نیروگاه ها چند درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند؟


نیروگاه ها چند درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند؟

به گزارش رکنا، میرزایی قمی در آیین رونمایی از بسته محیط زیستی شهرداری تهران ، مدیریت انرژی و منابع تجدید پذیر در قالب نودوهفتمین پویش امید و افتخار گفت: دو موضوع اصلی ترافیک و آلودگی هوا به...

به گزارش رکنا، میرزایی قمی در آیین رونمایی از بسته محیط زیستی شهرداری تهران ، مدیریت انرژی و منابع تجدید پذیر در قالب نودوهفتمین پویش امید و افتخار گفت: دو موضوع اصلی ترافیک و آلودگی هوا به عنوان موضوعات شهر تهران از نگاه شهروندان مطرح شده است. بحث‌های حمل و نقلی و آلودگی هوا نیز درهم تنیده‌اند و یکی از منابع اصلی آلودگی هوا وسائل حمل و نقلی هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین سیاهه انتشار که مطالعات آن در سال ۹۶ انجام شده است سهم منابع مختلف آلاینده در تهران دیده شده که دو منبع اصلی ثابت و متحرک سهم‌شان مشخص شده است به این ترتیب منابع متحرک شامل خودروها، موتورسیکلت ها و ... سهم ۶۱ درصدی در آلایندگی هوا دارند که یکی از راهکارهای مهم در کنترل آلودگی هوا در حوزه حمل و نقل، معاینه فنی است.

میرزایی قمی ادامه داد: تأثیری که معاینه فنی در آلودگی هوا دارد به شکلی است که اگر همه خودروهای شامل معاینه فنی به مراکز مراجعه و اقدام به اخذ گواهی معاینه فنی کنند، شاهد کاهش ۲۳ درصدی انتشار مونوکسید کربن خواهیم بود. در حقیقت مراکز معاینه فنی به ذاته دوستدارمحیط زیست هستند چرا که در کاهش آلایندگی هوا تاثیرگذارند.

وی ادامه داد: یکی از منابع ثابت نیز نیروگاه‌ها هستند که بخشی از سوخت آنها فسیلی است و در آلایندگی هوا تاثیرگذار هستند به شکلی که در سیاهه انتشار سهم ۱۲.۱ درصدی انتشار ذرات معلق مشخص شده است.

سرپرست ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران تأکید کرد: اگر نیروگاه‌ها به عنوان منبع تأمین برق با این آلایندگی و از سوی دیگر آلایندگی منابع متحرک را در کنار هم مدنظر قرار دهیم نهایتا توانستیم در قالب تفاهم‌نامه‌ای این موضوعات را به صورت یک دسته ببینیم؛ لذا اولین مرکز معاینه فنی سبز که فرآیند، ساختمان و بحث‌های عملیاتی و اجرایی آن در راستای مباحث محیط زیستی باشد اجرایی شد.

وی اعلام کرد: مرکز معاینه فنی الغدیر که از بزرگترین مراکز معاینه فنی هست و تعداد مراجعات قابل ملاحظه‌ای دارد به عنوان پایلوت در این طرح در نظر گرفته شد و به عنوان اولین مرکز معاینه فنی سبز در سطح شهر تهران و کشور شناخته شد. امیدواریم در آینده نزدیک شاهد توسعه مراکز فنی در راستای کاهش آلایندگی هوا باشیم.


نیروگاه ها چند درصد در آلودگی هوای تهران نقش دارند؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آب و هوا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا