عملیات ویژه برای پیدا کردن پنجمین کوهنورد ناپدید شده در نیشابور


عملیات ویژه برای پیدا کردن پنجمین کوهنورد ناپدید شده در نیشابور

به گزارش رکنا، اسماعیل شاه‌بیگی رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور در خصوص حوادث کوهستان که براثر بارش برف و کولاک از روز گذشته در این شهرستان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: از روز گذشته ساعت ۱۷...

به گزارش رکنا، اسماعیل شاه‌بیگی رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور در خصوص حوادث کوهستان که براثر بارش برف و کولاک از روز گذشته در این شهرستان به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: از روز گذشته ساعت ۱۷ مفقودی ۵ نفر کوهنورد در ارتفاعات اعلام شد که با تلاش‌های صورت گرفته صبح امروز ۴ نفر از آنها پیدا شدند و تلاش‌های نجاتگران هلال‌احمر همچنان برای پیدا کردن یک کوهنورد دیگر ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه برای پیدا کردن این افراد که گرفتار کولاک و برف شدید شده بودند بلافاصله ۵ تیم هلال‌احمر از جبهه‌های مختلف به ارتفاعات میرآباد اعزام شدند، افزود: هرچند توانستیم مکان یک نفر دیگر را شناسایی کنیم ولی چون شرایط آب و هوایی بسیار نامساعد است از حدود ۲ ساعت قبل ارتباط با نیروها قطع شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نیشابور با بیان اینکه انشاالله با پیدا شدن نفر پنجم تا حدود ۲ ساعت دیگر تمامی کوهنوردان به پائین انتقال داده خواهند شد، اظهار کرد: تمامی این افراد مرد هستند که از روز گذشته در ارتفاعات میرآباد گرفتار برف و کولاک شدید شدند.

وی با تأکید بر اینکه کوهنوردان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از صعود به ارتفاعات به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد به جد پرهیز کنند، گفت: کوهنوردان در صورت نا آشنا بودن به مسیرها و همراه نداشتن تجهیزات ایمنی توصیه‌ها و هشدارها را جدی بگیرند و از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

شاه‌بیگی اظهار کرد: خوشبختانه در نیشابور با همکاری باشگاه کوهنوردی شهرستان گروه‌های تخصصی آموزش دیده برای این گونه مواقع هستند، افزود: اینکه توقع داشته باشند هر زمان اتفاقی می‌افتد بلافاصله بالگرد درخواست شود عملاً امکان‌پذیر نیست، در این شرایط اصلاً امکان پرواز و نشستن بالگرد نیست ولی سایر تجهیزات مورد نیاز در شهرستان موجود است و مشکلی در این خصوص نداریم.


عملیات ویژه برای پیدا کردن پنجمین کوهنورد ناپدید شده در نیشابور

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رسوایی بزرگ بازیگر زیبا و "جیمین" از گروه بی تی اس!