ساخت اولین کامیون معدن برقی؛ دامپ تراک 244 تن هیتاچی


ساخت اولین کامیون معدن برقی؛ دامپ تراک 244 تن هیتاچی

هیتاچی ژاپن ساخت اولین پروتوتایپ پروژهٔ تبدیل کامیون‌های معدن دیزلی به الکتریکی را تکمیل و آزمایش در معادن آفریقا را آغاز کرده است. همکاری بین هیتاچی و شرکت ABB ترکشن برای ساخت یک کامیون معدن عظیم‌الجثهٔ الکتریکی با تکمیل اولین پروتوتایپ به...

هیتاچی ژاپن ساخت اولین پروتوتایپ پروژهٔ تبدیل کامیون‌های معدن دیزلی به الکتریکی را تکمیل و آزمایش در معادن آفریقا را آغاز کرده است.

ساخت اولین کامیون معدن برقی؛ دامپ تراک 244 تن هیتاچی

همکاری بین هیتاچی و شرکت ABB ترکشن برای ساخت یک کامیون معدن عظیم‌الجثهٔ الکتریکی با تکمیل اولین پروتوتایپ به مرحلهٔ مهمی رسیده است. طرح تبدیل کامیون‌های ۲۵۰۰ اسب بخاری دیزلی ۲۴۴ تنی EH4000 هیتاچی به الکتریکی در سال ۲۰۲۱ اعلام شد و ابتدا شیوهٔ تأمین انرژی برای چنین کاری موردتردید بود. بااین‌حال، نهایتاً مهندسان ABB و هیتاچی به راه‌حل اتصال برق بالای سر رسیدند. بدین ترتیب، کامیون‌های سنگین پر از بار با استفاده از نیروی برق از معدن خارج می‌شوند و سپس هنگام برگشت در حین حرکت به سمت پایین، از وزن خود کامیون برای بازیابی انرژی ترمزها استفاده می‌شود.

ساخت اولین کامیون معدن برقی؛ دامپ تراک 244 تن هیتاچی

این راه‌حل ترکیب انرژی الکتریکی و جاذبه، یک مگاوات قدرت را بدون نیاز به پکیج‌های باطری عظیم مگاوات ساعتی در اختیار کامیون‌های برقی قرار می‌دهد. رئیس ABB ترکشن دراین‌باره می‌گوید:

ما خوشحالیم که همکاری خود با هیتاچی را به این مرحلهٔ مهم رسانده‌ایم. این پروژه نه‌تنها به حل مسائل مربوط به الکتریکی‌سازی کامیون‌های معدن کمک می‌کند بلکه با کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای، به ایجاد یک دنیای کم‌کربن هم کمک خواهد کرد. ما مشتاقانه منتظریم که پروتوتایپ این کامیون توانایی‌های خود را در معدن مس و طلای زامبیا اثبات کند.

پروتوتایپی که آزمایش‌های اولیهٔ هیتاچی را پشت سر گذاشته، هفتهٔ گذشته به معدن مس و طلای کانسانشی در آفریقا فرستاده شد. پس‌ازاین، مرحلهٔ آزمایش‌های نهایی در اواخر سال ۲۰۲۴ تکمیل خواهد شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جلیل هاشمی: اسنا نیاز به اتوبوس 18متری دوکابین را برطرف می‌کند