توجیه عجیب بلینکن برای جنایات اسرائیل/ حملات از 7 اکتبر کاملا موجه است!


توجیه عجیب بلینکن برای جنایات اسرائیل/ حملات از 7 اکتبر کاملا موجه است!

اقتصادنیوز: بلینکن گفت: «تلفات حمله نظامی اسرائیل به غیرنظامیان در غزه بسیار زیاد است و در تمام بازدیدهایم بر اسرائیل فشار آورده‌ام تا از غیرنظامیان محافظت بیشتری کند.»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در جریان کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه سفر خود به منطقه که پنجمین دور از سفرهای او از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ است، صحبت کرد.

بلینکن اعلام کرد:«تلفات حمله نظامی اسرائیل به غیرنظامیان در غزه بسیار زیاد است و در تمام بازدیدهایم بر اسرائیل فشار آورده‌ام تا از غیرنظامیان محافظت بیشتری کند.»

بلینکن که کشورش بزرگ‌ترین حامی مالی و تسلیحاتی رژیم اشغالگر تل‌آویو است، ادامه داد: «ایالات متحده همچنان متعهد به یافتن یک مسیر دیپلماتیک رو به جلو و تضمین امنیت کل منطقه به‌ویژه اسرائیل است.»

خبر مرتبط
دیدار بلینکن با با وزیر جنگ اسرائیل/ پیشنهاد تازه واشنگتن به تل‌آویو

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا مدعی است که حملات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر «کاملا موجه» است. اما از سوی دیگر او گفت مردم غزه هیچ ارتباطی با حوادث ۷ اکتبر نداشتند.

خبر مرتبط
دیدار مهم بلینکن و محمودعباس / ملاقات تعیین‌کننده در رام‌الله!

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا در رام الله همزمان با مخالفت‌های اسرائیل درباره پیشنهادهای حماس، با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند.

بلینکن در رابطه با روند مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و حماس توضیح داد، واشنگتن در پاسخ حماس فضایی را می‌بیند که به باور او امکان ادامه مذاکرات و دستیابی به توافق وجود دارد. وی تاکید کرد، تلاش‌های آمریکا در این زمینه بر بازگشت اسرای صهیونیست از غزه متمرکز خواهد بود.

ارتش صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگی ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرده است که تا روز چهارشنبه ۲۷۷۰۸ شهید و ۶۷۱۴۷ مجروح بر جای گذاشته که اکثر آنها زنان و کودکان هستند و این حملات تخریب و ویرانی گسترده‌ای به بار آورده است.

در همین حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم‌زمان با سفر بلینکن، درباره پاسخ حماس به طرح پیشنهادی نشست پاریس در مورد تبادل اسرا و آتش‌بس تصریح کرد: «به شروط موجود در توافق پیشنهادی متعهد نیستیم.» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست خبری خود مدعی شد این رژیم به کمتر از «نابودی» حماس رضایت نخواهد داد و هیچ گزینه دیگری جز «پیروزی کامل» وجود ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس و متن روز روانشناس و مشاور | بیش از 30 عکس و متن تبریک روز روانشناس