رسانه عبری: جنبش امل در حال ورود به جنگ با اسرائیل است


رسانه عبری: جنبش امل در حال ورود به جنگ با اسرائیل است

اقتصادنیوز: یک رسانه عبری‌زبان مدعی شد که جنبش امل به شکل فزاینده‌ای در حال ورود به این جنگ است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روعی کایس، خبرنگار مسایل عربی شبکه عبری زبان «کان» در واکنش به شهادت دو تن از نیروهای جنبش امل لبنان در مرزهای جنوبی این کشور، اظهار کرد: «این جنبش لبنانی پس از آنکه از زمان آغاز جنگ ۱۰ تن از فعالانش به شهادت رسیدند، بیشتر و بیشتر در جنگ مداخله می‌کند.»

خبر مرتبط
عقب‌نشینی مهم ارتش اسرائیل از جنوب لبنان/ توطئه تل‌آویو فاش شد

اقتصادنیوز: 40 سال پیش همانند امروز درگیری در جنوب لبنان میان اسرائیل و لبنان شدت گرفت؛ اما شرایط به سمتی رفت که تل‌آویو به فکر عقب‌‌نشینی نیروهایش بیفتد.

رسانه عبری: جنبش امل در حال ورود به جنگ با اسرائیل است

جنبش امل روز یکشنبه از شهادت دو تن از نیروهایش به نام‌های «محمد ربیع المصری» و «حسن علی فروخ» هنگام انجام وظیفه‌شان در در دفاع از لبنان خبر داد.

خبر مرتبط
نماینده ویژه ماکرون به لبنان می‌رود

ژان ایو لودریان» روز چهارشنبه به بیروت سفر خواهد کرد و در پی شکست اخیر پارلمان در انتخاب رئیس جمهور، با رهبران سیاسی لبنان گفتگو خواهد کرد.

این جنبش لبنانی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، نقش مهمی را در دفاع از مرزها و روستاهای مرزی لبنان در برابر حملات رژیم اشغالگر صهیونیستی ایفا می‌کند. علی داوود، اولین نیروی جنبش امل بود که در درگیری با دشمن صهیونیستی در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی در تاریخ ۱۱ نوامبر ۲۰۲۳ به شهادت رسید.

هنگ‌های مقاومت لبنان-امل دوم دسامبر ۲۰۲۳ پایگاه‌های «الرمثا»، «رویسات العلم» و «السماقه» رژیم صهیونیستی واقع در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات مناسب هدف قرار داد.

طبق بیانیه جنبش امل، دو از نیروهای آن به نام‌های «مصطفی ضاهر» و «علی محمد» حین انجام وظیفه خود در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی در شهرک «بلیدا» در جنوب لبنان به شهادت رسیدند.

همچنین هنگ‌های مقاومت لبنان این جنبش پنجم فوریه جاری نیز از شهادت سه تن از نیروهایشان در راه عمل به وظیفه ملی‌شان در دفاع از لبنان در جنوب این کشور خبر دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوست داری ببینی کاراکترهای باب اسفنجی 50 سال دیگه چه شکلی میشن ؟