استعلام دهک‌بندی یارانه خانوارها با کد ملی


استعلام دهک‌بندی یارانه خانوارها با کد ملی

آخرین تغییرات دهک بندی خانوارها بر اساس اطلاعات اقتصادی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ در سامانه حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعمال شد که نشان دهنده دهک خانوار و وضعیت مشمول بودن یا نبود دریافت یارانه نقدی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بانک اطلاعاتی پایگاه رفاه ایرانیان با دسترسی به همه اطلاعات اقتصادی جامعه، روزبه‌روز مجهزتر می‌شود و بر اساس همین اطلاعات، وضعیت درآمدی خانوارها در سامانه حمایت تغییر می‌کند.

چه چیزهایی در این سامانه قابل مشاهده است؟

در این سامانه که مبنای پرداخت یارانه و تخصیص حمایت‌های دولتی است، به‌تازگی شرایط جدید اقتصاد خانوارها اعم از دهک درآمدی، مشمول بودن یا نبودن یارانه نقدی، گزارش‌های کامل از حساب‌های بانکی، وضعیت درآمد خانوار، مالکیت خودرو، داشتن کد بورسی و ... منتشر شده است.

مبنای اطلاعات منتشر شده در این سامانه چیست؟

مبنای اطلاعاتی که در سامانه حمایت مورد استفاده قرار گرفته، اطلاعات اقتصادی خانوارها از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ است که بخش عمده آنها مربوط به حساب‌های بانکی است؛ به‌عبارت‌دیگر، با دسترسی‌های ایجاد شده برای پایگاه رفاه ایرانیان، هرگونه تراکنش بانکی اعم از خرید با کارت، انتقال وجه حساب به‌حساب، پایا، ساتنا و کارت به کارت در سابقه اقتصادی خانوار ذخیره می‌شود و همین اعداد و ارقام مبنایی برای تغییر دهک درآمدی خانوار خواهد بود.

سایت دهک بندی یارانه

خانوارها برای اطلاع از آخرین وضعیت دهک بندی خود می‌توانند به سامانه حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند.

با ورود به سامانه دهک بندی خانوار امکان بررسی و پیگیری واریز یارانه معیشتی برای متقاضیان وجود دارد. سامانه جدید دهک بندی یارانه به نشانی hemayat.mcls.gov.ir است و افراد می توانند با وارد کردن شماره ملی خود، مراحل نام نویسی در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی را انجام دهند.

نحوه ورود و ثبت نام در سامانه حمایت دهک بندی با کد ملی

برای ثبت نام در سایت حمایت معیشتی جاماندگان داوطلبان باید مراحل زیر را انجام دهند:

۱. ورود به سامانه حمایت به نشانی hemayat.mcls.gov.ir

۲. انتخاب گزینه «ورود به سامانه»

۳. نمایش پنجره ورود به سامانه حمایت معیشتی

۴. ثبت اطلاعات مربوط به کد ملی سرپرست خانواده و در کادر دوم شماره حساب واریز یارانه

اگر یارانه اصلی را ماهانه دریافت می کنید، اما موفق به انجام مراحل ثبت نام یارانه نشده‌اید، شماره حساب یارانه‌ خود را در این قسمت ثبت کنید. اما اگر حتی یارانه شما هم از چند سال پیش قطع شده، شماره حسابی که قبلاً یارانه معیشتی به آن واریز می شد را وارد کنید. با تکمیل اطلاعات، شما در وضعیت «خانواده تک نفره» یا «خانواده چند نفره» قرار خواید گرفت.

چنانچه با شخص دیگری از اعضای خانواده زندگی نمی‌کنید و سرپرستی خانواده با خودتان است، باید تیک “گزینه خانواده تک نفره” را انتخاب کنید.

۵. وارد کردن کد امنیتی و انتخاب گزینه ورود

۶. تکمیل رضایت نامه‌ دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده‌

۷. پایان مراحل ثبت نام در سامانه

منبع : انتخاب
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه