آمریکا مقصر تمام تنش و درگیری های منطقه است


آمریکا مقصر تمام تنش و درگیری های منطقه است

حیدری گفت: مقصر اول و اخر تمام تنش ها و حملات و جریانات تروریست آمریکاست و هر حمله ای هم که انجام دهد، چه مستقیم و چه نیابتی پاسخش را از جریانات مقاومت دریافت خواهد کرد. با این اوصاف این کشور درعمل کمکی به امنیت منطقه نمی کند، بلکه فقط ناامنی را ترویج و گسترش می دهد.

شهریار حیدری ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به حمله اخیر آمریکا به نقاط وسیعی از خاک سوریه و عراق بیان کرد: تمام مشکلاتی که در منطقه وجود دارد، ازجمله تنش های امنیتی، سیاسی و ترورها ناشی از عملیات های آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: بنابراین استراتژی آمریکا در غرب آسیا اشتباه و از قبل شکست خورده است. آمریکا باید به جای حمله به جریانات مقاومت و بمباران پایگاه هایی که با تروریسم مبارزه می کنند منطقه را ترک کند تا شرایط به قبل این تنش ها و آرامش خود بازگردد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه کاهش دخالت آمریکا در منطقه غرب آسیا موجب کاهش تروریست خواهد شد، اظهارداشت: اصل موضوع و مشکلات به خود آمریکا برمی گردد که با حضوردر غرب آسیا به دنبال منافع مادی، منابع معدنی و سوءاستفاده از امکانات و جلوگیری از پیشرفت کشورهاست.

آمریکا مقصر تمام تنش و درگیری های منطقه است

حیدری عنوان کرد: تقریبا می توان گفت که در بیشتر کشورهای غرب آسیا دخالت آمریکا چشمگیر است. در عراق این اتفاق بسیار مشهود و در سوریه نیز از معادن نفتی و گازی سوواستفاده می شود. آمریکا با حرکتی که از شب گذشته آغاز کرده و به پایگاه های سوریه و عراق حمله کرده احتمال افزایش تنش علیه خودش در آینده را افزایش و جریان های تروریستی را تغذیه و گسترش می دهد.

او ادامه داد: حمله اخیر آمریکا برای احیای روحیه نظامیان این کشور در غرب آسیاست که به صورت پراکنده حضور دارند و انگیزه و امید خود را از دست داده اند و خسته شده اند. آمریکا باید بداند با این تحرکات و شیوه برخورد نه تنها تروریست تضعیف نمی شود بلکه تقویت و درمقابل انگیزه نیروهای مقاومت نیز بیشتر خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رویه آمریکا اشتباه بوده و هست و اگر همچنان به همین رویه ادامه دهد و مدام به تنش های موجود که خودش در غرب آسیا خلق کرده، دامن بزند شرایط سخت تر خواهد شد.

حیدری با اشاره به اظهارات جمهوری خواهان مبنی بر لزوم واکنش سریع تر و شدیدتر آمریکا درپاسخ به حمله اخیر و کشته شدن سربازانشان ابرازکرد: ما با آمریکا ارتباط مستقیم و غیرمستقیمی نداریم. اما چون این کشور در آستانه انتخابات است، احزابشان سعی می کنند هر چیزی را به گردن کشور دیگری بیندازند.

وی افزود: این نوع برخورد در هر دو جریان سیاسی حاضر در آمریکا مسبوق به سابقه است و در آستانه ماه های منتهی به انتخابات سعی می کنند کشورها و جریانات فرضی را دشمن بنامند. این فعالیت ها جنبه عملیات روانی دارد و خودشان نیز چه در جریان راست باشند و چه چپ، خوب می دانند که اول و آخر تمام مشکلات و مسائل در غرب آسیا امریکاست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها خاطرنشان کرد: مقصر اول و اخر جریان تروریست آمریکاست و هر حمله ای هم که بکند، چه مستقیم و چه نیابتی پاسخش را از جریانات مقاومت خواهد گرفت. با این اوصاف این کشور درعمل کمکی به امنیت منطقه نمی کند. بلکه ناامنی را ترویج و گسترش می دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس