وحشت باورنکردنی نظامیان اسرائیل از موشک ضدزره حزب‌الله


وحشت باورنکردنی نظامیان اسرائیل از موشک ضدزره حزب‌الله

اقتصادنیوز : حزب‌الله لبنان اخیرا از موشکی علیه نظامیان اسرائیل استفاده کرد که به شدت ذهن تحلیلگران اسراییل را به خود مشغول کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، موشک جدید حزب الله به شدت رسانه های رژیم صهیونیستی را به خود مشغول کرده است.

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به استفاده حزب الله از موشک های ضدزره جدید نوشت که این موشک از نوع «الماس۱ » است که قابلیت بالایی دارد و امکان شلیک به سمت هدف را حتی از پشت ارتفاعات یا هنگامی که زوایه دید تیرانداز در یک خط مستقیم نیست، داراست.

خبر مرتبط
فوری / حمله حزب الله به مرکز تجمع نظامیان اسرائیلی

اقتصادنیوز: حزب الله لبنان مرکز تجمع نظامیان صهیونیست را در رویسات العلم هدف قرار داد.

این رسانه صهیونیست گزارش داد: موشک کورنیت را می‌توان با لیزر هدایت کرد، اما شلیک کننده یا کمک او باید هدف را مشاهده و سپس به سمت آن شلیک کنند، اما موشک الماس را می‌توان به سوی هدف حفاظت شده حتی زمانی که برای شلیک کننده یا کمک او، قابل مشاهده نیست، شلیک کرد.

«طال عنبر» کارشناس صهیونیست امور موشکی و پهپادی به هاآرتص گفت: این نخستین بار است که به شکل علنی از شلیک این موشک خبر داده می‌شود در حالی که بار اول نیست. منشا این موشک، چند موشک «اسپایک» اسرائیلی است که در سال ۲۰۰۶ به دست حزب الله افتاد.

وی اضافه کرد: ایران کشور پیشرفته ای است و امکان ساخت این سامانه را به شکل عالی داراست، به طوری که بسیار به نسخه اصلی نزدیک باشد.

به گزارش ایرنا، چند روز قبل، شبکه المیادین فاش کرد که سامانه موشکی مقاومت اسلامی حزب الله لبنان که در هدف قرار دادن پایگاه «جل العلام» رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی مورد استفاده قرار گرفته،یک سامانه موشکی پیشرفته ایرانی است.

مقاومت اسلامی لبنان طی گزارشی، صحنه هایی را از عملیات هدف قرار دادن گنبد جاسوسی در پایگاه نظامی «جل العلام» وابسته به ارتش رژیم اسرائیل منتشر کرد.

در مستندِ هدف گیری که توسط مقاومت اسلامی لبنان منتشر شده، آمده که این عملیات با استفاده از موشک قابل هدایت ویژه انجام شده است.

در این زمینه، اطلاعات المیادین حاکی است که موشکی که توسط مقاومت رونمایی شده، قادر به اصابت به اهداف نامرئی و ارائه مختصاتی می باشد که ممکن است توسط پهپادها قابل شناسایی نباشند.

شبکه المیادین در عین حال اضافه کرد: این اولین بار نیست که مقاومت لبنان از این سامانه موشکی استفاده کرده است.

اطلاعات درباره ویژگی‌های موشک مورد استفاده شده، نشان می‌دهد که بدنه آن توخالی و دارای یک سر حامل مواد منفجره است و این امر توانایی نفوذ بالای آن را تضمین می‌کند.

سر انفجاری این موشک مانند موشک کورنیت قابل اصلاح است. در همین حال این موشک در مانورهای زمینی و به هنگام عملیات درگیری قابل استفاده است.

المیادین افزود که این موشک را می‌توان از یک سکوی ثابت یا از یک موشک انداز متحرک و همچنین از یک پهپاد ویژه پرتاب کرد، ضمن آنکه این موشک از طریق هدایت تلویزیونی کار می‌کند و می‌توان آن را با لیزر هدایت کرد.

اطلاعات المیادین در خصوص فیلمبرداری از موشک و مستندسازی روند پرتاب آن و عبور از دیوار حائل و اصابت به هدف نشان داد که دوربین بخشی از فرآیند کنترل موشکی بود که به سمت پایگاه صهیونیستی «جل العلام» شلیک شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی