آیت الله رئیسی: باید روایت صحیحی از پیشرفت‌ها و وضعیت کشور داشته باشیم


آیت الله رئیسی: باید روایت صحیحی از پیشرفت‌ها و وضعیت کشور داشته باشیم

رئیس‌جمهور گفت: مهم است که روایتگری صحیحی از پیشرفت‌های بسیاری که در کشور داشته و داریم صورت بگیرد؛ این روایت‌ها موجب ناامیدی دشمن و امیدواری دوستان خواهد شد.

آیت الله رئیسی: باید روایت صحیحی از پیشرفت‌ها و وضعیت کشور داشته باشیم

به گزارش راهبرد معاصر, آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز، دوشنبه، در اجلاس ملی روایت پیشرفت طی سخنانی گفت: مهم است که روایتگری صحیحی از پیشرفت‌های بسیاری که در کشور داشته و داریم صورت بگیرد؛ این روایت‌ها موجب ناامیدی دشمن و امیدواری دوستان خواهد شد.

وی با تذکر اینکه "اگر روایت نکنیم، ما را روایت خواهند کرد"، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب گزارش کاملی از پیشرفت‌های کشور، ارائه واقعیت‌هایی از انقلاب اسلامی و هم‌چنین راهکارهای رفع مشکلات کشور است.

رئیس‌جمهور بیان کرد: در انقلاب اسلامی، امام راحل و مردم ما 22 بهمن 1357 برای آزادی قدس شریف فریاد می‌زدند، امروز به گفتمان مردم دنیا تبدیل شده و حقانیت این موضع بر جهانیان روشن شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: نسل جدید ما بدانند که کجا بوده، کجا هستیم و هدف جامعه اسلامی چیست، حرکت ملت ایران روشن است و با پویایی جلو می‌رود.

وی عنوان کرد: دشمن این مهم را احساس می‌کند که حرکت ملت ایران روبه جلوست و درحال پیشرفت هستیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر قبلی خود به سازمان ملل و دیدار با دبیرکل این سازمان، گفت: دبیرکل در این دیدار به من گفت بسیار تلاش کردم که درخصوص کرونا و واکسن، سایه تحریم کوتاه شود و مردم ایران تلفات ندهند که به نتیجه نرسید و من باید عذرخواهی کنم. من نیز گفتم ما در زمینه کرونا تلاش کردیم و شش نوع واکسن تولید کرده و از واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم.

رئیسی در اداه بیان کرد: ما با تحریم متوقف نشدیم و پیشرفت‌ها مختلف ما در هسته‌ای، نظامی، صنایع، دانش‌بنیان و غیره مشخص است. دشمن می‌خواست ما تجارت نداشته باشیم و در حالیست که تجارت امروز ما در منطقه رکورد زده و متوقف نشده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروزه هم‌چنانی که جنگ اراده‌هاست، جنگ روایت‌ها هم هست. اراده ملت ایران در جنگ اراده‌ها بر اراده مستکبرین پیروز شده و باید این پیروزی روایت شود. صاحبان سخن، بیان و قلم تلاش کنند تا روایتگری از این وقایع صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به جنگ در غزه که وارد 122 روز شده است، خاطر نشان کرد: این ماجرا برای همگان واضح است و روایتگری از این ماجرا به‌نحوی دیگری صورت می‌گیرد؛ صهیونیست‌ها این جریان را از هفت اکتبر تحلیل می‌کنند در صورتی که این جریان، 75 سال ظلم به مردم فلسطین است. جریان صهیونیستی در رسانه‌های جهانی تلاش کرد تا روایت‌ها را برگرداند و روایت خود را به جوامع بدهد ولی مساله از بس که روشن است، نتوانست کاری کند.

رئیسی ادامه داد: برخی سکوها در روزهای اول طوفان‌الاقصی موضع دیگری داشتند و امروز موضع دیگری می‌گیرند. مانند محدودیت‌ها برای شهید حاج قاسم سلیمانی که نام و تصویر او هم در برخی سکوهای خارجی ممنوع می‌شود؛ دیدند یاد او، امثال حاج قاسم را در دنیا پرورش می‌دهد و برای انتشار نام و تصویرش هم محدودیت ایجاد کردند.

وی اظهار داشت: همگان و اهالی رسانه باید از طریق همه رسانه‌ها در کشور پیشرفت، حماسه‌ها، ایثار و ایمان را روایت کنند. این یک وظیفه‌ی مهم برای همگان است که باید این مهم را عملی کنیم.

این خبر در حال تکمیل است.../ تسنیم


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تعطیلی شنبه‌ها از اواخر خرداد اجرا می‌شود