گاردریل‌ بتنی خودروهای برقی سنگین را مهار نمی‌کند!


گاردریل‌ بتنی خودروهای برقی سنگین را مهار نمی‌کند!

مطالعات جدید نشان می‌دهد خودروهای برقی سنگین‌وزن باعث آسیب شدید گاردریل‌ها می‌شوند. خودروهای برقی سنگین‌تر از نمونه‌های درون‌سوز قابل‌مقایسه هستند. مجموعه باتری بزرگ این خودروها نیازمند تجهیزاتی است که در کف وسیله نقلیه قرار می‌گیرند و...

مطالعات جدید نشان می‌دهد خودروهای برقی سنگین‌وزن باعث آسیب شدید گاردریل‌ها می‌شوند.

گاردریل‌ بتنی خودروهای برقی سنگین را مهار نمی‌کند!

گاردریل‌ بتنی خودروهای برقی سنگین را مهار نمی‌کند!

خودروهای برقی سنگین‌تر از نمونه‌های درون‌سوز قابل‌مقایسه هستند. مجموعه باتری بزرگ این خودروها نیازمند تجهیزاتی است که در کف وسیله نقلیه قرار می‌گیرند و مرکز ثقل را پایین می‌آورند. این طراحی شاید باعث بهبود هندلینگ شود اما می‌تواند چالشی برای زیرساخت‌های ایمنی کنونی در جاده‌ها باشد. این را نتایج تحقیقات جدید نشان داده است. دانشگاه لینکلن نبراسکا اخیراً تست تصادفی را با ریویان R1T انجام داده و آن را به سمت یک گاردریل فولادی استاندارد هدایت کرده است. این وانت پیکاپ برقی با سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت با گاردیل برخورد کرده و نتیجه به دست آمده شاید شوکه کننده باشد. محصول سنگین‌وزن ریویان آسیب شدیدی به گاردریل فولادی وارد و آن را پاره کرده است. در واقع خودرو از گاردریل عبور کرده و با حفاظ‌های بتنی پشتی برخورد داشته است.

گاردریل‌ بتنی خودروهای برقی سنگین را مهار نمی‌کند!

محققان دانشگاه همچنین تست موردبحث را با تسلا مدل ۳ نیز انجام داده و بازهم گاردریل در مهار خودرو ناموفق بوده به گونه ای که مدل ۳ گاردریل را بلند و از آن عبور می‌کند. تست‌های تصادف بیشتری نیز برنامه ریزی شده و قرار است خودروهایی با حداکثر وزن ۲۲۶۸ کیلوگرم بررسی شوند. البته وزن بسیاری از خودروهای برقی بیشتر از عدد اعلام شده است. برای مثال وزن ریویان R1T به فراتر از ۳۱۷۵ کیلوگرم می‌رسد و وزن فورد F-150 لایتنینگ نیز بیشتر از ۲۷۲۱ کیلوگرم اعلام شده است. هامر برقی با وزن بیش از ۴۰۸۲ کیلوگرم کاملاً در این میان جلب‌توجه می‌کند هرچند خودرویی همچون مرسدس بنز EQE سدان هم وزنی بیشتر از ۲۲۶۸ کیلوگرم اعلامی برای تست‌ها دارد.

گاردریل‌ بتنی خودروهای برقی سنگین را مهار نمی‌کند!

مرکز تحقیق و توسعه مهندسی ارتش آمریکا از این تحقیقات حمایت می‌کند. این تست‌ها نه تنها برای بهبود زیرساخت‌های ایمنی جاده‌ها انجام می‌شوند بلکه ارتش این کشور در حال بررسی حفاظت بهتر تأسیسات نظامی و دیگر سایت‌های حساس دولتی در برابر هجوم افرادی است که شاید بخواهند از یک خودروی برقی سنگین‌وزن برای عبور از موانع امنیتی استفاده کنند. هرساله بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در تصادفاتی مشابه این تست‌ها آسیب می‌بینند و با حضور بیشتر خودروهای برقی در جاده‌ها این مشکلات احتمالاً بیشتر خواهند شد. تست‌های موردبحث قطعاً اطلاعات مفیدی را در زمینه حفاظت بهتر از دیگر کاربران جاده و همچنین زیرساخت‌های ایمنی ارائه خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا