ترکیه: اسرائیل به دنبال زمین است نه امنیت


ترکیه: اسرائیل به دنبال زمین است نه امنیت

وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه‌ای تاکید کرد که سیاست نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به دنبال زمین برای اشغالگری است، فاجعه به بار آورده است.

ترکیه: اسرائیل به دنبال زمین است نه امنیت

به گزارش راهبرد معاصر، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه خواستار توقف هر چه سریعتر کشتار غزه شد. او در مصاحبه‌ای تاکید کرد رژیم صهیونیستی زیرساخت‌هایی را که مردم غزه در آن زندگی می‌کنند تخریب و آن‌ها را از آب، برق و ارتباطات منع می‌کند.

براساس گرازش المیادین، او افزود: اسرائیل وقتی دست از دروغگویی بردارد، احساس امنیت خواهد کرد. اما اسرائیل به دنبال به دست آوردن زمین است نه امنیت. سیاست نتانیاهو فاجعه به بار آورده است و امنیت در اسرائیل حاصل نمی‌شود مگر اینکه سرزمین فلسطینیان را به خودشان بازگرداند.

وزیر امور خارجه ترکیه نسبت به خطر گسترش منطقه‌ای جنگ به دلیل اتفاقاتی که در غزه می‌افتد هشدار داد. او همچنین در خصوص سفر آتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به ترکیه گفت که این سفر فرصتی را برای گفت‌وگو در مورد برخی موضوعات مهم به ویژه پرونده انرژی و پرونده‌های امنیتی با محوریت غزه و سوریه فراهم می‌کند.

فیدان به روابط ترکیه و مصر اشاره کرد و گفت که روند عادی سازی روابط با مصر تا حد زیادی تکمیل شده است و با سفر اردوغان به مصر به اوج خود می‌رسد. یک مقام ترکیه‌ای از سویی دیگر گفت که ولادیمیر پوتین روز ۱۲ فوریه یعنی دو روز قبل از سفر اردوغان به مصر برای دیدار با اردوغان به ترکیه سفر خواهد کرد.

به گفته مقامات ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در حال آماده شدن برای سفر به مصر در ۱۴ فوریه برای گفت‌وگو در مورد روابط دوجانبه بین دو کشور پس از سال‌ها وقفه است. نزدیکی قاهره و آنکارا ۱۰ سال پس از قطع روابط دیپلماتیک پس از سرنگونی محمد مرسی، رئیس جمهور سابق این کشور در سال ۲۰۱۳ صورت می‌گیرد./ باشگاه خبرنگاران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج