حدود دو هفته پیش، پورشه نسل جدید مدل کاین را رونمایی کرد و حالا این شرکت آلمانی در نمایشگاه فرانکفورت نسخهٔ قدرتمندتر توربوی نسل جدید این کراساوور لوکس را هم رونمایی کرده است که فعلاً گرانترین نسخه و پرچمدار خانوادهٔ کاین جدید محسوب میشود. کاین توربو در زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ 4 لیتری V8 بایتوربو را پنهان کرده که 550 اسب بخار قدرت و 770 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ تیپترونیک S جدید به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند.
نسل جدید کاین توربو 30 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد و حالا میتواند ظرف تنها 4.1 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه در صورت تجهیز به پکیج سفارشی Sport Chrono این عدد به 3.9 ثانیه کاهش پیدا میکند. حداکثر سرعت این کراساوور اسپرت نیز برابر با 285 کیلومتر در ساعت است. پورشه ادعا کرده است که کاین توربوی جدید ترکیبی از بهترین ویژگیهای سه دنیای مختلف را ارائه کرده است که شامل دقت یک خودروی اسپرت، راحتی یک سدان و تطبیقپذیری یک خودروی آفرود میشود.
این کراساوور بالا رده به سیستم تعلیق بادی تطبیقی مجهز شده که شش سطح ارتفاع مختلف را ارائه میکند. این تعلیق را میتوان بهصورت دستی برای شرایط مختلف مسیر تنظیم نمود درحالیکه از طریق پنج حالت رانندگی مختلف نیز قابلکنترل است. پورشه برای پرچمدار کراساوورهای خود بهصورت سفارشی آپشنهایی چون فرمان گیری چرخهای عقب و کنترل پویایی شاسی را در نظر گرفته که دومی از طریق سیستم الکتریکی 48 ولت تغذیه میگردد.
یکی از قسمتهای مهم آئرودینامیک فعال این خودرو نیز اسپویلر تطبیقی آن است موجب افزایش بهرهوری میشود، داونفورس محور عقب را افزایش میدهد و بهعنوان یک ترمز هوایی هم عمل میکند. این ترمز هوایی موجب میگردد که خودرو هنگام ترمز گیری در سرعت 250 کیلومتر در ساعت، تا 2 متر زودتر متوقف شود؛ اما علاوه بر این، سازندۀ آلمانی کاین توربوی جدید را به ترمزهای عملکرد بالایی هم مجهز کرده که در دیسکهای آن برای افزایش عملکرد و مقاومت در برابر سایش از تگنستن-کاربین استفاده شده است؛ اما بااینحال خریداران همچنان میتوانند از لیست آپشنها، ترمزهای کامپوزیت-سرامیکی را برای کاین توربو سفارش دهند.
این کراساوور اسپرت از طریق جلوپنجره و سپر جلوی منحصربهفرد، رینگهای 21 اینچی، گلگیرهای بزرگتر، سر اگزوزهای دوقلوی مربع شکل و تریم رکابها و سپر عقب همرنگ بدنه از برادران معمولی خود متمایز شده است. علاوه بر این، چراغهای جلو نیز از نوع تمام LED هستند که بخشی از سیستم نورپردازی پویای پورشه به شمار میروند.
در داخل کاین توربو، سیستم کابین پیشرفتهٔ پورشه از طریق یک صفحهنمایش عریض در میانهٔ داشبورد ارائه شده که میتواند ویژگیهای عملکردی خودرو را نشان دهد. علاوه بر این، سرنشینان میتوانند از صندلیهای اسپرت با پشتسریهای یکپارچه و تنظیم برقی در 18 جهت لذت ببرند درحالیکه غربیلک فرمان اسپرت چندمنظورهٔ کاین نیز به گرمکن مجهز شده است. از دیگر از تجهیزات قابلتوجه این کراساوور عملکرد بالا هم میتوان به سیستم صوتی پریمیوم 710 واتی Bose اشاره کرد.
هرچند نسل جدید پورشه تازه در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شده اما امکان سفارش آن از هماکنون در تعدادی از کشورهای اروپایی وجود دارد. قیمت این ماشین نیز در آلمان از 138,850 یورو آغاز میشود و اولین دستگاههای آن تا پایان سال به خریداران تحویل داده خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]
پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت 2017 در پدال همراه شما هستیم…