ساخت 4 میلیون مسکن؛ بزرگترین پروژه عمرانی دولت سیزدهم


ساخت 4 میلیون مسکن؛ بزرگترین پروژه عمرانی دولت سیزدهم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: به جرات می‌توان بزرگترین پروژه عمرانی دولت را برنامه احداث ۴ میلیون مسکن عنوان کرد.

مهدی جمالی نژاد ، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره پروژه های عمرانی دولت سیزدهم اظهار کرد: به جرات می‌توان بزرگترین پروژه عمرانی دولت را برنامه احداث ۴ میلیون مسکن عنوان کرد.

وی افزود: این برنامه که با هدف رفع عقب ماندگی ده‌ها ساله دولت از مداخله موثر در امر مسکن شکل گرفته است با احتساب ساخت مساکن مورد نظر و تامین زیرساخت‌های اساسی و تامین خدمات مورد نیاز این واحدها، از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور در قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی محسوب می‌شود و از اهمیت زیادی برخوردار است.

جمالی نژاد درباره ساخت ۴ میلیون مسکن توسط دولت گفت: بر اساس گزارش تقدیمی به رئیس جمهور در ماه گذشته برای بالغ بر یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار واحد مسکونی، زمین مناسب دولت تامین شده که بخش عمده‌ای از آن به صورت انبوه سازی و یا گروه‌های ساخت در حال اجراست.

معاون وزیر کشور ادامه داد: بیش از یکصد و پنجاه هزار واحد به صورت خودمالکی در مناطق شهری با حمایت دولت از طریق صدور مجوز و تامین و پرداخت تسهیلات در حال ساخت است. بیش از ۵۰ هزار تسهیلات در بافت‌های فرسوده پرداخت شده و در حال ساخت می‌باشد. علاوه بر آن در بافت‌های فرسوده با مشوق‌های شهرسازانه بالغ بر دویست و پنجاه هزار واحد پروانه دریافت شده و در حال ساخت هستند.

جمالی نژاد افزود: بیش از سیصد هزار واحد روستایی با تسهیلات ویژه دولت در حال ساخت هستند و علاوه بر آن برنامه تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی از دیگر برنامه‌هاست که حدود پانصد هزار قطعه آن شناسایی شده و بخشی از آن واگذار و یا در شرف واگذاری می باشد.

ساخت 4 میلیون مسکن؛ بزرگترین پروژه عمرانی دولت سیزدهم

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور درباره آخرین وضعیت ساخت ورزشگاه بزرگ تهران نیز گفت: یک تفاهم چند جانبه برای تامین زمین، تامین مالی و برنامه ریزی برای اجرا و بهره برداری بین چند بخش اجرایی کشور از جمله شهرداری تهران، وزارت ورزش و سایر دستگاه‌های مسئول در حال شکل‌گیری است که ایجاد یکی از بزرگترین ورزشگاه‌های موجود در سطح منطقه را هدف قرار داده است.

وی گفت: وزارت کشور نیز با محوریت استانداری تهران ضمن پیگیری جهت انجام هماهنگی‌های لازم، شکل‌گیری این برنامه را در افزایش مولفه‌های توسعه و پیشرفت ملی موثر تلقی کرده و آمادگی هرگونه همکاری را در آینده خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس