پایان بورس امروز 23 بهمن 1402 / بازار سهام در کما فرو رفت


پایان بورس امروز 23 بهمن 1402 / بازار سهام در کما فرو رفت

بازار سهام پس از تعطیلی روز گذشته، روند نزولی خود را از سر گرفت؛ به نحوی که در پایان بورس امروز هر دو نماگر اصلی بازار با کاهش ارتفاع روبه‌رو شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در خلاف جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش هشت هزار و 203 واحدی که معادل 0.39 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 91 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر نیز قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام با شدت بیشتری نزولی شدند؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز پنج هزار و 17 واحد که معادل 0.68 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 734 هزار و 796 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری ، حجم معاملات را 6 میلیارد و 700 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 334 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

پایان بورس امروز 23 بهمن 1402 / بازار سهام در کما فرو رفت

ورود و خروج پول حقیقی

تراز ورود و خروج پول حقیقی مانند روز شنبه، در روز جاری هم منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 325 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 371 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت تزریق شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم فنر، سصفها و کرومیت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های فنر، شستا و وآرین به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

سبهان با افزایش 6.99 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، شفارس نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فاسمین، فن افزار و کرومیت تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های فن افزار، زکشت و وایران ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای وبملت، خگستر و خساپا خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ثتوسا، نمرینو و ودانا رقم خورد. همچنین وبملت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد شساخت بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

به اشتراک گذاری

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


پیش بینی بورس چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 / بازگشت بازار سهام با تنفس مصنوعی