پشت پرده پاساژگردی حجاب‌استایل‌ها در کربلا چه بود؟!


 پشت پرده پاساژگردی حجاب‌استایل‌ها در کربلا چه بود؟!

«کربلا بازیچه بلاگرها شده! برای جذب فالور حتی حرمت حرم را هم نگه نمی‌دارند». این واکنش یکی از کاربران فضای مجازی در اعتراض به پاساژگردی اخیر برخی از حجاب‌استایل‌ها در شهر کربلاست. به...

«کربلا بازیچه بلاگرها شده! برای جذب فالور حتی حرمت حرم را هم نگه نمی‌دارند». این واکنش یکی از کاربران فضای مجازی در اعتراض به پاساژگردی اخیر برخی از حجاب‌استایل‌ها در شهر کربلاست.

به تازگی چند حجاب استایل در سفر به کربلا و تولید محتوا برای مخاطب مذهبی، به معرفی پاساژهای این شهر پرداخته‌اند؛ تا جایی که حتی یکی از آنها برای خرید لباس مجلسی در پاساژ کربلا، آنجا را با مراکز خرید ترکیه مقایسه می‌کند و از اتاق پرو برای مخاطبانش عکس می‌گذارد.

برخی از مداحان نیز به این موضوع واکنش نشان دادند و حسین طاهری در یکی از جلسات‌هیئت، درباره رفتار این افراد گفته‌ است که کربلا جای خوش‌گذرانی و خودنمایی نیست «کربلا خاکش با همه جا فرق دارد کربلا مقتل است!»

در ایام اربعین نیز حجاب‌استایل‌ها با تولید محتواهای تبلیغاتی، استفاده از عبا به جای چادر و پوشیدن جوراب بلند به جای شلوار را درپیاده روی اربعین به زائران پیشنهاد می‌کردند.

در کنار پاساژگردی حجاب استایل‌ها در کربلا ، آنها با آرایش های غلیظ در بین الحرمین هم حضور یافته و با ژست‌های مختلف سعی در جذب فالور دارند.

ترویج سبک زندگی غربی در عراق هم جای باز کرده است اما در کربلا وضعیت به گونه‌ای دیگر است به طوری که استاندار کربلا نصیف الخطابی در واکنش به نمادهای کریسمس در پاساژهای کربلا اعلام کرد« برای برخورد با افرادی که قصد توهین به شهر و هویت مذهبی کربلای معلی را دارند، تدابیر سخت‌گیرانه‌ اتخاذ خواهد شد.»

 پشت پرده پاساژگردی حجاب‌استایل‌ها در کربلا چه بود؟!

برخی از مزون‌های اسلامی معتقدند حجاب‌استایل‌ها با علاقه‌ای که به حجاب دارند، سبک امروزی حجاب را به نمایش می‌گذارند و با نشان دادن استایل‌های شیک و خوش‌رنگ و حجاب‌های متنوع و جذاب می‌توانند «الگوی خوبی برای پوشش دختران جوان ما باشند و روی آنها تاثیر بگذارند.»

اما در مقابل یکی از حجاب‌استایل‌های شناخته شده از تجربه حضورش در میان این جمع می‌گوید که بعضی از آن‌ها اصلا معتقد به حجاب نیستند. چون «به قول خودشان الان نون توی با حجاب بودنه» این‌طور فعالیت می‌کنند و بارها اتفاق افتاده بعد از رشد صفحه‌شان کشف حجاب کرده‌اند یا بی‌حجاب شده‌اند.

 پشت پرده پاساژگردی حجاب‌استایل‌ها در کربلا چه بود؟!

فعالان حوزه زنان معتقدند حضور زنان به خصوص آنها که زندگی ایرانی اسلامی را ترویج می‌دهند و با حجاب فعالیت می‌کنند در فضای مجازی لازم است. اما باید با برگزاری دوره‌های آموزشی چارچوب های پوشش اسلامی و زندگی اسلامی به آنها آموزش داده شود.

حجت‌الاسلام برمایی با اشاره بر هدفمندی این صفحات می‌گوید که ‌نمی‌دانم وزارت ورزش و جوانان، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی و... تا به حال برای کنترل و توانمندسازی حجاب استایل‌ها قدمی برداشته‌اند یا نه؟! «حجاب‌استایل‌ها برای رشدشان از پکیج‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند.که به آنها یاد بدهد چطور ژست بگیرند، حرف بزنند و لباس بپوشند!» پکیج‌هایی که فقط به آنها تکنیک می‌دهد نه نظام ارزشی که بتوانند واقعا جریان‌ساز فرهنگی باشند.


 پشت پرده پاساژگردی حجاب‌استایل‌ها در کربلا چه بود؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل دختر بدنام در ویلای زیبا / اعتراف در سالن کالبدشکافی مشهد + عکس