افشای طرح آمریکایی ـ اسرائیلی برای مرز غزه با مصر + جزئیات


افشای طرح آمریکایی ـ اسرائیلی برای مرز غزه با مصر + جزئیات

ررسانه‌های عبری زبان از طرحی خبر دادند که تل‌آویو و واشنگتن برای مرز نوار غزه با مصر پرده برداشتند.

افشای طرح آمریکایی ـ اسرائیلی برای مرز غزه با مصر + جزئیات

به گزارش راهبرد معاصر؛ رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، که تل‌آویو با کمک آمریکا در حال پیش برد طرحی است که کالا‌ها ورودی از مصر به نوار غزه به جای عبور از طریق گذرگاه رفح به منطقه کرم ابو سالم در نقطه مرزی مصر با (رژیم صهیونیستی) منتقل و از آنجا وارد نوار غزه شود.

یکی از رسانه‌هایی که به این طرح پرداخت شبکه خبری‌ای ۲۴ نیوز است که اعلام کرد، در حال حاضر اسرائیل با کمک ایالات متحده با مصر وارد مذاکره شده است تا تمام کالا‌های ورودی به نوار غزه به جای رفح به گذرگاه کرم ابو سالم منتقل شده و این گذرگاه رسما جایگزین رفح شود.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم با اشاره به این طرح اعلام کرد، اسرائیل با این پشنهاد خود سعی دارد هم مانع از واکنش منفی مصر شده و هم بتواندنظارت کامل امنیتی بر تمامی کالا‌های ورودی به نوار غزه داشته باشد، همچنین با این کار اجازه قاچاق احتمالی از طریق محور فیلادلفیا (صلاح الدین) را هم ندهد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی هم فاش کرد، این موضوع ابتدا مستقیما از طریق اسرائیل با مصری‌ها در میان گذاشته شد، اما مصری‌ها تا به امروز پاسخ مثبتی نسبت به آن نداده‌اند، اما با توجه به نظر مثبت ایالات متحده نسبت به این پیشنهاد امید است که روند اجرایی شدن آن آغاز شود.

در ادامه گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است، در صورت تایید این پیشنهاد، اجرایی شدن آن نیازمند بودجه قابل توجهی است، اما می‌تواند به طور کلی مسئله قاچاق کالا را حل کند.

روزنامه یدعیوت آحارانوت هم با اشاره به برنامه‌های اسرائیل برای محور فیلادلفیا نوشت: در حال حاضر گفتگو با طرف مصری در رابطه با ایجاد یک مانع زیر زمینی در طول مرز بین مصر و نوار غزه است تا اجازه ورود سلاح از طریق تونل‌های زیر زمینی را از خاک مصر نداد.

پیشنهاد فعلی مانعی شبیه به آنچه که اسرائیل در طول مرز‌های خود با غزه قبل از ۷ اکتبر ایجاد کرده بود، است.

در ادامه گزارش آمده است، با این حال هنوز مشخص نیست چه طرفی قرار است هزینه این پروژه را بپردازد، آمریکایی‌ها احتمالا صد‌ها میلیون دلار کمک خواهند کرد، در حالی که بقیه آن از طریق مشارکت کشور‌های عربی تامین خواهد شد تا این مانع ۱۴ کیلومتری احداث شود. / تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی