مشکل رای‌دهندگان آمریکایی با سن بایدن و پرونده‌های قضائی ترامپ


مشکل رای‌دهندگان آمریکایی با سن بایدن و پرونده‌های قضائی ترامپ

آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی ان‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که ۷۶ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی نگران سن زیاد جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور و ۶۱ درصد نگران چالش‌های قانونی دونالد ترامپ، ‌نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امسال (میلادی)، در صورت راه‌یابی هر یک از این دو نفر به کاخ سفید هستند.

‌سه چهارم رأی‌دهندگان آمریکایی ، از جمله نیمی از دموکرات‌ها نگران هستند از اینکه در صورت راه یابی مجدد جو بایدن به کاخ سفید، سلامت روانی و جسمیش مانع از عملکرد مناسب او به‌عنوان رییس‌جمهوری بشود. همچنین کمتر از نیمی از رای‌دهندگان (۴۸ درصد) نگرانی مشابهی در مورد سلامت روحی و جسمی ترامپ دارند.

ان‌بی‌سی افزود: در نظرسنجی جدید، مجموعاً ۷۶ درصد از رای‌دهندگان می‌گویند که تا حد زیاد (۶۲ درصد) یا متوسط (۱۴ درصد) نگران عدم برخورداری از شرایط سلامت روحی و جسمی لازم برای ریاست جمهوری بایدن هستند. در نظرسنجی بر اساس احزاب، ۹۵ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، ۸۱ درصد از مستقل‌ها (که وابستگی حزبی ندارند) و ۵۴ درصد از دموکرات‌ها در مورد آمادگی بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری ابراز نگرانی کردند.

از طرفی، مجموعاً ۶۱ درصد از کل رأی‌دهندگان می‌گویند که بطور عمده (۵۱ درصد) یا بطور متوسط (۱۰ درصد) نگران محاکمه‌های جنایی و مدنی ترامپ هستند. پاسخ به این سوال بر اساس احزاب نشان می‌دهد که ۹۵ درصد از دموکرات‌ها، ۶۵ درصد از مستقل‌ها و ۲۷ درصد از جمهوری‌خواهان نگران اتهامات جنایی ترامپ و چالش‌های قانونی (مالی و انتخاباتی) او هستند.

مشکل رای‌دهندگان آمریکایی با سن بایدن و پرونده‌های قضائی ترامپ

جف هورویت، سنجش‌گر دموکرات در این خصوص گفت: با این‌که آمار دموکرات‌های نگران نسبت به سن بایدن بیشتر از جمهوری‌خواهان نگران از چالش‌های حقوقی ترامپ است، اما هنوز ۱۷ درصد رأی‌دهندگان بیشتر نگران سن بایدن هستند، در حالی که تنها ۱۰ درصد از آنها بیشتر نگران محاکمه ترامپ هستند.

علاوه بر این، نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز نشان داد که مجموعاً ۵۹ درصد از رأی‌دهندگان نگرانی‌هایی در مورد آگاهی یا دخالت احتمالی بایدن در معاملات تجاری پسرش، هانتر بایدن، دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کتاب هایی که رهبر انقلاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تورق کردند + عکس