اینفوگرافیک: 10 کشور برتر جهان از لحاظ ذخایر منابع طبیعی


اینفوگرافیک: 10 کشور برتر جهان از لحاظ ذخایر منابع طبیعی

ایتنا - بر اساس تحقیقات وبسایت آماری Statista، از سال ۲۰۲۱، روسیه ارزشمندترین منابع طبیعی جهان، به ارزش ۷۵ تریلیون دلار را داشته است.


ارزش منابع طبیعی اغلب با «کمبود و ارزش» آن‌ها برای اقتصادهای مدرن تعیین می‌شود و در سال ۲۰۲۲، مفهوم «ارزش» به طور فزاینده‌ای گسترده شده است و نه تنها پویایی تجاری، بلکه ملاحظات محیط زیستی، اجتماعی و پایداری را نیز در بر می گیرد.

منابع طبیعی شامل زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی، طلا، الوار و فلزات خاکی کمیاب و غیره است.

بر اساس تحقیقات وبسایت آماری Statista، از سال ۲۰۲۱، روسیه، ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی به عنوان سه کشور برتر جهان از نظر ذخایر منابع طبیعی رتبه بندی شده اند.

روسیه دارای منابع طبیعی به ارزش کل تخمینی ۷۵ تریلیون دلار بوده . این درحالی است که آمریکا با ارزش کل منابع طبیعی ۴۵ تریلیون دلار، دومین کشور پیشرو در سراسر جهان بر اساس ارزش منابع طبیعی است.

عربستان سعودی با منابعی به ارزش دلاری ۳۴.۴ تریلیون، در رتبه سوم آمار Statista قرار دارد.

اینفوگرافیک: 10 کشور برتر جهان از لحاظ ذخایر منابع طبیعی


کانادا با منابعی به ارزش ۳۳.۲ تریلیون دلار و ایران با منابعی به ارزش دلاری ۳۷.۳ تریلیون، به ترتیب در جایگاه چهام و پنجم این آمار قرار دارد.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که چین با در اختیار داشتن منابع طبیعی به ارزش ۲۳ تریلیون دلار، برزیل با منابعی به ارزش ۲۱.۸ تریلیون دلار، استرالیا با منابعی به ارزش ۱۹.۹ تریلیون دلار به ترتیب در رتبه ششم، هفتم و هشتم قرار دارند

این درحالی است که عراق با منابعی به ارزش دلاری ۱۵.۹ تریلیون و ونزوئلا با منابعی به ارزش ۱۴.۳ تریلیون دلار در رتبه نهم و دهم آمار Statista قرار دارند.

منابع طبیعی را می‌توان به عنوان منابعی تعریف کرد که در کره زمین وجود دارد و انسان در ایجاد آن هیچ گونه دخالتی ندارد.

این منابع شامل زغال سنگ، نفت، گاز طبیعی، طلا، الوار و فلزات خاکی کمیاب و غیره است.

منبع:‌ العین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ردپای بزرگترین پرنده شکارچی تاریخ کشف شد + عکس