دلار پیش فروش می‌شود


دلار پیش فروش می‌شود

رییس کل بانک مرکزی از پیش فروش ارز خبر داد و گفت: از ابتدای سال تمرکز را بر تثبیت شاخص‌های اقتصاد کلان گذاشتیم تا اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد. تلاش‌مان این بوده که نرخ ارز را در بازار غیررسمی تثبیت کنیم.

فرزین افزود: با تشکیل مرکز مبادله به دنبال این بودیم که به یک نرخ ارز باثبات برسیم و آخرین عددی که در مرکز مبادله عرضه کردیم ۹۵ میلیارد دلار بوده که ۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته و ۶۰ درصد بیشتر از ۴ سال گذشته بوده است.

رییس کل بانک مرکزی گفت: در چند هفته گذشته به دلیل تلاطمات سیاسی نرخ ارز رشد کرد و گفته بودیم که با پایان این تلاطم، رشد ارز تمام می‌شود که شد و روند کاهشی هم شروع شده است.

فرزین افزود: به زودی ارز را پیش‌فروش خواهیم کرد تا اطمینان خاطر را در مورد نرخ ارز به وجود بیاوریم.

وی گفت: سیاست مهار نقدینگی و رشد پایه پولی رل دنبال می‌کنیم و طبیعی است که در بین برای برخی واحد‌های تولیدی مشکل ایجاد شود.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: برخی پروژه‌ها تامین مالی نمی‌شود، در دنیا اینطور نیست که تامین مالی فقط بر گردن بانک باشد. تمرکز صرف بر نظام بانکی می‌تواند آثار تورمی داشته باشد.

وی اضافه کرد: سال آینده سیاست اصلاح نظام بانکی را دنبال خواهیم کرد، امسال دو موسسه را منحل کردیم و یک موسسه دیگر هم منحل خواهد شد. ۸ بانک را در جهت اصلاح قرار دادیم و اگر اصلاح نشوند مورد برخورد قرار خواهند گرفت.

فرزین گفت: سال آینده می‌توانیم ارز بیش‌تری را در خدمت تولید کشور قرار دهیم.

دلار پیش فروش می‌شود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)