اوبر برای نخستین بار به سود سالانه رسید


اوبر برای نخستین بار به سود سالانه رسید

نتایج ارائه‌شده نشان می‌دهد که او‌بر ممکن است به نقطه عطف مدنظر خود رسیده و از یک شرکت زیان‌ده به شرکتی که قادر به تولید و حفظ سود است، تبدیل شده باشد.

به گزارش تجارت نیوز، اوبر (Uber)، غول حوزه هم‌سفری آنلاین، به نقطه عطف قابل‌توجه جدیدی دست پیدا کرده است. این شرکت برای اولین‌بار، پس از تبدیل‌شدن به یک شرکت سهامی عام در سال 2019، برای سال گذشته میلادی سود 1.8 میلیارد دلاری را گزارش کرده است.

تنها در سه‌ماهه چهارم، اوبر 9.94 میلیارد دلار درآمد و 1.8 میلیارد دلار سود داشته. این اعداد نشان‌دهنده افزایش 140 درصدی سود آن نسبت به مدت‌زمان مشابه در سال 2022 است که حتی از انتظارات وال‌استریت نیز پیشی گرفته. درآمد بخش‌های تحویل غذا و سایر خدمات آن نیز با رشد 22 درصدی، به 37.6 میلیارد دلار رسیده است.

تبدیل اوبر به یک پلتفرم سود‌ده

نتایج ارائه‌شده نشان می‌دهد که او‌بر ممکن است به نقطه عطف مدنظر خود رسیده و از یک شرکت زیان‌ده به شرکتی که قادر به تولید و حفظ سود است، تبدیل شده باشد. درآمد خالص اوبر در سال 2022، 9.141 میلیارد دلار گزارش شده بود، بنابراین ارقام سال 2023 آن یک جهش چشمگیر محسوب می‌شود.

«دارا خسروشاهی»، مدیرعامل او‌بر می‌گوید:

«2023 نقطه عطف اوبر بود و ثابت کرد که می‌توانیم به رشد قوی و سودآوری ادامه دهیم.»

در طول چند سال گذشته، اوبر زیان سنگینی را گزارش کرده بود و پس از افزایش فشار سرمایه‌گذاران برای نشان‌دادن مسیر سودآوری در سال‌های اخیر، هزینه‌های خود را کاهش داده، هزاران کارمند را اخراج کرده و خریدهای استراتژیکی برای تقویت کسب‌و‌کارهای اصلی خود درزمینه حمل‌و‌نقل و تحویل انجام داده است.

علاوه‌براین، سهام اوبر پس از گزارش درآمد این شرکت به بالاترین سطح خود در تاریخ، یعنی 71.90 دلار رسید. غول حمل‌و‌نقل و تحویل غذا برای سه‌ماهه اول سال 2024 نیز انتظار ادامه این رشد را دارد.

منبع : دیجیاتو
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)