توجیه عجیب ارتش اسرائیل درباره قتل عام نیروهای خودی


توجیه عجیب ارتش اسرائیل درباره قتل عام نیروهای خودی

اقتصادنیوز : منابع رسانه‌ای عبری از آغاز تحقیقات ارتش اسرائیل درباره کشته شدن ۱۲ شهرک‌نشین اسرائیل در حمله تانک ارتش خودی در روز هفتم اکتبر خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه «هاآرتص» در این باره نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی تحقیقات درباره کشته شدن ۱۲ شهرک‌نشین صهیونیست توسط نیروهای خودی اسرائیلی را آغاز کرده است.

منابع رسانه‌ای اوایل دی ماه فاش کرده بودند که ارتش رژیم صهیونیستی در راستای اجرای پروتکل جنجالی موسوم به «هانیبال» چند شهرک‌نشین دیگر صهیونیست را حین حملاتش در هفتم اکتبر کشت، تا نگذارد این افراد به دست مقاومت فلسطین اسیر شوند.

خبر مرتبط
بازی روانی السنوار با اسرائیل

اقتصادنیوز : رسانه‌های عبری با اشاره به بروز اختلاف‌نظر در کابینه اسرائیل بر سر توافق احتمالی میان این رژیم و جنبش حماس، تاکید کردند که یحیی السنوار، رهبر حماس با اعصاب «اسرائیل» بازی می‌کند. یکی از اعضای حزب لیکود هم تاکید کرد اینکه همه منتظر پاسخ السنوار باشند نشان‌ می‌دهد تا چه اندازه از راه‌حل غزه دور هستند.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی کشته شدن شهرک‌نشینان غیرنظامی صهیونیست را در خانه‌ای در کیبوتص «بئیری» در جنوب سرزمین‌های اشغالی مستند کرده که به دستور یک فرمانده ارتش رژیم اشغالگر اتفاق افتاده است.

در این گزارش که با استناد به مصاحبه با ۸۰ صهیونیست در بئیری و بررسی چندین ویدئو تهیه شده، آمده است که روز هفتم اکتبر ۱۲ شهرک‌نشین در نتیجه هدف قرار گرفتن خانه‌ خودشان در بئیری توسط یک تانک و طبق دستور ژنرال «باراک حیرام» کشته شدند. طبق این گزارش، اعضای یک خانواده صهیونیست در خانه‌شان توسط نیروهای مقاومت به اسارت گرفته شده بودند که توسط صهیونیست‌ها هدف قرار گرفتند.

نیویورک تایمز درباره جزئیات این اتفاق نوشت: باراک حیرام پس از محاصره این خانه به سرنشین تانک ارتش اسرائیل گفت «مذاکرات به پایان رسید. خانه را هدف قرار دهید، حتی اگر به کشته شدن غیرنظامیان منجر شود.»

نیویورک تایمز گزارش داد که پس از دستور این ژنرال صهیونیست، تانک ارتش رژیم صهیونیستی خانه مذکور را هدف قرار داد. به گفته شاهدان عینی، چند دقیقه پس از شلیک تانک، نظامیان رژیم صهیونیستی دو راکت هم به سمت این خانه پرتاب کردند. این رسانه آمریکایی همچنین نوشت: در جریان این حمله از مجموع ۱۴ اسرائیلی که در این خانه بودند، تنها دو نفر از آنها جان سالم به در بردند.

این اقدام ارتش رژیم صهیونیستی انتقادهای شدیدی را از اجرای پروتکل موسوم به «هانیبال» به همراه داشته است.

«پروتکل هانیبال» که از سوی رژیم صهیونیستی ابداع شده، یک استراتژی نظامی است که در گذشته چندین بار مورد استفاده قرار گرفته است. هدف اصلی آن جلوگیری از بازداشت شدن نظامیان یا غیرنظامیان شهرک‌نشین توسط مقاومت فلسطین به هر قیمتی، حتی کشتن آنهاست. صهیونیست‌ها برای نامگذاری این پروتکل از ماجرای تاریخی ژنرال کارتاژی «هانیبال» استفاده کردند؛ هانیبال برای جلوگیری از اسارت توسط سربازان رومی با خوردن سم خودکشی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قتل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج