12 برابر شدن میانگین دریافتی سربازان


12 برابر شدن میانگین دریافتی سربازان

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح قانون نظام وظیفه آمار سربازان فراری را کاهش داد، گفت: در پی ورود مجلس به معیشت و افزایش قابل‌توجه میانگین دریافتی سربازان آمار فرار از سربازی کاهش قابل‌توجهی یافته است.

محسن پیرهادی ، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اصلاح قانون سربازی را یکی از دستاوردهای مجلس یازدهم دانست و گفت: در پی ورود مجلس به معیشت و افزایش قابل توجه میانگین دریافتی سربازان ، آمار فرار از سربازی کاهش قابل‌توجهی یافته است.

وی ادامه داد: حقوق سربازان تا قبل از ورود مجلس به مطالبات سربازان 450 هزار تومان بود اما با پیگیری‌های انجام‌شده در قریب به 3 سال گذشته، میانگین دریافتی سربازان 12 برابر شده و میزان دریافتی سربازان متأهل به حداقل دریافتی کارمندان رسیده است.

پیرهادی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حقوق دریافتی سربازان پاسخگوی هزینه ایاب و ذهاب آنها هم نبود و شرایط سختی را تجربه می‌کردند، افزود: بِروزرسانی قوانین بر اساس نیاز و شرایط کشور منجر به بهبود شرایط اجتماعی و اجرایی می‌شود، چنان‌که توجه به معیشت سربازان سبب شد بسیاری از مشمولانی که قصد فرار از خدمت سربازی داشتند، منصرف شوند و آمار فرار از سربازی و حتی غیبت مشمولان آن کاهش یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اصلاح قانون نظام وظیفه پس از گذشت 4 دهه در اولویت اقدامات تقنینی مجلس یازدهم قرار گرفت، ادامه داد: کنار افزایش حقوق سربازان، کاهش حداقل زمان خدمت سربازی از 17 به 14 ماه، ایجاد و استمرار کسورات ویژه برای مشمولان متأهل و...، اصلاح شرایط معافیت و گسترش دامنه مشمولان به دانشجویان خارج از کشور نیز از اقدامات مؤثر نمایندگان در پاسخ به مطالبه بخشی از جامعه برای اصلاح قانون نظام وظیفه محسوب می‌شود.

نماینده تهران با تأکید بر اینکه اصلاحات مؤثر مذکور در حوزه قانون نظام وظیفه با پیگیری‌های مستمر نمایندگان و رایزنی‌های رئیس مجلس با رئیس ستادکل نیروهای مسلح حاصل شد، اضافه کرد: گام‌برداشتن به‌سمت سربازی حرفه‌ای ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که با ریل‌گذاری صحیح و متناسب با نیاز کشور در حوزه نظامی ـ امنیتی و انتظامی می‌توان بدان دست یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)