گرداب آمریکا در فنجان سوریه و عراق


گرداب آمریکا در فنجان سوریه و عراق

پس از کلی سر و صدا و تهدید و وعید در نهایت آمریکایی ها اعلام کردند که عملیات انتقام برج 22 را شروع کرده اند.برای این عملیات آمریکایی ها مجبور شده اند از هواپیماهای بی 1 استفاده کنند و آنها را از پایگاه هایشان در ایالات متحده یا احتمالا اروپا به...

پس از کلی سر و صدا و تهدید و وعید در نهایت آمریکایی ها اعلام کردند که عملیات انتقام برج 22 را شروع کرده اند.
برای این عملیات آمریکایی ها مجبور شده اند از هواپیماهای بی 1 استفاده کنند و آنها را از پایگاه هایشان در ایالات متحده یا احتمالا اروپا به پرواز در بیاورند و 85 بمب و موشک بر پایگاه های مختلف در سوریه وعراق پرتاب کنند.
البته، همانگونه که از قبل هم پیش بینی می شد، نتیجه عملیات و شواهد نشان می دهد که آمریکایی ها قبل تر هماهنگ کرده بودند کجاها را می خواهند بزنند و اکثر نقاطی که مورد هدف آمریکایی ها قرار گرفت کاملا خالی بود نه نیرو و نه مهماتی در آنجا موجود نبود فقط ساختمان های خالی بودند.
نکته بسیار جالب در این ماجرا این است که هیچ یک از کشورهای منطقه که پایگاه های آمریکایی در آن مستقر می باشند حاضر نشدند با ایالات متحده همراهی کنند و اجازه دهند که حمله از خاک آنها صورت بگیرد.
البته اینها از روی همراهی و یا همدلی با مردم عراق و سوریه چنین تصمیمی نگرفته اند، بلکه به دلیل اینکه به خوبی می دانند با واکنش عراقی ها و سوریه مواجه خواهند شد چنین کاری کرده اند.
حتی هیاهویی که آمریکایی ها در باره همراهی جنگنده های اف 16 اردنی راه انداخته اند هم فقط هیاهو بود و بس.
در واقع اردنی ها چون ایستگاه 22 درخاک آنها قرار داشت خواستند به صورت سمبولیک کاری کرده باشند و هواپیماهای اردنی تا مرز های سوریه وعراق با آمریکایی ها همراه شدند اما در عملیات شرکت نکردند.
حتی برخی کارشناسان ادعا دارند که همراهی سمبولیک اردنی ها یک اقدام پروتکلی نظامی بیش نبوده چون هواپیماهای آمریکایی برای انجام ماموریت هایشان از اسرائیل و اردن عبور کردند و معمولا عرف است که جنگنده های کشور متحد بمب افکن ها را از مرز ورود تا مرز خروج اسکورت کنند.
به هر حال اینکه آمریکایی ها 85 بمب و موشک پرتاب کرده اند و در نهایت فقط 16 نفر کشته شده اند خود نشان می دهد که هدف این بمب ها و موشک ها کشتن تعداد زیادی انسان نبود چون آمریکایی ها دلواپس واکنش بعدی طرف مقابل بوده اند.
اکثر این افراد کشته شده هم غیر نظامیان عراقی بودند که موشک های آمریکایی به خانه های آنها اصابت کرده و آمریکایی ها مدعی شده اند این موشک ها به اشتباه به خانه مردم اصابت کرده است.
البته دولت عراق چند روزی است که مذاکرات بسیار فشرده ای راه انداخته تا آمریکایی ها را مجاب کند عملیاتی درون خاک عراق انجام ندهند و از سوی دیگر گروه های مقاومت را نیز در فشار قرار داده تا عملیات خود بر علیه آمریکایی ها را متوقف کنند و وعده داده که از کانال های دیپلماتیک آمریکایی ها را متقاعد کند از عراق خارج شوند.
اما اظهارات اخیر برخی مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه آنها از عراق خارج نخواهند شد از یک سو و اقدام آنها در بمباران خاک عراق و کشتن شهروندان عراقی همه این تلاش های دولت عراق را با شکست مواجه می کند و عملا به نظر می رسد دوباره عملیات مقاومت عراق بر علیه آمریکایی ها راه بیافتد چون دیگر عراقی ها مطمئن هستند مهمان نا خوانده آمریکایی با دیپلماسی و حلوا حلوا کردن از عراق خارج نخواهد شد و باید به زور آنها را از عراق بیرون کنند.
البته برخی محافل دیپلماتیک باور دارند آمریکایی ها تلاش دارند دوباره گروه های تروریستی مانند داعش را در عراق و سوریه فعال کنند ومواضع الحشد الشعبی که می تواند پایگاه های مقابله با تروریست ها باشد را نابود کنند تا این تروریست ها بتوانند دوباره جان بگیرند و هدف اصلی آمریکایی ها از این عملیات خود و عملیات احتمالی که وعده آن را می دهد بیش از اینکه انتقام برای سربازانشان باشد فراهم کردن زمینه برای بازگشت تروریست ها است.
همچنین ایالات متحده حدود 180 میلیارد دلار از اموال فروش نفت عراق را در آمریکا گروگان گرفته و در حال گرو کشی است که اگر دولت عراق خواهان خروج آنها می باشد این اموال را به بهانه هزینه حضورشان در عراق مصادره خواهند کرد.
در چنین شرایطی به نظر نمی آید که آمریکایی ها دنبال آرام کردن منطقه باشند و اگر ماجرای حمله آنها به مردم یمن را نیز در کنار این رفتارهایش در عراق و سوریه بگذاریم مطمئن می شویم که آمریکایی ها تلاش دارند طبق جدول نتانیاهو و دستور العمل های او فعالیت کنند و یک جنگ تمام عیار در منطقه راه بیاندازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید