سفر مقام روس به کره‌جنوبی در بحبوحه تنش های لفظی


سفر مقام روس به کره‌جنوبی در بحبوحه تنش های لفظی

اقتصادنیوز : معاون وزیر امورخارجه روسیه در سفر به سئول در سایه تنش‌های لفظی دوکشور با همتای خود از کره جنوبی درباره امنیت منطقه و سایر مسائل معلق گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، آندری رودنکو معاون وزیر امور خارجه روسیه در منطقه آسیا-اقیانوسیه روز جمعه با چونگ بیونگ وون معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار و در مورد جنگ اوکراین و روابط دوجانبه گفتگو کرد.

چونگ بیونگ وون «موضع سختگیرانه» کره جنوبی را در مورد آنچه همکاری نظامی فزاینده روسیه با کره شمالی می‌خواند، ابراز کرد و خواستار «رفتار مسئولانه» مسکو شد.

خبر مرتبط
هشدار کمیته پارلمانی انگلیس درباره جنگ با روسیه/ ارتش آمادگی ندارد

اقتصادنیوز : کمیته پارلمان انگلیس در گزارشی که بعد از انجام یک تحقیقات منتشر کرد، نسبت به آماده نبودن ارتش این کشور برای جنگ احتمالی با روسیه هشدار داد.

وی سپس از روسیه خواست برای جلوگیری از هرگونه نقض حقوق قانونی شرکت‌ها و شهروندان کره جنوبی در روسیه همکاری کند.

رودنکو در جریان سفر خود از چونگ بیونگ وون معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار و بازدید رسمی به عمل آورد و با کیم گون نماینده ارشد هسته‌ای این کشور نیز گفتگو کرد.

کیم گون از مسکو خواست تا به تعهدات خود نسبت به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل از جمله توقف فوری روابط نظامی خود با پیونگ یانگ که کره جنوبی آن را تهدیدکننده امنیت شبه جزیره کره و اروپا می‌خواند، عمل کند.

سفر رودنکو در بحبوحه تنش‌های لفظی کره جنوبی و روسیه انجام می‌شود، این دو طرف درباره اظهارات اخیر یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی درباره کره شمالی اختلاف نظر دارند.

تنش لفظی بین روسیه و کره‌جنوبی در حالی روی می‌دهد که روابط میان پیونگ‌ یانگ و مسکو به تازگی تقویت شده و واشنگتن و متحدانش، کره‌شمالی را به عرضه سلاح به روسیه برای دامن زدن به جنگ خود علیه اوکراین متهم کرده اند.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه گذشته، یون سوک یول کره شمالی را تنها کشوری در جهان توصیف کرد که استفاده پیشگیرانه از تسلیحات هسته‌ای را مشروعیت بخشیده است.

همان روز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه از سخنان رئیس جمهوری کره‌جنوبی انتقاد کرد و آن را به شدت مغرضانه دانست.

کره‌جنوبی روز شنبه موضع ماریا زاخارووا مبنی بر اینکه سخنان یون سوک یول در مورد کره‌ شمالی بسیار مغرضانه بوده را «بی‌ادبانه» و «ناآگاهانه» خواند.

چونگ بیونگ وون معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی روز شنبه جورجی زینویو سفیر روسیه در سئول را احضار کرد تا درباره اظهارات ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعتراضات خود را به مسکو منتقل کند.

در جریان این دیدار، چونگ بوینگ وون «ناامیدی شدید» خود را نسبت به انتقاد از سخنان یون سوک یول رییس جمهور کره‌جنوبی با لحنی نامحترمانه ابراز کرد و گفت: چنین اقداماتی ممکن است وضعیت روابط دوجانبه کره جنوبی و روسیه را بدتر کند.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرده است: به تازگی تنش‌ها در شبه جزیره کره افزایش قابل توجهی یافته است که امنیت و ثبات شمال شرق آسیا را تهدید می‌کند.

همچنین مسکو تاکید دارد: تلاش‌های آمریکا و غرب برای آنکه کره شمالی را عامل افزایش تنش‌ها معرفی کنند، ادامه همان عادت قدیمی غرب برای مقصر معرفی کردن دیگران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ جزئیاتی از سرقت صندوق امانات بانک ملی