10 توصیه مهم بعد از جراحی بینی های گوشتی! [آپدیت 2024]✅


10 توصیه مهم بعد از جراحی بینی های گوشتی! [آپدیت 2024]✅

همانطور که می دانید عموم جراحی های بینی با هدف تغییر شکل و اندازه بینی افراد انجام شده و یک عمل پرطرفدار است که در کشورهای مختلف باهدف بهبود ظاهر بینی یا ایجاد تعادل در اجزای صورت انجام می شود. جراحی بینی گوشتی هم جزو آن دسته از جراحی های زیبایی...

همانطور که می دانید عموم جراحی های بینی با هدف تغییر شکل و اندازه بینی افراد انجام شده و یک عمل پرطرفدار است که در کشورهای مختلف باهدف بهبود ظاهر بینی یا ایجاد تعادل در اجزای صورت انجام می شود. جراحی بینی گوشتی هم جزو آن دسته از جراحی های زیبایی است که به‌دلیل پیچیدگی بینی‌گوشتی باید توسط یک جراح متبحر و باتجربه انجام شود. اگر بهترین جراح بینی در تهران از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشد احتمال بازگشت بینی‌گوشتی به حالت اولیه تقریبا صفر خواهد بود. ما نیز در این مطلب سعی کردیم هر آنچه باید در مورد جراحی بینی های گوشتی بدانید را به طور کامل شرح دهیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید می توانید به سایت پزشکا (pezeshka.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر جراحا، جراحتو و دکترتو کمک بگیرید.

جراحی بینی گوشتی و انواع آن

بینی های گوشتی به دلیل پوست فوق العاده چرب و ضخیمی که دارند، جراحی های بینی را با دشواری رو به رو می کنند. با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه جراحی پلاستیک و افزایش آگاهی عمومی درباره این روش جراحی و نیاز افراد به بهبود چهره شان تقاضا برای جراحی بینی گوشتی رو به افزایش است. شاید در گذشته احتمال موفقیت جراحی بینی گوشتی پایین بود اما در حال حاضر با روی کار آمدن متدهای نوین، شاهد نتایج مطلوبی از این جراحی هستیم. غضروف های نازک و ضعیف این بینی ها مزید بر علت شده تا از استحکام کافی برخوردار نباشند.

در گذشته این بینی ها بعد از جراحی دچار افتادگی می شدند اما امروزه به دلیل اینکه تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی در صورت نیاز توسط بهترین جراح بینی گوشتی در تهران صورت می گیرد، بعد از جراحی دیگر این افتادگی در نوک بینی را نداریم. غضروف مورد نیاز در این روش از تیغه وسط بینی برداشته شده و برای تقویت غضروف نوک بینی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع روش های جراحی بینی گوشتی به شرح زیر می باشد:

  • جراحی بینی گوشتی به روش باز: طی این روش پزشک با دید مستقیم جراحی را انجام می دهد. به این صورت که پزشک برش‌هایی در اطراف سوراخ بینی ایجاد کرده و پوست بینی را به‌طور کامل برمی‌دارند. در این روش جراح کاملا به اجزای داخلی بینی دسترسی دارد و در صورت وجود مشکلات تنفسی برای بهبود آن اقدامات لازم را انجام می دهد.
  • جراحی بینی گوشتی به روش بسته: در این روش جراح برش‌ها را درون سوراخ بینی ایجاد کرده و هیچ نوع برش یا جای زخمی روی بینی وجود نخواهد داشت. این روش زمانی مناسب است که شما صرفا قصد جراحی زیبایی دارید و تغییرات مورد نیاز بسیار جزئی هستند. همچنین دوره نقاهت در روش مذکور کوتاه‌تر است و معمولا تورم یا کبودی بسیار ناچیز خواهد بود.

در نگاه کلی جراحان، جراحی باز را بهترین روش عمل بینی گوشتی را به‌دلیل پیوند غضروف برای استحکام بیشتر اسکلت آن می‌دانند.

احتمال موفقیت جراحی بینی گوشتی

در حقیقت، جراحی بینی به طور گسترده ای به عنوان دشوارترین عمل در بین تمام عمل های زیبایی شناخته می شود. جالب است بدانید حتی یک تغییر کوچک در کانتور بینی نیاز به درک پیچیده ای از آناتومی بینی، تکنیک های جراحی دقیق و آشنایی با مشکلات بی شماری دارد که می تواند منجر به عوارض بالقوه شود. بیشتر جراحان ماهر، برای دستیابی به تسلط بیشتر، تمام تلاش خود را برای مطالعه و انجام این جراحی سخت به کار می گیرند. تحقیقات نشان می دهد که میزان تجدید نظر در جراحی زیبایی بینی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است، پس می توان گفت احتمال موفقیت رینوپلاستی حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد است. اگر این عمل توسط جراحان پلاستیک دارای بورد تخصصی انجام شود، در موفقیت آن بی تاثیر نیست.

10 توصیه مهم بعد از جراحی بینی های گوشتی! [آپدیت 2024]✅

بهترین سن و بهترین کاندیدا برای جراحی بینی گوشتی

بیشتر دختران ۱۳ ساله و پسران ۱۵ ساله از نظر جسمی و فیزیکی برای جراحی بینی مناسب هستند، یعنی اندازه بینی برای جراحی بالغ است. با این وجود، بلوغ روحی بیمار نیز در تعیین زمان جراحی بینی نقش دارد. در مورد متقاضیان مسن هیچ سن قطعی برای انجام جراحی بینی وجود ندارد. یک شخص مسن که از سلامت عمومی خوبی برخوردار است امکان دارد برای انجام این روش کاملا مناسب باشد، حتی مواردی وجود داشته است که بیماران ۷۰ تا ۸۰ ساله جراحی زیبایی بینی را بدون هیچ عوارضی پشت سر گذاشته اند. اما معمولا محدوده سنی ایده آل برای این جراحی، بیماران ۲۰ تا ۴۰ ساله هستند، زیرا در این مدت پوست صورت شما هنوز الاستیک است و می تواند عمل های جراحی را به راحتی قبول کند.

بهترین کاندید برای جراحی بینی گوشتی هم کسی است که ظاهر بینی اش را دوست ندارد و یک یا چند نقص آن را با مشکل رو به رو کرده است. غالب اوقات بینی بیش از حد بزرگ نشان می دهد، یا افتادگی دارد، یا دارای یک برآمدگی برجسته در روی آن است. گروهی دیگر پس از آسیب دیدگی، یا هنگامی که دچار مشکل تنفسی می شوند، به دنبال درمان آن هستند. برخی دیگر هم هستند که سوراخ های بینی و نوک بینی بزرگی دارند و احتیاج به ترمیم و جراحی دارند، این افراد هم کاندیدای مناسب جراحی بینی گوشتی به شمار می روند.

توصیه های مهم بعد از جراحی بینی گوشتی

متقاضیان جراحی بینی گوشتی اگر به توصیه های زیر عمل کنند، دوران نقاهت بهتری را پشت سر می گذارند.

  1. ۴۸ ساعت بعد از عمل، از کمپرس آب سرد برای کاهش کبودی استفاده کنید.
  2. تا ۱ ماه بعد از عمل، از عینک استفاده نکرده و لنز طبی را جایگزین آن کنید.
  3. حتی المقدور در معرض مستقیم نور آفتاب و گرما قرار نگیرید.
  4. ۲ تا ۶ ماه پس از عمل از انجام ورزش‌های سنگین و طولانی خودداری کنید.
  5. از حضور در محیط های شلوغ، اجتناب کنید.
  6. از خندیدن و حرف زدن با صدای بلند بپرهیزید.
  7. از سرفه، عطسه و خمیازه خود جلوگیری نکنید تا فشاری به بخیه ها وارد نشود.
  8. تا ۲ ماه بعد از عمل، فین کردن بینی ممنوع است. برای شستشوی بینی، از سرم شستشو استفاده کنید.
  9. از ایستادن زیاد خودداری کنید.
  10. هنگام خوابیدن به پهلو دراز بکشید و از چند بالش اضافه برای زیر سر استفاده کنید.
  11. برای جابجایی اجسام سنگین، ابتدا بنشینید سپس وسیله را بلند کنید.
  12. مصرف دخانیات ۲ هفته قبل و بعد از جراحی، روند بهبودی را مختل خواهد کرد.
  13. استفاده از مشروبات الکی در دوران نقاهت به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
  14. از مصرف نوشیدنی های کافئین‌دار پرهیز کنید.
  15. نوشیدن آب و مایعات فراوان مانند آب کرفس و آب آناناس را فراموش نکنید.
  16. برای نوشیدن مایعات، از نی استفاده نکنید.
  17. طریقه چسب زدن صحیح را از پزشک بیاموزید.
  18. تا زمانی که گچ بینی دارید، استحمام نکنید.
  19. اگر در فصل زمستان عمل بینی انجام داده اید، محیط خانه را گرم نگه دارید تا دچار سرماخوردگی و آبریزش بینی نشوید.
  20. در هفته‌های اول پس از جراحی، از غذاهای نرم و سبک مثل سوپ، پوره سیب زمینی و عدسی که نیاز به جویدن زیاد ندارند استفاده کنید.

10 توصیه مهم بعد از جراحی بینی های گوشتی! [آپدیت 2024]✅

کلام آخر

به طور کلی جراحی بینی گوشتی بیشترین متقاضی را در بین زیباجویان دارد، اما این نوع عمل بینی نسبت به جراحی بینی استخوانی بسیار دشوارتر است و باید بعد از آن مراقبت‌های بیشتری برای کاهش ورم بینی انجام دهید. ناگفته نماند با انتخاب یک جراح خوب و یک معاینه و مشاوره دقیق قبل از عمل می‌توان هر گونه بدشکلی، ناهماهنگی و برجستگی روی بینی را درمان کرد. البته در نظر داشته باشید برای دیدن نتیجه نهایی لازم است ۶ الی ۱۲ ماه پس از جراحی صبر کنید. از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید سپاس گزاریم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید می توانید به سایت پزشکا (pezeshka.net) مراجعه کنید.

امتیاز به مطلب post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!




متن ادبی تولد خواهر، پراحساس و زیبا