رقابت مصر و قطر بر سر میانجی‌گری آتش‌بس در غزه/ فلسطینی‌ها از کدام کشور راضی‌ترند؟


رقابت مصر  و قطر بر سر میانجی‌گری آتش‌بس در غزه/ فلسطینی‌ها از کدام کشور راضی‌ترند؟

اقتصادنیوز: روزنامه رای الیوم گزارش داد: گروه‌های مقاومت فلسطین از نقش میانجی‌گری قطر با رژیم صهیونیستی راضی‌تر هستند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رای الیوم در مطلبی با اشاره به روند مربوط به تحرکات آتش بس در غزه آورده است: یک منبع آگاه وابسته به مقاومت فلسطین اعلام کرد که قطر با احتیاط زیاد در زمینه میانجی‌گری خود عمل می‌کند.

این رسانه نوشت: به نظر می‌رسد که گروههای مقاومت فلسطین از نقش قطری‌ها راضی تر هستند و اینکه قطری ها صبر بیشتری در مقایسه با مصری‌ها دارند. قطر به اطلاع رهبران گروههای مقاومت فلسطینی رسانده‌ که به وظیفه خود در زمینه میانجی گری عمل می‌کند و این وظیفه مبتنی بر فشار به هیچ طرفی نیست؛ اما در مقابل مصری‌ها میل به فشار و تهدید تلویحی به دست برداشتن از میانجی گری دارند و این مساله چندین بار رخ داده است.

خبر مرتبط
اعلام شرایط جدید گروه‌های مقاومت فلسطینی برای توافق با اسرائیل

اقتصادنیوز : گروه‌های مقاومت فلسطین بعد از رایزنی هایی که دیروز انجام دادند، شرایط خود برای آتش‌بس و تبادل اسرا با اسرائیل را اعلام کردند.

رای الیوم درباره تاخیر در واکنش گروه‌های مقاومت نیز دلیل آنرا به طور عمده تضمین درباره آتش بس کامل یا عقب نشینی کامل ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه دانست.

رژیم صهیونیستی با تعیین سقف زمانی برای مذاکرات مخالف است و این موضوع از سوی مقاومت به عنوان دام و کمین بزرگ قلمداد شده است. خواسته مقاومت فلسطین توافق کاملی است که زمان مشخص آتش بس در آن روشن باشد و در مقابل رژیم صهیونیستی خواهان توافق دو مرحله ای است؛ نخست، مبادله اسیران و سپس بحث آتش بس که این به شدت مورد مخالفت مقاومت می باشد.

خبر مرتبط
امیرعبداللهیان با رهبران مقاومت فلسطین تلفنی رایزنی کرد

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه بر ضرورت تداوم تلاش‌ها و تحرکات فلسطینی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه غزه، کمک‌رسانی انساندوستانه به مردم فلسطین و مخالفت با کوچ اجباری فلسطینیان تاکید کرد.

در حالی از آغاز جنایات‌ رژیم اسرائیل در نوار غزه ۱۲۲ روز می‌گذرد که این رژیم تاکنون به جز نسل‌کشی و کشتار فلسطینیان، به هیچ یک از اهداف خود دست نیافته و در ادامه حملات به مناطق مختلف آن، همچنان مردم بی دفاع غزه را به شهادت می رساند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت انواع ماهی 26 اردیبهشت 1403+ جدول