نوبخت از کدام شهر نامزد می‌شود؟


نوبخت از کدام شهر نامزد می‌شود؟

اقتصادنیوز: دبیرکل حزب اعتدال و توسعه کشور در خصوص حوزه انتخابیه خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده فرزند گیلان بوده ولی طبق قانون تا ۱۹ بهمن امکان تغییر حوزه کاندیدا‌ها در کشور وجود ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، محمد باقر نوبخت ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مجتمع سپیدار رشت با اشاره به لیست حمایتی اعتدال و توسعه در تهران اظهار کرد: قبلاً هم در مصاحبه‌های مخالف گفته شد، رویکرد حزب اعتدال توسعه به صورت ائتلافی با دیگر جریان‌ها بوده و بر همین اساس با اصلاح طلبان و اصول‌گرایان معتدل در حال رایزنی هستیم، ولی منتظریم تا ۱۹ بهمن شورای نگهبان لیست نهایی کاندیدا‌های تأیید صلاحیت شده را اعلام کند.

هنوز تصمیم نگرفتم؛ طبق قانون تا ۱۹ بهمن امکان تغییر حوزه نیست

وی با اشاره به عدم تصمیم قطعی خود برای تغییر حوزه انتخابیه خود گفت: بنده فرزند گیلان بوده و همان محمدباقر معلم رشتی هستم و همگان از عواطف بنده نسبت به گیلان و رشت آگاه هستند به طوری‌که در هشت سال خدمتم در دولت تمامی پایان هفته در گیلان حضور داشته و در بحران برف سال ۹۸ تهران را ترک کرده و برای رفع مشکل گیلان به رشت آمدم، ولی طبق قانون تا ۱۹ بهمن امکان تغییر حوزه کاندیدا‌ها در کشور وجود ندارد.‌

نمی‌توانم وارد عمل نشوم و فقط در کنار دریای خزر قدم بزنم

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه کشور با بیان اینکه در دوران ریاست بنده در سازمان برنامه و بودجه در دولت یازدهم و دوازدهم همواره در حال تلاش برای حل مشکلات کشور و گیلان بودم، تصریح کرد: من از مردم برخواستم و مردم به من نوبخت حیثیت و آبرو دادند و امروز که مردم به من نیاز دارند نمی‌توانم وارد عمل نشده و فقط در کنار دریای خزر قدم بزنم از این رو اگر هر جا وارد شوم چه در تهران و چه رشت قطعاً برای رضای خدا و مردم کار خواهم کرد و هدفم چیزی جز حل مشکلات مردم نیست.

نوبخت با تأکید بر اینکه بنده همواره در دوران خدمتم در دولت و دیگر نهاد‌ها خود را فرزند گیلان می‌دانم، بیان کرد: بنده در ۲ دولت به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه حضور داشتم و با وضعیتی که وجود داشت، همواره سعی کردم برای مردم کار کنم.

وی با بیان اینکه حزب و اعتدال و توسعه برای اعلام لیست منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان برای ۱۹ بهمن است، گفت: هنوز وضعیت صلاحیت برخی کاندید‌ها به مانند غلامعلی جعفرزاده مشخص نشده و برای اعلام سرلیست و یا اعلام لیست باید صبر کرد، ولی بسیار امیدواریم شورای نگهبان و نهاد‌های ذیربط فرآیند پیشین را اصلاح کند تا همه جریانات در انتخابات شرکت کنند.

مجلس بر رئیس‌جمهور ارجح است

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه کشور با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی نماد جمهوریت بوده و اختیارات بیشتری را به رئیس جمهور می‌دهد، گفت: مجلس قادر است رئیس جمهور و وزرا را عزل کرده و از منظر قدرت ملی، مجلس بر رئیس‌جمهور اولی است و اختیار بیشتری دارد و به همین جهت نمی‌توان از چنین قدرت ملی برای تصمیم‌گیری به نفع خواسته مردم استفاده نکرد بنابراین انتخابات را بسیار جدی دنبال می‌کنیم.

نوبخت با اشاره به ضعف مجلس شورای اسلامی در حوزه تصمیم‌گیری گفت: مجلس شورای اسلامی به سه دلیل جایگاهش تضعیف شده است و نخستین دلیل آن است که نمایندگان فعلی مجلس شامل تمامی سلایق مردم نمی‌شود، زیرا تا زمانی که همه سلایق در مجلس حضور پیدا نکند مجلس دچار نقصان می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز صلاحیت برخی سلایق سیاسی تایید نشد و ما معترض هستیم و انتظار داریم شورای نگهبان صلاحیت این افراد را تأیید کند تا شرایط رقابت و مشارکت در انتخابات فراهم شود.

مجلس فعلی نتوانست به درستی به عملکرد نظارتی خود عمل کند

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه کشور مهم‌ترین وظیفه مجلس شورای اسلامی را قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قانون و عملکرد دولت دانست و افزود: به اعتقاد بنده مجلس فعلی نتوانست به درستی به عملکرد نظارتی خود عمل کند، زیرا اگر نظارت به خوبی صورت می‌گرفت دیگر شاهد اتفاقاتی مثل چای دبش در کشور نبودیم و این امر باعث تضعیف جایگاه مجلس شد.

نوبخت با اذعان اینکه حزب اعتدال و توسعه می‌تواند بخشی از نارضایتی‌های مردم را در مجلس شورای اسلامی دنبال کند، بیان کرد: تلاش ما این است که وارد مجلس شویم تا فرصت تأمین مطالبات مردم در حد ممکن را از دست ندهیم از این رو اگر فرصت می‌شد اکثریت مجلس را بدست آوریم، می‌توانیم مسؤولانه نسبت به مردم عمل کنیم.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه کشور با بیان اینکه حسن روحانی رئیس حزب اعتدال و توسعه در کشور نیست، افزود: دبیرکل حزب اعتدال و توسعه بر اساس یک اساس‌نامه‌ای و برگزاری انتخابات در سراسر کشور انتخاب می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه حقوق باید بر اساس رشد تورم افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم رشد حقوق نسبت به رشد تورم بیشتر بود و در ۲ سال ۹۵ و سال ۹۶ تورم کاهش یافت، ولی در سال ۹۷ به دلیل بازگشت تحریم‌ها بار دیگر تورم ۲ رقمی شد لذا در سال ۹۸ از ظرفیت قانونی برنامه پنجم توسعه استفاده کردیم تا حقوق شاغلین را ۵۰ درصد افزایش دادیم و سپس با استفاده و از ظرفیت قانون برنامه ششم توسعه، همسانسازی حقوق را اجرا کردیم.

وی با بیان این‌که دولت یازدهم و دوازدهم همیشه زیر سقف بودجه پرداخت کرده است، افزود: ما در دولت یازدهم و دوازدهم ادعا نداشتیم که با ادامه تحریم رفاه و توسعه تامین می‌شود، ولی آن‌ها گفتند شما نمی‌توانید کنار بروید و ما کنار رفتیم و ۲ سال سکوت کردیم، اما مشکلات حل نشد.

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه کشور با بیان اینکه با وجود تحریم مجدد امکان توسعه از ما گرفته شده بود، گفت: ما فرزندان ایران هستیم و دلبسته غرب و آمریکا نیستیم و تمام تلاش ما در دولت قبل این بود که تحریم‌ها را برداریم اگر اجازه داده می‌شد می‌توانستیم کار انجام دهیم، با آدمی مثل ترامپ نمی‌شد حرف زد، اما نفر بعدی می‌خواست مذاکره انجام گیرد.

نوبخت از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقد برای احیای ۲ رودخانه زرجوب و گوهر رود تصریح کرد: در هشت سال دولت گذشته ۵۰ میلیارد تومان به صورت نقد برای احیای ۲ رودخانه زرجوب و گوهر رود و ۲۲۰ میلبارد تومان برای ساماندهی پسماند در گیلان اختصاص دادیم و این اعتبارات به صورت نقد پرداخت شد و این ارقام بین چند دستگاه توزیع شد، ولی انتظار ما حل معضلات گیلان در این ۲ حوزه بود که متأسفانه محقق نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیری/همه از خنده رفتند روی هوا + فیلم