آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟


آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید مزوتراپی بعد از کاشت مو به دلیل سرعت بخشیدن به روند رشد مو، تقویت موها و احیای آن‌ها انجام می‌شود. این روش درمانی بنابر تشخیص پزشک در کنار کاشت مو انجام می‌شود و تاثیرات بسیاری به همراه دارد.

مزوتراپی بعد از کاشت مو چقدر موثر است؟ آیا این روش‌ درمانی به افزایش سرعت رشد مو کمک می‌کند؟ آیا روش تاثیرگذاری در رشد مو است؟ پاسخ این سوالات را در این مقاله خواهید خواند.

شما می‌توانید پس از آشنایی با مزوتراپی و چگونگی انجام آن پس از کاشت مو اقدام به دریافت نوبت از وبسایت دکترتو کنید. دکترتو به شما امکان دریافت نوبت آنلاین و حضوری دکتر پوست را می‌دهد؛ بدون آنکه برای گرفتن نوبت نیاز به مراجعه به مطب‌ یا کلینیک داشته باشید.

مزوتراپی بعد از کاشت مو چیست؟

مزوتراپی چیست؟ مزو مو درمانی است که سلول‌های مو را با تزریقاتی کوچک که کاملاً بدون درد و به صورت زیر جلدی هستند، از نظر بیولوژیکی فعال می‌کند. این تزریقات انقباض فولیکول‌ها را معکوس کرده و ضخامت و رشد مو را افزایش می‌دهد.

مزوتراپی‌ مو یک روش سودمند برای کمک به بازیابی سریع موها پس از ریزش است. این روش به خاطر وجود مواد معدنی و اسیدهای آمینه تأثیر مثبتی بر ضخامت و بافت مو دارد. به همین دلیل زمانی که پس از انواع کاشت مو و به عنوان یک روش درمانی مکمل انجام شود تاثیرات مثبت زیادی بر‌ روند درمان خواهد داشت. بعضی از پزشکان در همان ابتدای جلسات درمانی این دو روش را در کنار هم تجویز‌ می‌کنند. این درمان‌ برای برخی افراد مناسب بوده و‌ برای برخی‌ دیگر اجباری برای انجام‌ آن وجود ندارد.

خدمات زیبایی

از کلینیک های معتبر با هزینه مناسب

۱۵۰۰+ خدمت
آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟مشاهده همه

آیا بعد از کاشت مو باید مزوتراپی کرد؟

اجباری برای انجام مزوتراپی مو بعد از کاشت مو نیست. اما برای افزایش نتایج رشد مو پس از عمل کاشت مو، PRP همراه با مزوتراپی و همچنین درمان‌های لیزری توصیه می‌شود. این روش‌ها بنابر تشخیص پزشک انجام می‌شوند. چرا که در برخی افراد یک روش به تنهایی موثر بوده‌ ‌‌و در برخی موارد انجام مزوتراپی همراه با کاشت مو موثر است.

متن انگلیسی:
What this does is nourish the hair follicles to settle in the hair easily, thus thickening thin hair, stopping hair loss, and strengthening the hair
ترجمه متن:
کاری که مزوتراپی انجام می‌دهد این است که فولیکول‌های مو را تغذیه می‌کند تا به راحتی در مو بنشیند. بنابراین موهای نازک را ضخیم، ریزش مو را متوقف و مو را تقویت می‌کند.

bebeautiful

کاربرد مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی پس از کاشت موی، رگ زایی (تشکیل رگ جدید) را تسریع کرده و فاکتورهای رشد لازم‌ برای موی کاشته شده را تامین می‌کند. همچنین فولیکول‌های مو را هم تحریک می‌کند. این یک روش سودمند برای کمک به بازیابی سریع موها پس از ریزش است. به لطف مواد معدنی و اسیدهای آمینه موجود در مواد مزوتراپی، این روش تاثیر مثبتی بر ضخامت و بافت مو دارد.

چه کسانی باید بعد از کاشت مو مزوتراپی انجام دهند؟

برخی از افراد بعد از عمل کاشت مو، نیاز به یک روش کمکی برای تقویت رشد مو دارند. مزوتراپی مو از ریزش موهای کاشته شده جلوگیری می‌کند. همچنین برخی دیگر برای درمان ضعف یا نازکی موی خود به خصوص در خانم‌ها پس از بارداری این روش را امتحان می‌کنند.

میخوای بعد از کاشت مو مزو انجام بدی؟

برای گرفتن مشاوره از متخصص کلیک کن.

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟

چه کسانی نباید مزوتراپی بعد از کاشت مو را انجام دهند؟

افرادی که سن کمتر از ۱۸ سال دارند، خانم‌ها در دوران بارداری و شیردهی، بیمارانی که داروهای ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند، افرادی که داروهای قلبی (مانند آمیودارون، هیدرالازین، مسدود کننده کانال کلسیم، مسدود کننده بتا) مصرف می‌کنند و نیز افرادی که دیابت وابسته به انسولین، اختلالات کبد و کلیه، ایدز، اختلالات تشنج و لوپوس دارند نباید به سراغ روش مزوتراپی بعد از کاشت مو بروند.

فواید مزوتراپی بعد از کاشت مو

فواید مزوتراپی بعد از کاشت مو عبارتند از:

روش انجام مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی یک روش درمانی غیرجراحی است که شامل تزریق یک محلول غنی از مواد مغذی به پوست سر است. این محلول حاوی ترکیبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی است که برای رشد مو ضروری هستند.

مزوتراپی سر شامل تزریق پوست سر با استفاده از تفنگ یا سرنگ مخصوص تزریق است. مواد دارویی مناسب به پوست سر تزریق می‌شود تا بتواند پیازهای مو را تقویت کرده و فولیکول‌های مو را تغذیه کند. مزوتراپی پوست سر کارایی بالایی در جلوگیری از ریزش مو نشان می‌دهد ‌‌به همین علت روشی مفید برای بعد از کاشت مو است.

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟مزوتراپی بعد از کاشت مو روشی بدون جراحی است که تنها با تزریق یک ماده تقویتی انجام می‌شود.

بهترین کوکتل مزوتراپی بعد از کاشت مو

بهترین انواع کوکتل مزوتراپی بعد از کاشت مو شامل موارد زیر هستند:

  • رویتاکر
  • فیوژن
  • درماهیل
  • توسکانی

تعداد جلسات مورد نیاز مزوتراپی بعد از کاشت مو

شما به طور طبیعی برای به دست آوردن نتیجه مطلوب به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. باید انتظار داشته باشید که تعداد جلسات مورد نیاز چیزی بین ۳ تا ۱۵ مرتبه است. در ابتدا تزریقات هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار انجام‌ می‌شود. اگر پوست شروع به بهبود کرد، درمان‌ها به مدت دو هفته یک بار یا یک بار در ماه ادامه می‌یابد.

بهترین زمان مزوتراپی بعد از کاشت مو

شروع جلسات مزوتراپی پس از کاشت مو معمولاً ۲۰ روز پس از اتمام کاشت و بهبودی است. مشورت با پزشک برای تعیین مناسب‌ترین زمان برای انجام مزوتراپی پس از کاست مو بسیار مهم است؛ زیرا ممکن است بر اساس نیازهای خاص هر بیمار متفاوت باشد.

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟

برای ریزش مو بعد از کاشت دنبال یه راه حل اثرگذار هستی؟ مشاوره بگیر.

آمادگی قبل مزوتراپی بعد کاشت مو

پیش از مزوتراپی که بعد از کاشت مو انجام خواهید داد به موارد زیر توجه کنید:

  • موها را شب یا صبح با ترکیب ۵۰ درصدی شامپوی ملایم و ۵۰ درصدی کلرهگزیدین بشویید.
  • روز مراجعه موها باید به طور کامل تمیز و فاقد هیچگونه ماده شیمیایی باشد.

مراقبت های بعد از مزوتراپی بعد کاشت مو

موارد زیر را پس از این عمل غیر جراحی در نظر داشته باشید:

  • وان آب گرم، سونا، جکوزی و ماساژ تا ۴۸ ساعت پس از درمان ممنوع است.
  • در طول دوره درمان پیاده روی روزانه ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیشنهاد می‌شود.
  • تا ۴۸ ساعت پس از تزریق از هرگونه ورزش شدید (هر چیزی که باعث تعریق یا افزایش ضربان قلب شما شود) خودداری کنید.

عوارض مزوتراپی بعد از کاشت مو

ممکن است بعد از عمل درد در نواحی تزریق ایجاد شود. علاوه‌براین، ممکن است خارش و پوسته پوسته شدن را در ناحیه تحت درمان مشاهده کنید. این عوارض شایع بوده و پس از چند روز برطرف می‌شوند.

هزینه مزوتراپی در دکترتو کلینیک

قیمت مزوتراپی مو به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع کوکتل، میزان مواد استفاده شده، تعداد جلسات، محل کلینیک و تجربه پزشک در قیمت نهایی تاثیرگذارند. برای اطلاع از هزینه مزوتراپی مو در دکترتو کلینیک روی این لینک کلیک کرده و از پزشک مورد نظر نوبت دریافت کنید.

آیا مزوتراپی بعد از کاشت مو ضروری است؟کاشت مو و مزوتراپی در کنار هم به افزایش رشد و ضخامت مو کمک می‌کنند.

بعد از کاشت مو پی آر پی بهتر است یا مزوتراپی؟

پی آر پی بعد از کاشت مو بهتر است یا مروتراپی؟ این سوال بسیاری از افراد بعد از کاشت مو است. در جدول زیر این دو را با هم مقایسه کرده‌ایم‌:

پی آر پیمزوتراپی
تزریق پلاکتتزریق ویتامین‌ها و آنزیم‌ها
تزریق پلاسمای غنی از پلاکت بعد از جداسازی به کمک دستگاهتزریق ماده حاوی انواع ویتامین و آنزیم‌های موثر به کمک سوزن
هزینه بالاهزینه پایین نسبت به PRP
بدون عوارضعوارض کم
مقایسه تاثیر پی آر پی و مزوتراپی بعد از کاشت مو
متن انگلیسی:
For hair loss, we recommend PRP over mesotherapy. This isn’t because mesotherapy doesn’t work; it does. The reason we recommend PRP over mesotherapy is to do with how PRP works. As mentioned, PRP is full of your body’s natural growth factors
ترجمه متن:
برای ریزش مو، PRP را نسبت به مزوتراپی توصیه می‌کنیم. این به این دلیل نیست که مزوتراپی اثر ندارد. دلیل اینکه PRP را نسبت به مزوتراپی ترجیح می‌دهیم به نحوه عملکرد PRP مربوط است. همانطور که گفته شد، PRP سرشار از عوامل موثر در رشد طبیعی بدن است.drdray.co

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به دکتر

اگر تصمیم به انجام مزوتراپی بعد از کاشت‌ مو دارید و کاشت مو انجام داده و حالا انجام یک مزوتراپی حرفه‌ای را مناسب می‌دانید دکترتو در کنار شما است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت دکترتو یک پزشک متخصص مناسب در این زمینه پیدا کنید و پس از مشاوره روند درمانی خود را شروع کنید. دکترتو به شما کمک می‌کند تا نوبت مشاوره آنلاین و حضوری خود را انتخاب و ثبت کنید.

قبل از انجام مزوتراپی مو بهتر است با دکتر پوست و مو مشورت کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با بهترین پزشکان در ارتباط باشید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره دکتر پوست آنلاین وجود دارد.

دکترتو مراقب زیبایی شماست!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس