محصول جدید ایران خودرو دردسر ایجاد کرد


محصول جدید ایران خودرو دردسر ایجاد کرد

تغییر تارا V1 با گیربکس 5 سرعته به تارا V1 پلاس با گیربکس 6 سرعته برای ایران خودرو دردسر ساز می شود.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی گفت برخی از ثبت نام کنندگان تارا V1 با گیربکس 5 سرعته دستی نسبت به تغییر محصول از سوی ایران خودرو ناراضی بودند بنابراین در این خصوص جلسه هایی برگزار شد.

آن طور که احمد اصانلو گفت مدیران ایران خودرو در جلسه ای که به این منظور برگزار شد، قول دادند تا مشکل بوجود آمده را حل کنند.

رییس سازمان تعزیرات حکومتی ابراز امیدواری کرد مساله بدون تشکیل پرونده حل و فصل شود.

با توجه به ابراز امیداوری اصانلو به نظر می رسد سازمان تعزیرات حکومتی به نوعی ایران خودرویی ها را تهدید کرده که چنانچه مشکل را حل نکنند، برای تارا پرونده ای تشکیل خواهند داد.

بنابراین به نظر می رسد شکایت ثبت نام کنندگان از طرح جایگزین ایران خودرو برای تارا V1 با گیربکس 5 سرعته دستی تا حدی زیادی جواب داده و آنها توانسته پای سازمان تعزیرا حکومتی را به میان بکشند.

اما اصل طرح چه بوده که متقاضیانی که برای تارا V1 با گیربکس دستی 5 سرعته نام نویسی کردند را تا این حد بر آشفته است؟

ایران خودرو در اواخر آذر 1402 به بخشی متقاضیانی که برای تارا V1 با گیربکس دستی 5 سرعته نام نویسی کردند اطلاع داد که می توانند به جای این محصول تارا V1 پلاس با گیربکس 6 سرعته را تحویل بگیرند.

نکته ای که متقاضیان تارا را ناراحت کرد این بود که قیمت محصول جایگزین حدود 200 میلیون تومان از خودروی مورد نظری که برای آن نام نویسی کردند، بیشتر بود.

محصول جدید ایران خودرو دردسر ایجاد کرد

متقاضیان ابتدا تصور کردند که می توانند با پافشاری روی خودروی مورد نظر خود به آن دسترسی پیدا کنند.

اما تلاش هایثبت نام کنندگان بی ثمر بود و ایران خودرو به آنها اعلام کرد دیگر تارا V1 با گیربکس دستی 5 سرعته از بد محصولاتی این خودروساز خارج شده و تارا V1 پلاس با گیربکس 6 سرعته جایگزین آن شده است.

به نظر می رسد متقاضیان تارا V1 با گیربکس 5 سرعته دستی ناامید نشده و شکایت خود را به سازمان تعزیرات حکومتی برده اند.

اما چرا ایران خودرویی ها تصمیم به حذف تارا V1 با گیربکس دستی 5 سرعته گرفتند؟ دلیل این مساله را باید در قیمت گذاری دستوری جست و جو کرد.

مدیران ایران خودرو و سایپا یبه دنبال این بودند تا برای نیمه دوم سال جاری مجوز افزایش قیمت دریافت کنند. اما این اتفاق با مخالفت شورای رقابت مواجه شد. اعضای شورای رقابت حاضر نبودند تا مجوز جدیدی برای شرکت های خودروساز صادرکنند.

ایران خودرویی ها که از شورای رقابت ناامید شدند تصمیم گرفتند دستی با ایجاد تغییراتی روی برخی از محصولات خود به بهانه اجرای استانداردهای 85 گانه، لیستی از خودروهای به اصطلاح جدید خود تهیه کنند و آن لیست را برای تعیین قیمت به شورای رقابت ببرند.

اعضای شورای رقابت بعد از بررسی ها قیمت محصولات جدید ایران خودرو را به این خودروساز ابلاغ کردند. تارا V1 پلاس با گیربکس 6 سرعته نیز یکی از این خودروها بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی