سومین محکومیت عمران خان صادر شد


سومین محکومیت عمران خان صادر شد

نخست‌وزیر پیشین پاکستان که در چند روز اخیر در دو پرونده مجزا با احکام 10 و 14 سال حبس مواجه شده، امروز شنبه در پرونده سوم به تمحل هفت سال حبس محکوم شد.

نخست‌وزیر پیشین پاکستان عمران خان و همسرش بوشرا خان امروز شنبه به هفت سال زندان و پرداخت جریمه محکوم شدند.

به گزارش رویترز به نقل از رسانه‌های پاکستانی، این حکم توسط دادگاهی تعیین شده که ازدواج آن‌ها در سال ۲۰۱۸ را نقض قانون خوانده است.

این سومین حکم علیه نخست‌وزیر پیشین پاکستان در چند روز اخیر و در آستانه انتخابات پنجشنبه است که او از شرکت در آن منع شده است.

خان ۷۱ ساله پیش‌تر به تحمل ۱۰ سال به دلیل افشای اسرار دولتی و ۱۴ سال به همراه همسرش به دلیل فروش غیرقانونی هدایای دولتی محکوم شده است.

عمران خان در آوریل ۲۰۲۲ به دنبال کسب رای عدم اعتماد از سوی پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد و سپس شهباز شریف،‌ برادر نواز شریف جانشین او شد. دوره نخست‌وزیری شهباز شریف نیز تا زمان استعفای او در ماه اوت ادامه یافت و هم اکنون دولت انورالحق کاکار، نخست‌وزیر موقت پاکستان تا زمان برگزاری انتخابات جدید اداره امور این کشور را برعهده دارد.

سومین محکومیت عمران خان صادر شد

پیش از این نیز عمران خان به اتهام فساد مالی در یک پرونده دیگر موسوم به «قادر تراست» بازداشت و به سه سال حبس محکوم شده بود که با قرار وثیقه آزاد شد. با این حال، او همچنان یکی از محبوب‌ترین سیاستمدار پاکستان محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اختلاف سنی شوکه کننده ژوزه و همسر ایرانی اش