باید تا 2027 منتظر این اپل‌واچ باشید!


باید تا 2027 منتظر این اپل‌واچ باشید!

گزارشی تازه می‌گوید عرضه اپل واچ اولترا با نمایشگر microLED به‌خاطر پیچیدگی‌های تولید، احتمالاً تا ۲۰۲۷ عقب می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، طبق شایعات انتظار داریم که اپل در اپل واچ اولترا بعدی از نمایشگر microLED استفاده کند، اما گزارشی تازه از کره جنوبی می‌گوید مشکلات زنجیره تأمین احتمالاً باعث خواهد شد تا این دستگاه نتواند زودتر از سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ به بازار بیاید.

براساس گزارش دیجیاتو، به‌گزارش TheElec، مشکلات مربوط به هزینه‌های بالای تولید و راندمان تولید همچنان بزرگ‌ترین مانعی است که از تولید انبوه اپل واچ اولترا با نمایشگر microLED جلوگیری می‌کند، و حتی می‌تواند عرضه آن را به پس از سال ۲۰۲۶ موکول کند.

اپل ظاهراً حدود یک دهه است که روی فناوری سفارشی نمایشگر microLED کار می‌کند. این فناوری پیشرفته روشنایی بیشتر، رنگ‌های بهتر، دامنه پویای بهینه‌تر، زاویه دید بالاتر و مصرف انرژی پایین‌تر را فراهم می‌کند. همچنین گفته می‌شود که با این پنل، گویی تصاویر روی شیشه نمایشگر نقاشی می‌شوند.

عرضه اپل واچ اولترا microLED به‌خاطر پیچیدگی‌های تولید عقب می‌افتد

باید تا 2027 منتظر این اپل‌واچ باشید!

نسل فعلی اپل واچ اولترا نمایشگر ۱.۹۳ اینچی دارد در حالی که مدل بعدی با پنل microLED نمایشگر ۲.۱۲ اینچی خواهد داشت. مشکل اپل این‌جاست که هزینه تولید نمایشگری با این تراکم پیکسل بالا برای محصولی با قیمت ۷۹۹ دلار بسیار زیاد خواهد شد.

این رسانه کره‌ای می‌گوید شبیه‌سازی‌های تولید نشان می‌دهد که راندمان ساخت یک نمایشگر ۲.۱۲ اینچی چندان خوب نیست و هزینه آن تا ۱۵۰ دلار به ازای هر پنل می‌رسد. این هزینه در حال حاضر حدود چهار برابر هزینه ۳۸ دلاری تولید پنل‌های OLED است.

هزینه ۱۵۰ دلاری برای پنل نمایش اپل واچ حتی از هزینه تولید نمایشگر ۶.۱ و ۶.۷ اینچی آیفون ۱۵ که به‌ترتیب ۸۰ و ۱۲۰ است نیز بیشتر می‌شود. این مسئله چنان مشکل‌ساز شده که گزارش امروز می‌گوید حتی پیش‌بینی عرضه اپل واچ اولترا با microLED برای سال ۲۰۲۷ می‌تواند بیش از حد خوش‌بینانه باشد.

اپل ظاهراً در نظر دارد که همه پنل‌های فعلی خود را در درازمدت با پنل‌های microLED جایگزین کند. بااین‌حال، باید دید که روند این تغییر چگونه پیش خواهد رفت.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1870216

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تبریک روز مرد به معلم با انواع پیام ها و متن های رسمی و صمیمی