مدبر: پوتین در مصاحبه با کارلسون صریح پاسخ داد


مدبر: پوتین در مصاحبه با کارلسون صریح پاسخ داد

مدبر: مصاحبه ی پوتین جریان رسانه ای غرب را شکست

تاکر کارلسون، مجری مشهور آمریکایی مصاحبه جنجالی خود با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را بامداد جمعه منتشر کرد.
کارلسون گفت ویدئوی این مصاحبه که بیش از ۲ ساعت است روز سه‌شنبه در مسکو، پایتخت روسیه ضبط شده است.
این در حالیست که غرب با استفاده از تسلط خود بر رسانه‌ ها در تلاش است تا روسیه هراسی را گسترش دهد.
از زمانی که روسیه در فوریه ۲۰۲۲ عملیات ویژه نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، این نخستین بار است که پوتین مصاحبه‌ ای با یک خبرنگار غربی انجام داده است.
روح الله مدبر، تحلیلگر مسائل روسیه در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
این مصاحبه یک ظرفیت فوق العاده برای شکستن تمام تبلیغات ضد روسی بود که جریان غربگرا و رسانه‌ های غربگرا طی این مدت با سانسور اخبار حقایقی که هم در حوزه اوکراین و هم در حوزه ممنوع کردن فعالیت‌ های رسانه‌ های روسی نظیر راشا تودی و اسپوتنیک انجام دادند، عمل کرد.
وی افزود:
این سانسور ها و ممنوع کردن فعالیت‌ ها در راستای جلوگیری از بازتاب واقعیت‌ های آنچه در اوکراین رخ می‌دهد و اهداف روسیه انجام می‌شد تا افکار عمومی آنها را ندانند، این اقدامات با هدف گسترش دروغ و روسیه هراسی انجام می‌شد و تلاش می‌کردند تا صدای روسیه به گوش جهانیان نرسد.
این مصاحبه بخش عمده‌ ای از این توطئه‌ ها را خنثی کرد و امروز صبح نزدیک به ۶۰ میلیون بار این ویدیو دیده شد که فاصله کمی از زمان انتشار داشت، این بازدید ها مربوط به زمانی است که آمریکا فعال بوده و نیمکره دیگر زمین روشن نشده بود.
این موضوع نشان دهنده آن است که افکار عمومی آمریکا و بقیه دنیا به دنبال آن هستند تا صدای روسیه را بشنوند و پیام روسیه را بدانند.
این مصاحبه حدود دو ساعت بود و آقای پوتین بسیار صریح به جامعه جهانی و افکار آمریکایی‌ ها پاسخ داد و تبیین کرد که روسیه از سال‌ های گذشته تمام تلاش خود را کرده تا تنش با ناتو، آمریکا و حوزه اوکراین را کاهش دهد.
این تحلیلگر مسائل روسیه به پیشنهادی که روسیه در زمینه ایجاد یک پیمان مشترک نظامی برای کاهش این تنش‌ ها بود و در راستای جلوگیری از حمایت گروه‌ های تروریستی در قفقاز شمالی اشاره کرد و اظهار داشت:
در همه این پیشنهادات آمریکا ابتدا وعده موافقت داد اما سپس قبول نکرد، پس این نشان دهنده آن است که آمریکایی‌ ها جنگ افروزی کردند و نمی‌خواستند به پیشنهادات روسیه توجه کنند تا به یک پیمان مشترک برسند.
در بحث بحران اوکراین و نکاتی که در خصوص سال ۲۰۱۴ مطرح شد و اینکه اصالت مردم اوکراین روسی است و آنها این اصالت را پذیرفته و به آن علاقه دارند نیز صحبت شد؛ در مجموع نکات کلیدی و مهمی در این مصاحبه مطرح شد و استقبال جامعه جهانی از این گفتگوی صریح و بی‌ پرده نشان دهنده پذیرا بودن مردم برای شنیدن حقایق است.
روسیه همواره تاکید کرده که درب های گفتگو را نبسته و این آمریکایی‌ ها هستند که مانع گفتگو شده‌ اند، آقای پوتین در این مصاحبه مقابل یک خبرنگار آمریکایی نشست و به صورت کامل هر سوالی را پاسخ داد این نشان دهنده آن است که روسیه پاسخگو است و حرفی برای گفتن دارد و نکاتی بر مبنای واقعیت ارائه می‌دهد اما غرب در این زمینه دروغ می‌گوید و تبلیغات دروغین انجام می‌دهد و این تبلیغات با شنیده شدن این مصاحبه توسط افکار عمومی خنثی شد، این مصاحبه قطعاً در جامعه عمومی آمریکا تاثیر مهمی خواهد داشت.
روح الله مدبر در ادامه ضمن تاکید بر آزاداندیشی برخی از آمریکایی‌ ها همانند خبرنگار فاکس نیوز، تاکر کارلسون، بیان کرد:
این فرد برای رساندن جریان واقعیت این مصاحبه را انجام داد، در شرایطی که بسیاری از آمریکایی‌ ها مواضع تندی نسبت به او اتخاذ کردند.
قصد آمریکا این است که جامعه جهانی صدای روسیه را نشنود و مردم دنیا روسیه را از طریق آنها بشناسند، همانند اقدامی که علیه ایران انجام می‌شود.
وی تاکید کرد:
جریانات غربگرا و رسانه‌ های غربی با همکاری رسانه‌ های وابسته به انگلستان مانند بی بی سی و ایران اینترنشنال تبلیغات ضد روسی انجام می‌دهند تا مردم ایران، روسیه را به صورت واقعی نشناسند و آن را از دریچه آمریکا و انگلیس ببینند؛ چرا که اگر مردم ایران خوبی‌ های روسیه و خدماتی که روسیه به ایران ارائه می‌دهد را بدانند، احساس آنها نسبت به روسیه متفاوت می‌شود، نوع روابط تغییر می‌کند و منافع زیادی نصیب ایران خواهد شد اما غرب مشتاق این موضوع نیست.
برای بقیه جامعه جهانی هم به همین صورت است، آنها نمی‌خواهند مردم دنیا مطلع شوند که بحران اوکراین ریشه آمریکایی و فاشیستی دارد، چرا که آنها از مالیات مردم داخل اوکراین هزینه می‌کنند که این هزینه‌ ها به سمت فساد های مالی می‌رود.
این مصاحبه نشان می‌دهد که امروز جریاناتی در دنیا در حال تبدیل شدن به رسانه‌ های مستقل هستند.
آقای کارلسون این مصاحبه را در هیچ شبکه تلویزیونی منتشر نکرد و آن را در توییتر خود پخش کرد اما بازدید های آن بسیار بالا بود پس انحصار رسانه‌ های آمریکایی در حال شکسته شدن است.
این تحلیلگر مسائل روسیه، جهان را به سوی یک نظم متغیر توصیف کرد و گفت:
آمریکا رسانه ساخته تا حرف خود را بزند اما افراد آزاداندیشی وجود دارند که به دنبال روایت واقعی هستند و آن را منتشر می‌کنند و جامعه جهانی از آن منبع مطلع می‌شود و این یک پیام بسیار مهم دارد که دنیا به سمت رسانه سازی و شبکه سازی متفاوت با شبکه امپریالیستی پیش می‌رود.
از نظر من افراد بیشتری پس از این مصاحبه به سمت مخالفت با حمایت‌ های آمریکا از اوکراین پیش می‌روند و جمله آقای پوتین به زودی محقق خواهد شد که گفتند "دیر یا زود اوکراین به یک توافق با روسیه خواهد رسید که این توافق قطعاً در راستای نکاتی است که دولت روسیه از آن حمایت می‌کند."

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی