بایدن به خیانت متهم شد


بایدن به خیانت متهم شد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد بایدن با وتوی لایحه کمک نظامی به صهیونیست‌ها مرتکب خیانت شده است.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که تهدید جو بایدن ، رئیس جمهور این کشور مبنی بر وتوی لایحه کمک نظامی به رژیم صهیونیستی، خیانت است.

به گزارش النشره، پیش از این، سنای آمریکا از لایحه بودجه ۱۱۸ میلیارد دلاری رونمایی کرد که شامل یک بسته کمک امنیتی به ارزش ۱۴.۱ میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی و ۶۰.۰۶ میلیارد دلار به اوکراین است.

این لایحه همچنین تخصیص ۲.۴۴ میلیارد دلار به فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام برای کمک به ارتش آمریکا در عملیات خود در دریای سرخ علیه یمن را تعیین می‌کند و همچنین ۱۰ میلیارد دلار به کمک‌های بشردوستانه به کرانه باختری و اوکراین اختصاص می‌دهد. در همین حال، این سند بودجه امنیت مرزی را تنها ۲۰.۲ میلیارد دلار پیشنهاد می‌کند، تقریباً سه برابر کمتر از مبلغی که مقامات آمریکایی می‌خواهند به کی‌یف ارائه دهند.

بایدن به خیانت متهم شد

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که به عنوان بخشی از کمک به اوکراین، ۱۴ میلیارد دلار برای خرید تسلیحات جدید از مجتمع نظامی-صنعتی آمریکا، ۱۵ میلیارد دلار برای آموزش نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین و همچنین تبادل اطلاعات و سایر اقدامات حمایتی و ۲۰ میلیارد دلار برای پر کردن انبار‌ها در آمریکا در نظر گرفته شده است.

پیش از این دولت جو بایدن اعلام کرده بود که رئیس‌جمهور لایحه مستقل جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا را که فقط کمک‌ به رژیم صهیونیستی را شامل می‌شود و جنگ اوکراین را نادیده می‌گیرد، وتو خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست