برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت از اپراتورها تعهد گرفتیم


برای افزایش کیفیت و سرعت اینترنت از اپراتورها تعهد گرفتیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای نخستین بار از اپراتورها تعهد گرفتیم که افزایش تعرفه در مقابل افزایش کیفیت باشد. اگر این اتفاق رخ ندهد مردم دیگر به ما اعتماد نمی‌کنند. اپراتورها باید همت کنند تا مردم ببینند که با افزایش تعرفه، کیفیت و سرعت اینترنت نیز افزایش یافته است. 

به گزارش مشرق، «عیسی زارع‌پور» امروز (چهارشنبه) در آیین بهره‌برداری طرح‌های شرکت مخابرات ایران افزود: روزی ارتباطات فقط برای کسب اطلاع بود، اما امروز زندگی روزمره مردم به فناوری وابسته شده است. بسیار خوشحالیم که بسیاری از این نیازها از طریق سکوهایی که توسط نخبگان همین خاک توسعه داده شده است، رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: در آینده با وجود فناوری‌هایی مانند کلان داده و هوش مصنوعی، همه زندگی بشر دچار تحول می‌شود. در چنین شرایطی کار حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سخت است که بتوانیم متناسب با روز پیش برویم.

زارع‌پور ادامه‌داد: در ۲ سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطات رخ داده است، رییس دولت به این حوزه باور دارد. برای نخستین بار در لایحه بودجه یک تبصره مستقل داشتیم. این اتفاق بزرگی است و سنگ بنای تحولات آینده به حساب می‌آید.

وزیر ارتباطات اضافه‌کرد: دولت مکلف شده سالیانه ۵۰۰ هزار نیروی ماهر را تربیت کند. درباره هوش مصنوعی و دولت هوشمند نیز تکالیفی مشخص شده است که همه این‌ها باعث توسعه فناوری در زندگی مردم می‌شود. دولت هوشمند یک انقلاب در نظام اداری کشور است.

وی خاطرنشان‌کرد: همه این اتفاقات نیازمند یک زیرساخت پرسرعت و با کیفیت است که در برنامه هفتم توسعه بندهای بسیار خوبی به آن اختصاص یافته است. یکی از آن بندها توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کارها استف به طوری که تکلیف شده که تا پایان برنامه هفتم توسعه باید همه ساختمان‌ها در شهرها به فیبرنوری متصل شوند.

زارع‌پور تاکید کرد: اکنون حدود ۷۰۰ هزار مشترک فیبرنوری در کشور فعال است و بیش از ۶ میلیون پوشش ایجاد شده است. باید کارها را طوری برنامه‌ریزی کنیم که در راستای تحقق‌بخشی به اهداف خود پیش برویم.

وی خاطرنشان کرد: در یک اقدام بسیار عملیاتی، در قانون آورده‌ایم که شهرداری‌ها در مدت ۱۴ روز مجوز حفاری صادر کنند تا پروژه فیبرنوری به سرعت پیش برود.

این مقام مسوول درباره وضع موجود زیرساخت‌ها ارتباطی کشور، گفت: اکنون وضعیت رضایتبخشی نداریم و زیرساخت‌ها توسعه خوبی پیدا نکرده است. اینکه مقصر چه کسانی بوده‌اند را کنار بگذاریم و به این نکته توجه کنیم که در رتبه‌بندی‌های جهان در اینترنت ثابت در رده‌های پایین قرار داریم، این شایسته مردم عزیز ما نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه ارتباطات ثابت وضعیت خوبی ندارد و بار ترافیک بر شبکه همراه زیاد شده است، راهبرد اساسی ما توسعه فیبر نوری لایه دسترسی برای منازل و کسب و کارها شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یک حرکت جهادی در کشور آغاز شده که شرکت مخابرات نیز از بازیگران اصلی آن است. با این حرکت جهادی امیدواریم بتوانیم ۲۰ میلیون پوشش را ایجاد کنیم. با توسعه فیبرنوری که با همت همه اپراتورها انجام می‌شود زیرساخت‌های ارتباطی بهبود پیدا کند.

زارع‌پور با بیان اینکه قصد داریم پروژه فیبرنوری که نیاز به یک دهه زمان دارد را در سه سال به اتمام برسانیم، گفت: ۱۰ مجوز همگرای شبکه ثابت صادر شده و پروانه شرکت مخابرات نیز صادر می‌شود و امیدواریم با رفاقت و در عین حال رقابت به نتیجه برسیم.

وی با بیان اینکه شرکت مخابرات در این بخش نقش کلیدی دارد، افزود: یکی از آن‌ها ایجاد پوشش برای ۸.۵ میلیون خانوار است. دیگری بحث شبکه انتقال است. در شبکه لایه تجمیع، بین شهری، داخل استان شرکت مخابرات نقش عمده دارد. اگر قرار باشد مردم به سرعت‌های بسیار زیاد دسترسی داشته باشند باید شبکه انتقال افزایش یابد.

این عضو کابینه دولت سیزدهم اظهار داشت: باعث خوشحالی است که در این بخش نیز از تجهیزاتی که توسط دانشمندان خودمان تولید شده است، استفاده کنیم.

وی بیان‌داشت: از ابتدای دولت سیزدهم به شرکت مخابرات به عنوان سرمایه ارزشمند کشور نگاه و از آن حمایت شده است و حتی از آبروی دولت نیز برای حمایت از این شرکت مایه گذاشتیم. در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت ارتباطات به این شرکت کمک کردیم. این‌ها کمک‌هایی است که دولت از آبروی خودش صرف حمایت از مخابرات کرده است.

وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد: به این حمایت به شکل شایسته پاسخ داده شود تا دوباره شاهد حمایت‌ها باشیم. از همکاران خود در مخابرات می‌خواهم به سمتی حرکت کنند که شرکت مخابرات در ارائه خدمات با کیفیت به مردم پیشتاز باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن خیر مقدم ؛ متن خوش آمد گویی دوستانه ، رسمی و زیبا