نماینده سازمان ملل: عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در رفح فاجعه بار است


نماینده سازمان ملل: عملیات نظامی احتمالی اسرائیل در رفح فاجعه بار است

هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه نسبت به جنگ احتمالی رژیم صهیونیستی در منطقه رفح غزه هشدار جدی داد.

به گزارش مشرق، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح در خاورمیانه، درباره عملیات نظامی احتمالی «کاملا فاجعه بار» رژیم صهیونیستی در رفح واقع در جنوب نوار غزه هشدار داد.

به گزارش میدل ایست مانیتور، تور ونسلند در جریان یک کنفرانس خبری در نیویورک عنوان کرد: ما خیلی خوب می‌دانیم. اسرائیلی‌ها از ما هم بهتر می دانند اما برای یک عملیات جنگی بسیار فعالانه در منطقه رفح با بیش از ۱.۲ میلیون نفر جمعیت آواره فلسطینی برنامه‌ریزی می‌کنند. این موضوع کاملا فاجعه بار خواهد بود.

اظهارات وی پس از آن مطرح شده که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عنوان کرد که هدف بعدی ارتش این رژیم در غزه، منطقه رفح خواهد بود و مدعی شد که این آخرین پایگاه باقیمانده از گروه فلسطینی حماس است که بایستی مورد حمله قرار گیرد.

به گفته ونسلند در چنین شرایطی ارسال کمک‌های کافی و به‌اندازه از سوی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی دشوار خواهد بود و این موضوع تحت تاثیر تداوم درگیری‌ها و عملیات جنگی است که ادامه‌دار شده است.

وی خاطر نشان کرد که امکان دسترسی به شمال نوار غزه برای ارائه کمک‌های بشردوستانه تحت تاثیر درگیری‌های شکل گرفته بسیار دشوار است و نیاز به توقف سریع این درگیری‌هاست.

ونسلند عنوان کرد: به سختی می‌توان کلماتی را پیدا کرد که به مردم غزه بگوییم. چرا که آنها همه چیز خود را از دست داده‌اند و در معرض ویرانی و نابودی عظیمی قرار گرفته‌اند. امید دادن به مردمی که وسط جهنم نشسته‌اند، بسیار دشوار است.

به گفته هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح در خاورمیانه تا زمانی که آتش‌بس در غزه برقرار نشود، نمی‌توان به جایی رسید و حتی پس از برقراری این آتش‌بس اگر خوشبینانه به موضوع نگاه کنیم، پاکسازی غزه نزدیک به یک سال زمان خواهد برد.

رژیم صهیونیستی از آغاز حملات ۷ اکتبر تا به امروز در نوار غزه موجب شهادت بیش از ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر فلسطینی و زخمی شدن ۶۷ هزار و ۱۷۴ نفر دیگر شده است.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مجموعه جمله و متن در مورد شهادت و شهیدان وطن