سهامداران نیز نگران ریزش شاخص به کانال پایین‌تر هستند. شاخص تا کانال پایینی ۷ هزار واحد فاصله دارد و سقوط آن می‌تواند اثر روانی مهمی در بازار داشته باشد.

اما در ساعات ابتدایی بامداد امروز ارتش امریکا در عملیاتی مراکزی را در سوریه و عراق بمباران کرد که آن‌ها را مقر نیرو‌های شبه نظامی وابسته به ایران معرفی کرده است. اتفاقی که می‌تواند بر بازار امروز اثر بگذارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بورس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی