جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس لیستی نمی‌دهد


جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس لیستی نمی‌دهد

سخنگوی جبهه اصلاحات ایران با اشاره به مصوبه اخیر این جبهه از عدم ارائه لیست انتخاباتی توسط جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس در تهران خبر داد.

جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس لیستی نمی‌دهد

به گزارش راهبرد معاصر؛ جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش، درباره جزئیات مصوبه اخیر جبهه اصلاحات نوشت: با توجه به شرایط موجود و به استناد راهبرد انتخاباتی و مصوبه مجمع عمومی روز 15 بهمن، جبهه اصلاحات ایران در انتخابات اسفند ماه امکان ارائه لیست در تهران را ندارد.

وی همچنین سازوکار ورود اصلاح‌طلبان در سایر حوزه‌های انتخابیه را نیز منطبق با راهبرد انتخاباتی جبهه اصلاحات عنوان کرد.

راهبرد انتخاباتی مورد اشاره توسط سخنگوی جبهه اصلاحات، مشابه همان راهبردی است که شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 98 اتخاذ کرد که بنای تشکل انتخاباتی اصلاح‌طلب بر سکوت گذاشته شد و به‌جای ارائه لیست مشترک به نام جبهه اصلاحات یا شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، احزاب را روانه کارزار انتخابات کردند.

در آن مقطع، حزب کارگزاران لیستی با نام یاران هاشمی منتشر کرد؛ چند روز بعد از اقدام کارگزاران، فهرستی تحت عنوان ائتلاف اصلاح‌طلبان منتشر شد که حاصل اجماع 8 حزب اصلاح‌طلب برای تهران بود. حزب اعتماد ملی هم در روزنامه اعتماد لیستی را به‌عنوان یاران اصلاحات منتشر کرد که این لیست که به‌نام لیست 20 نیز از آن نام برده شد، اشتراکات فراوانی با لیست ائتلاف احزاب اصلاح‌طلب و لیست کارگزاران داشت.

بنظر می‌رسد در انتخابات پیش رو نیز با توجه به انفعال و بی‌عملی جبهه اصلاحات، مجدداً باید شاهد فعالیت جداگانه احزاب اصلاح‌طلب برای ارائه لیست انتخاباتی باشیم . اقدامی که مانند 4 سال قبل موجب تشتت بیش از پیش در این جریان سیاسی خواهد شد./ تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق