مالزی: تجاوزگری اسرائیل عامل تنش در دریای سرخ است


مالزی: تجاوزگری اسرائیل عامل تنش در دریای سرخ است

نخست وزیر مالزی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه را عامل اصلی تنش در دریای سرخ دانست.

مالزی: تجاوزگری اسرائیل عامل تنش در دریای سرخ است

به گزارش راهبرد معاصر، «انور ابراهیم»، نخست وزیر مالزی گفت عامل شروع تنش‌ها در دریای سرخ یمن نیست بلکه حمله اسرائیل به نوار غزه است.

انور ابراهیم در مصاحبه با شبکه الجزیره همچنین تنها راه برای آنکه تمامی تنش های تشدید شده در منطقه غرب آسیا متوقف شوند را پایان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه دانست.

نخست وزیر مالزی گفت لازم است برای پایان یافتن تنشها به جای آنکه غربی‌ها به تجاوز علیه یمن متوسل شوند، تجاوزگری اسرائیل به نوار غزه پایان یابد و واشنگتن باید کشتار در نوار غزه را متوقف کند. او همچنین تاکید کرد که فلسطینی‌ها حق داشتن سرزمینشان و تشکیل کشورشان را داشته و مستحق زندگی کردن در یک زندان روباز نیستند.

با ورود جنگ در غزه به صد و بیستمین روز، ارتش اشغالگر اسرائیل همچنان به حملات شدید خود به مناطق مختلف ادامه می‌دهد، حملاتی که به گفته آژانس امدادرسانی سازمان ملل در نوار غزه (آنروا) تاکنون ۱۰۰ هزار نفر در غزه، کشته، مجروح یا مفقود و همچنین ۱۷ هزار کودک بی سرپرست به جا گذاشته است.

در این میان در شرایطی که نگرانی‌ها از وخیم‌تر شدن بحران انسانی در پی کمبود شدید مواد غذایی و ملزومات پزشکی افزایش یافته است، درگیری‌های شدید در محورهای مختلف ادامه دارد.

در خصوص آخرین آمار تلفات نیز دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه روز شنبه از افزایش شهدا به ۲۷۲۳۸ نفر خبر داد. به گفته او ۶۶۴۵۲ نفر نیز تاکنون زخمی شده‌اند. طبق این گزارش رژیم اشغالگر قدس در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ جنایت جدید مرتکب شده که طی آن ۱۰۷ نفر شهید و ۱۶۵ نفر نیز مجروح شده‌اند.

انور ابراهیم در ادامه این مصاحبه گفت: «ما شاهدیم که بزرگترین کشور در جهان (آمریکا) ائتلافی را علیه فقیرترین کشور در جهان تشکیل داده است. به چه علت؟ برای اینکه اسرائیل بتواند فلسطینی‌ها را بکشد.»

نخست وزیر مالزی اتخاذ گامهایی برای متوقف کردن کشتار صهیونیست‌ها در غزه را لازم خوانده و خواستار آن شد که همه کشورها یک موضع متحد را در این راستا اتخاذ کنند.

دولت مالزی در دسامبر 2023 در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه ممنوعیت‌هایی را علیه کشتی‌های حامل پرچم این رژیم اعلام کرده و لنگر انداختن کشتی‌های عازم اسرائیل در بنادر کشورش را ممنوع کرد.

انور ابراهیم همچنین از آفریقای جنوبی به خاطر پرونده شکایت اخیرش علیه نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه نزد دیوان بین‌المللی دادگستری ستایش کرده و گفت کشورش از این شکایت حمایتی کامل به عمل خواهد آورد.

نخست وزیر مالزی همچنین تایید کرد که با مقام‌های مصری بر سر راه‌هایی به منظور وارد کردن کمک‌ها به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح بحث و گفتگو کرده است.

انوار ابراهیم خاطر نشان کرد که سرویس‌های امنیتی کشورش در تدارک علیه هر گونه عملیات ترور احتمالی علیه فلسطینی‌ها در بالاترین سطح هوشیاری قرار دارند و مالزی هرگز تلاش برای سوءقصد علیه فلسطینی‌ها در خاکش را تحمل نخواهد کرد.

نخست وزیر مالزی از کشورهای غربی به خاطر نادیده گرفتن و ادامه دادن به سکوتشان پیرامون «جنایات ارتکاب یافته از سوی اشغالگران اسرائیل در فلسطین از هفتم اکتبر 2023 تا کنون» انتقاد کرد.

او در بیانیه ای که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد نوشت: «کشورهای غربی همچنان چشمشان را به روی جنایات ارتکاب یافته از سوی اسرائیل می‌بندند، و عملا در این جنایات شرورانه ضدبشری همدست می‌شوند.»

نخست وزیر مالزی با اشاره به آمار شهدای فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه نوشت: «اسرائیل در حالی از فرار کامل از مجازات برخوردار است که اکثریت قاطع جامعه بین المللی شدیدا اقدامات خبیثانه و نسل‌کشی ارتکاب یافته از سوی اسرائیل را محکوم کرده اند. کشتار بی رحمانه اخیر فلسطینی ها ادامه سرکوب و ستمی است که هفت دهه طول کشیده و به شکل کاملا بارزی نفرت، کینه توزی و خصومت رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین را به نمایش گذاشته است.»/ فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش سوزی در هتل پارسیان کوثر تهران