دیدار مهم بلینکن و محمودعباس / ملاقات تعیین‌کننده در رام‌الله!


دیدار مهم بلینکن و محمودعباس / ملاقات تعیین‌کننده در رام‌الله!

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا در رام الله همزمان با مخالفت‌های اسرائیل درباره پیشنهادهای حماس، با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیدار بلینکن با عباس پس از دیدار با مقامات ارشد اسرائیل صورت می‌گیرد و آمریکا مدعی تلاش برای اصلاحات در تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره یکپارچه غزه و کرانه باختری است.

خبر مرتبط
نتانیاهو: شروط حماس را نمی‌پذیریم

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه در سخنانی گفت که هرگونه تسلیم شروط حماس شدن برای این رژیم با فاجعه همراه خواهد بود.

این دیدار همچنین در بحبوحه افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری پس از حملات ۷ اکتبر رخ می‌دهد. بلینکن بارها از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم) اسرائیل خواسته است تا اقدامات بیشتری برای رسیدگی به خشونت شهرک نشینان اسرائیلی انجام دهد.

خبر مرتبط
آکسیوس: احتمال دارد اسرائیل پیشنهاد حماس را رد کند

اقتصادنیوز:پایگاه آکسیوس گزارش داد اسرائیل احتمالاً پیشنهاد جنبش مقاومت فلسطین، حماس را برای آتش‌بس رد می‌کند.

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته چهار اسرائیلی را به دلیل اعمال خشونت در کرانه باختری تحریم کرد. بلینکن در تمام سفرهایش به منطقه با عباس ملاقات کرده است.

وزیر خارجه آمریکا درباره دیدارش با نتانیاهو، گفت: من با نتانیاهو درباره تلاش‌ها برای آزادی همه گروگان‌ها و عدم تکرار حمله اکتبر صحبت کردم.

او افزود: من به نتانیاهو بر اهمیت حفاظت از غیرنظامیان در غزه و اطمینان از رسیدن کمک‌های بشردوستانه بیشتر به غزه تاکید کردم.

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پاسخ این جنبش به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه ، در اختیار مقامات قطر و مصر قرار گرفته است.

در بیانیه حماس آمده است: حماس درباره این طرح نگاهی مثبت و تعاملی داشته است؛ به گونه‌ای که متضمن آتش‌بس کامل و همه جانبه در غزه، توقف کامل جنگ علیه ملت فلسطین و امدادرسانی، اسکان آوارگان و عمران و بازسازی نوار غزه، لغو محاصره این باریکه و تحقق عملیات مبادله اسرا باشد. ما از نقش‌آفرینی برادرانمان در مصر و قطر و تمامی کشورهایی که در تلاش برای توقف جنگ ظالمانه علیه ملت فلسطین هستند، قدردانی می‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا چندی پیش ویلیام برنز مشهور به بیل برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را برای گفت وگو در مورد طرحی که شامل آزادی مرحله‌ای تمام اسرای باقی‌مانده در غزه همراه با تعلیق دو ماهه جنگ می‌شود به پاریس فرستاد. اکنون نیز آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور در سفر منطقه‌ای درباره جنگ غزه به سر می‌برد.

به گزارش ایرنا از شبکه الجزیره، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چهارشنبه شب گفت که تسلیم شدن دربرابر خواسته‌های حماس باعث آزادی اسرا نمی‌شود.

نتانیاهو با بیان این ادعا که برای از بین بردن حماس و بازگرداندن همه اسرا تلاش می‌کنیم، افزود: سربازان ما نیز می‌گویند تا زمانیکه در این جنگ پیروز نشوند، باز نمی‌گردند.

او گفت: سربازان ما توانستند کاری که کارشناسان در مورد آن به ما هشدار دادند را انجام دهند و ما وارد جنگ زمینی شدیم و در تونل‌ها نبرد کردیم. دستیابی به اهداف جنگ چند ماه طول می‌کشد و در حال حاضر راه حلی جز پیروزی برای ما وجود ندارد.

نتانیاهو افزود: به وزیر خارجه آمریکا گفتم که به پیروزی نزدیک شده‌ایم و این پیروزی برای همه است و بر خاورمیانه تاثیر خواهد گذاشت. تسلیم شدن در برابر خواسته‌های حماس منجر به آزادی اسیران ما نمی‌شود و فشار نظامی شرط تحقق این امر است.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


افشاگری عجیب الهام حمیدی از ازدواج هایش / اشتباه کردم...! + فیلم