پاسخ متفاوت مسلمانان هلند به قرآن سوزی


پاسخ متفاوت مسلمانان هلند به قرآن سوزی

مسلمانان هلندی در پاسخ به سوزاندن قرآن در هلند، نسخه‌های ترجمه شده قرآن کریم را در میان مردم این کشور توزیع کردند.

پاسخ متفاوت مسلمانان هلند به قرآن سوزی

به گزارش راهبرد معاصر، روز یکشنبه ۱۱ فوریه ۲۰۲۴، میدان معروف ژانسپلین در شهر آرنهم هلند، شاهد توزیع نسخه‌هایی از قرآن کریم به زبان هلندی، در حاشیه مراسمی بود که توسط مدیران یک موقوفه اسلامی به انضمام ۶ مسجد برگزار شد.

براساس گزارش عربی پست، این حرکت در پاسخ به تلاش برای سوزاندن قرآن توسط ادوین واگنسفلد، رهبر حزب راست افراطی نژادپرست اروپایی میهن پرستان علیه اسلامی سازی غرب (PEGIDA) انجام شد. واگنسفلد در ۱۳ ژانویه سعی کرد نسخه‌ای از قرآن کریم را در همین میدان بسوزاند.

برگزارکنندگان این مراسم، نسخه‌های ترجمه شده قرآن کریم به زبان هلندی و کتابچه‌ای حاوی آموزه‌های دین اسلام را توزیع کردند. این مراسم با شعار «قرآن را نسوزانید، بلکه آنچه در آن است زا بخوانید» برگزار شد.

گالیپ آیدمیر، رئیس اوقاف برگزارکننده این مراسم در بیانیه‌ای به همین مناسبت گفت که می‌خواهند پیامی در مورد اهمیت اسلام و قرآن کریم برای مسلمانان به جوانان برسانند. او همچنین ادامه داد: ما کتابچه‌هایی داریم که معارف اسلام را به زبان هلندی توضیح می‌دهد و نسخه‌هایی از قرآن کریم را به زبان هلندی ترجمه شده است، ما اینجا هستیم تا به کسانی که در مورد اسلام سؤال دارند پاسخ دهیم و همه را به مساجد خود دعوت می‌کنیم. قرآن یا هر کتاب آسمانی نباید سوزانده شود، بلکه باید خوانده شود./ باشگاه خبرنگاران


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل