انتقاد تند پریسا تبریز، مدیر ایرانی گوگل از اپل


انتقاد تند پریسا تبریز، مدیر ایرانی گوگل از اپل

اپل در واکنش به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اعلام کرد که امکان استفاده از موتورهای مرورگر جایگزین را در گوشی آیفون برای کاربران اروپایی فراهم خواهد کرد. پریسا تبریز رئیس، قائم‌مقام و مدیرکل گوگل کروم، نظر خود را در مورد این اقدام اعلام کرد و غول آمریکایی را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از زومیت، پریسا تبریز با انتشار پستی در ایکس گفت: «من با موزیلا شدیداً موافقم؛ اپل در مورد پشتیبانی از مرورگر وب یا انتخاب موتور در iOS جدی نیست. استراتژی آن‌ها بیش از حد محدودکننده است و به‌طور معنادار باعث ارائه‌ی حق انتخاب واقعی برای توسعه‌دهندگان مرورگر نخواهد شد.»

موزیلا قبلاً گفته بود با توجه به اینکه موتورهای مرورگر جایگزین فقط برای اتحادیه‌ی اروپا هستند، باید دو مرورگر جداگانه‌ی فایرفاکس بسازد.

iOS ۱۷.۴ که در حال حاضر در مرحله‌ی بتا به سر می‌برد به اپلیکیشن‌های iOS اجازه می‌دهد تا از موتورهای مرورگر رقیب WebKit در اتحادیه‌ی اروپا استفاده کنند.

تمامی مرورگرهای امروزی در سیستم‌عامل iOS مجبور به استفاده از موتور WebKit هستند، چون اپل موتورهایی مثل کرومیوم را ممنوع کرده است. استفاده از WebKit یعنی بسیاری از قابلیت‌ها و افزونه‌های اصلی مرورگرهایی مثل کروم، در آیفون کار نمی‌کنند.

همه‌ی شرکت‌ها منابع مالی و مهندسی کافی برای توسعه‌ی دو مرورگر جداگانه و جدید ندارند. یکی از شرکت‌هایی که می‌تواند این کار را انجام دهد گوگل است که در نظر دارد موتور Blink و کرومیوم را به iOS بیاورد؛ هرچند با اظهار نظر مدیر کروم چیزی قطعی نیست.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1868537

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی