گزینه‌های جایگزین لوئیس همیلتون در مرسدس؛ تدبیر توتو ولف!


گزینه‌های جایگزین لوئیس همیلتون در مرسدس؛ تدبیر توتو ولف!

پیوستن لوئیس همیلتون به فراری برای فصل ۲۰۲۵ عملی خواهد شد؛ اما مرسدس گزینه‌های زیادی برای جایگزینی او دارد تا به‌عنوان رانندهٔ دوم در کنار جورج راسل قرار دهد. تصمیم لوئیس همیلتون برای پیوست به فراری در سال ۲۰۲۵ شوک بزرگی به فرمول یک وارد کرد...

پیوستن لوئیس همیلتون به فراری برای فصل ۲۰۲۵ عملی خواهد شد؛ اما مرسدس گزینه‌های زیادی برای جایگزینی او دارد تا به‌عنوان رانندهٔ دوم در کنار جورج راسل قرار دهد.

تصمیم لوئیس همیلتون برای پیوست به فراری در سال ۲۰۲۵ شوک بزرگی به فرمول یک وارد کرد و امواج این شوک همچنان احساس می‌شود. علاوه بر چگونگی همکاری همیلتون و فراری در سال آینده، علامت سؤال بزرگ دیگر تأثیر جدایی او بر مرسدس و راننده‌ای است که جانشینش خواهد شد. این موضوع شرایط عجیبی را برای مرسدس ایجاد کرده است مثل زمانی که نیکو رزبرگ بلافاصله پس از کسب قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ با اعلام کناره‌گیری از فرمول یک، همه را مبهوت کرد.

البته شرایط فعلی دو تفاوت بزرگ با آن زمان دارد. اول اینکه صندلی خالی مرسدس به‌اندازهٔ زمانی که این تیم بر فرمول یک سلطه داشت ارزش ندارد زیرا اکنون ردبول تیمی است که هر راننده‌ای آرزوی نشستن پشت فرمان خودروی آن را دارد. تفاوت دوم هم تعداد زیاد رانندگان بدون قرارداد است که دست مرسدس را برای انتخاب باز می‌گذارد. در سال ۲۰۱۶ رانندگان آزاد کمی وجود داشتند که امکان قرارداد بستن با مرسدس را داشته باشند. به همین دلیل، آن زمان مرسدس برای گرفتن والتری بوتاس باید با ویلیامز به توافق می‌رسید و ویلیامز هم باید فیلیپه ماسا را متقاعد می‌کرد که دوباره به فرمول یک بازگردد و جای بوتاس را بگیرد. این بار اما فقط مکس ورشتپن، چارلز لکلرک و رانندگان مک‌لارن قرارداد دارند؛ بنابراین، به‌جز جورج راسل که رانندهٔ مرسدس است، ۱۴ رانندهٔ بدون قرارداد خواهیم داشت که این یعنی مرسدس گزینه‌های زیادی برای جایگزینی با همیلتون دارد.

توتو ولت اما قاطعانه اعلام کرده است که راسل در مرسدس خواهد ماند:

با تمام بحث‌ها در مورد لوئیس، چیزی که به‌اندازهٔ کافی در مورد آن صحبت نشده، جورج است. جورج این پتانسیل را دارد که رانندهٔ اصلی بعدی تیم باشد. او از نسل لندو و لکلرک است و من نمی‌توانم وقتی لوئیس می‌رود آرزوی لیدر جدیدی غیر از راسل را داشته باشم؛ بنابراین، ما پایهٔ محکمی داریم، مردی سریع، بااستعداد و باهوش و فقط باید انتخاب درستی برای صندلی دوم و رانندهٔ دوم داشته باشیم. این چیزی نیست که بخواهم در مورد آن عجله داشته باشم. البته چند هفته پیش چند قرارداد امضا شد که می‌تواند جزء گزینه‌های ما باشد ولی من همیشه تغییر را دوست دارم زیرا تغییر فرصت فراهم می‌کند. به همان ترتیبی که با شرایط نیکو کنار آمدیم، من مشتاقانه منتظر تصمیم‌گیری‌های درست هستم. شاید این فرصتی برای انجام کاری جسورانه باشد

اگر مرسدس بخواهد راننده‌ای از نسل مشابه را در کنار راسل قرار دهد، احتمالاً الکس آلبون در صدر این لیست قرار خواهد داشت. او دوران چشمگیری را در ویلیامز سپر کرده و به یک لیدر تبدیل شده است. آلبون برای تیم که فقط چند شانس برای کسب نتایج خوب داشته امتیازات ارزشمندی جمع کرده است و هرچند برای سال ۲۰۲۵ با ویلیامز قرارداد دارد اما میدانیم که مرسدس و ردبول برای در اختیار گرفتن او علاقه نشان داده‌اند و گفته‌های جیمز واولز در این هفته نشان داده است که می‌توان به توافق رسید.

گزینهٔ پررنگ بعدی می‌تواند کارلوس ساینز باشد که با کسب تنها برد غیر ردبول در فصل ۲۰۲۳ توانست خود را اثبات کند. او با تجربهٔ حضور در تیم‌های تورو روسو، رنو، مک‌لارن و فراری قبل از ۳۰ سالگی، گزینه‌ای بسیار عالی برای مرسدس خواهد بود. بااین‌حال، با توجه به کیفیت گزینه‌های دیگر ساینز هم کار سختی برای رسیدن به صندلی مرسدس خواهد داشت. هم‌وطن اسپانیایی او می‌تواند همان گزینهٔ جسورانه‌ای باشد که ولف می‌گوید. فرناندو آلونسو در آستون‌مارتین ثابت کرده که در چهل‌سالگی هیچ‌کدام از مهارت‌های رانندگی خود را از دست نداده است. وی همچنین سال‌ها حامی راسل بوده و رابطهٔ خوب این دو احتمال همکاری آلونسو و مرسدس را پررنگ می‌کند.

در سمت دیگر این طیف، رانندهٔ جوانی بنام کیمی آنتونلی قرار دارد. هرچند شاید نام این جوان ایتالیایی را نشنیده باشید اما او از یازده‌سالگی بخشی از مجموعهٔ مرسدس بوده و در سال ۲۰۲۲ دو پیروزی در فرمول چهار کسب کرد. آنتونلی آن‌قدر خوب عمل کرده که از فرمول سه جهش کرده و مستقیماً به فرمول دو آمده است و قرار است در فصل ۲۰۲۴ برای تیم پریما رانندگی کند. اگر آنتونلی در فرمول دو هم عملکرد موفق خود را ادامه دهد، می‌تواند خیلی زود به فرمول یک برسد. این در حالی است که راسل هم پس از قهرمانی در فرمول دو در سال ۲۰۱۹ به فرمول یک آمد اما چون آن زمان مرسدس صندلی خالی نداشت، جورج چند سال برای ویلیامز رانندگی کرد. بااین‌حال، ولف در پاسخ به احتمال حضور آنتونلی گفته است هنوز برای هرگونه گمانه‌زنی در این رابطه خیلی زود است.

علاوه بر این، رانندهٔ رزرو مرسدس، میک شوماخر و استبان اوکون هم می‌توانند از گزینه‌های دیگر برای پر کردن صندلی دوم تیم آلمانی باشند. این تعدد گزینه‌ها اما اصلاً به نفع ساینز نیست زیرا او را با رقابت سختی مواجه می‌کند. همچنین ساینز هم‌اکنون در موقعیتی قرار دارد که مجبور است منتظر پیشنهاد مرسدس بماند. البته مدت‌ها شایعه شده بود که آئودی پس از ورود به فرمول یک در سال ۲۰۲۶ خواهان ساینز خواهد بود اما حالا بمب همیلتون همه‌چیز را تغییر داده است.

برچسب ها
فرمول یک F1

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رونمایی از نسخه جدید رنجرور اسپرت 2021