حقوق 12 تا 20 میلیونی شهرداری به معتادان بهبودیافته


حقوق 12 تا 20 میلیونی شهرداری به معتادان بهبودیافته

مدیرعامل سازمان خدمات شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۹ گام تربیتی، آموزشی و درمانی در مراکز یاورشهر با هدف بهبودی کامل معتادان متجاهر دنبال می‌شود گفت: اشتغال برای مددجویانی که دوره بهبودی شان را به شکل کامل می‌گذرانند در حوزه پاکبانی فراهم خواهد شد. بیمه و اسکان برای این بهبود یافتگان در نظر گرفته شده که از ۱۲ تا ۱۳ میلیون تا سقف ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافتی آن‌ها خواهد بود.

طی نشستی در سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی با حضور دکتر احمدی صدر، دکتر محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند و معاونین سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی، تفاهمنامه به کارگیری بهبودیافتگان مراکز یاورشهر به عنوان پاکبان در راستای اجرای طرح تربیتی، آموزشی و درمانی ۹ گام به امضای طرفین رسید.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین زاده معاون دادستان کل تهران نیز در این نشست حاضر شد و در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر و لزوم توجه به آسیب دیدگان اجتماعی صحبت‌هایی را مطرح کرد.

احمدی صدر در این خصوص با اشاره به اینکه ۹ گام تربیتی، آموزشی و درمانی در مراکز یاورشهر با هدف بهبودی کامل معتادان متجاهر دنبال می‌شود گفت: مددجویانی که دوره بهبودی شان را به شکل کامل می‌گذرانند با هدف خروج از چرخه آسیب، اشتغال برای آن‌ها در حوزه پاکبانی فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: با هدف خروج افراد آسیب دیده از چرخه آسیب برای نخستین بار الگوی مداخله ۹ گام را در مراکز یاورشهر به اجرا در آورده‌ایم که یکی از این مراحل ۹ گام اشتغال زایی و کسب درآمد است؛ که اقدامات قابل توجهی در این زمینه صورت گرفته است به طوری که تفاهم نامه‌ای با سازمان پسماند شهرداری تهران برای تامین نیروی انسانی پاکبان صورت گرفته است.

احمدی صدر افزود: اشتغال برای بهبود یافتگان از سوی خیران، شرکت‌های بخش خصوصی و موسسات اجتماعی فراهم شده است که به تازگی با همکاری سازمان پسماند و پیمانکاران حوزه خدمات شهری مددجو‌های بهبودیافته مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ نفر از مددجو‌های بهبودیافته در مراکز یاورشهر در حوزه خدمات شهری شهرداری منطقه ۱۵ مشغول به فعالیت شده‌اند. طبق این تفاهمنامه بیمه و اسکان برای بهبود یافتگان در نظر گرفته شده که از ۱۲ تا ۱۳ میلیون تا سقف ۱۸ تا ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافتی آن‌ها خواهد بود که به بهبود یافتگان بر اساس مجرد و متاهل بودن و داشتن یا نداشتن فرزند تعلق خواهد گرفت که گام بزرگی از سوی شهرداری تهران خواهد بود.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران عنوان کرد: به تازگی نیز تفاهم نامه‌ای با کارخانه ذوب آهن آمل جهت به کاری گیری ۲۰۰ نفر از بهبود یافتگان مراکز یاورشهر صورت گرفته است.

او گفت: کارگاه‌های گوناگونی در مراکز یاورشهر مانند خیاطی، بسته بندی، گلخانه، نانوایی، کارگاه هنری و. نیز فراهم شده است تا آن دسته از مددجویان پس از بهبود وارد بازار کسب و کار شوند.

محمدی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز در این خصوص گفت: بسیار خرسندیم که این تفاهمنامه منعقد شد و تا حدود ۵ هزار نفر ظرفیت برای اشتغالزایی بهبود یافتگان مراکز یاورشهر و آسیب دیدگان اجتماعی در نظر گرفته‌ایم که این مهم در چندین مرحله اجرایی می‌شود.

همچنین دکتر محمدی که در مراسم افتتاحیه فاز دو مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر ۹ نیز حضور داشت به برخی از بهبود یافتگان این مرکز نوید داد که پس از بهبود، شرایط شغلی برای آن‌ها در شهرداری تهران مهیا خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان