مدودف: ناتو دارد با آتش بازی می‌کند


مدودف: ناتو دارد با آتش بازی می‌کند

«رزمایش «دفاع سریع ۲۰۲۴ ناتو» در پلتفورم VKontakte جدیدترین مانور نظامی از پایان جنگ سرد است و ناتو با این کار دارد به شکل خطرناکی با آتش بازی می‌کند.»

مدودف در یک پلتفورم رسانه‌های اجتماعی نوشت، مسکو برنامه‌ای برای حمله به هیچکدام از کشور‌های عضو ناتو ندارد، اما این ائتلاف با جدیدترین رزمایش‌های خود «با آتش بازی می‌کند.»

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه با اشاره به رزمایش «دفاع سریع ۲۰۲۴ ناتو» در پلتفورم VKontakte نوشت: این جدیدترین مانور نظامی از پایان جنگ سرد است و ناتو با این کار دارد به شکل خطرناکی با آتش بازی می‌کند.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در ادامه نوشت: ما قصد نداریم به هیچ یک از اعضای ناتو حمله کنیم. این برای همه افراد منطقی در غرب روشن است. اما اگر به این روش ادامه دهند و به تمامیت کشورمان دست درازی کنند، بلافاصله پاسخ مناسب دریافت خواهند کرد.

به گفته این مقام روس، این پاسخ فقط یک معنا دارد و این است که ائتلاف نظامی مذکور نمی‌تواند از پسش بر بیاید.

مانور نظامی ناتو از فوریه تا مه ۲۰۲۴ در اروپا برگزار می‌شود. ۳۱ عضو این ائتلاف و ناتو امیدوارند که سوئد نیز در این رزمایش شرکت کند.

«خاویر کلومینا»، نماینده ویژه ناتو در امور آسیای میانه و قفقاز در مصاحبه‌ای با آژانس خبری آرمن‌پرس گفته بود این رزمایش با هدف بازدارندگی روسیه است که ائتلاف آن را یک تهدید می‌داند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک