قالیباف: اقتصاد تا زمانی که دولتی باشد، به ثبات نمی‌رسد


قالیباف: اقتصاد تا زمانی که دولتی باشد، به ثبات نمی‌رسد

به گزارش رکنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان پلاسکو که در مسجد امام حسن عسکری(ع) صفائیه در شهرری برگزار شد، با گرامیداشت نام و یاد...

به گزارش رکنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای آتش نشان پلاسکو که در مسجد امام حسن عسکری(ع) صفائیه در شهرری برگزار شد، با گرامیداشت نام و یاد همه شهدا و به‌خصوص شهدای آتش نشان، اظهار کرد: از لیلة الرغائب و این شب های ماه رجب و شعبان برای ورود به ماه مبارک رمضان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه حادثه پلاسکو یادآور دفاع مقدس بود، گفت: صادقانه آنموقع قیاسی کردم هرچند مع‌الفارق بود هر وقت رزمنده‌ای از خانه خداحافظی می‌کند مجاهدت را شروع می کند شهدای آتش نشان نیز همین گونه جهاد می کنند و تا آخر عمر خود را مدیون این ۱۶ شهید آتش‌نشان می دانم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایثارگری به دل آتش زدن جانفشانی این عزیزان است زیرا در شرایطی که جنگ نیست، ایثارگری می کنند و به شهادت می رسند. عزیزی که در شیفت نبوده و در مرخصی بود، بلیط سفر نیز در جیبش بوده و چند ساعت بعد عازم مسافرت بوده است، در ماموریت شرکت می کند که این ایثار از جنس امید، همدلی، شجاعت و اوج عقلانیت است.

قالیباف یادآور شد: در ساختمان در آن ساعت ۳ تا ۴ هزار نفر حضور داشتند، آتش نشانان می‌توانستند بیایند پایین ولی ماندند تا مطمئن شوند کسی در ساختمان نمانده و اگر آمده‌ بودند شاید الان در بین ما بودند اما ماندند و به ما آموختند ایران و ایرانی ارزش جان‌فشانی دارد.

وی با اشاره به اینکه برخی شایعات و سخنان حاشیه ای همان موقع مطرح شد، بیان کرد: حادثه تلخی بود اما نباید رشادت ها و اقدام آتش نشان های فداکار را فراموش کنیم چون اگر این فداکاری ها نبود، ممکن بود چند هزار نفر مجروح شوند و جان خود را از دست دهند.

قالیباف: اقتصاد تا زمانی که دولتی باشد، به ثبات نمی‌رسد


رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: فرهنگ جهاد شهادت و روحیه گذشت، فقط برای دفاع مقدس و حادثه پلاسکو نیست بلکه فرهنگ شهادت در زمینه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و همه حوزه ها باید باشد چون در فرهنگ شهادت انسانها به فکر منافع خود نیستند و همه باهم برادرند، به هم اعتماد دارند و همه اهل عقلانیت، تدبیر و شجاعت هستند.

قالیباف در رابطه با فرهنگ جهاد مقاومت در غزه تصریح کرد: امروز مساله فلسطین صرفا مساله کشورهای عربی و جهان اسلام نیست؛ امروز مساله فلسطین مساله تمام انسان‌های روی کره خاکی است که بویی از انسانیت برده اند و این آثار همان فرهنگ جهاد و شهادت است.

وی با بیان اینکه امروز در قدرت نظامی در رتبه های برتر جهان هستیم، افزود: در روزهای اول دفاع مقدس تجهیزات نداشتیم و امروز چنین قدرت بازدارندگی وجود دارد لذا باید با همین روحیه و تلاش و با نیروی انسانی متخصص و پرتلاش و خلاق کشور پیش برویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اگر منیت ها کنار برود و برادری و همدلی بیاید، ظرفیت ها بروز و ظهور پیدا کند و ظرفیت های بالقوه، بالفعل شود به توان نظامی می رسیم اما در صنعت خودرو وضعیت چنین است.

قالیباف در ادامه بیان کرد: بنده بعد از 12 سال خدمت در شهرداری، در سال 99 و در ابتدای حضورم در مجلس، مواردی را که قول داده بودم امروز بیش از 82 درصد آنها را به قانون تبدیل کردیم ضمن آنکه نقشه راه داشتن و در مجلس کار کردن سخت است چون بناست 290 نفر باهم تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به اینکه قانون یک بحث و اجرای قانون یک بحث دیگر است، تصریح کرد: قوانینی که در مجلس دنبال کردیم هم قانون های راهبردی و اساسی بوده و هم موضوعات روزمره که بیش از 70 قانون راهبردی و قانون های مربوط به مشکلات جاری در مجلس پیش بردیم و اکنون برای تحقق و پیاده سازی آنها تلاش می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که اقتصاد دولتی باشد به ثبات نخواهد رسید، تاکید کرد: باید مردم را بر اساس اصل 44 درگیر حل مسائل اقتصادی کنیم و در شرایطی که دشمن به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد فاصله بین دولت و ملت است، براساس فرهنگ مجاهدت، گذشت و اعتماد از فرصت های موجود برای حل مشکلات استفاده کنیم.


قالیباف: اقتصاد تا زمانی که دولتی باشد، به ثبات نمی‌رسد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم